Zouden jullie dit kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:59

TS, wat een leuk initiatief! Lekker crea, en ik vind dat je érg goed omgaat met de toch wel vrij negatieve kritiek.

Ik vind het een leuk idee, echt super bedacht. Ik heb zelf geen paard, en ik ben ook niet zo van de tierenlantijntjes op en om een paard. Maar zoals al gezegd word, een fotoshoot bijvoorbeeld, zou het hartstikke leuk voor zijn!

Vind die vergelijking van hierboven wel een mooie, je koopt toch ook blingbling frontriemen enzo? Wat heeft dat voor een nut dan decoratie? ;) (heb het over een 'hippe' frontriem kopen, niet over de frontriem zelf) Dus ach:

TS ik vind het een super initiatief en veel mensen kunnen nog wat opsteken van je, over de manier hoe jij met negatieve kritiek omgaat. Petje af hoor! :D
En om je vraag te beantwoorden: Ja ik zou ze wel kopen, voor een fotoshoot. Misschien is het een idee om een lijstje met beschikbare bedels te maken, zodat mensen die ze zouden willen bestellen ze zelf samen zouden kunnen stellen.

Succes! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:00

Raanii schreef:
Vjestagirl schreef:
Glas & keramiek zijn geen natuurlijke materialen, die worden gemaakt door de mens en zijn niets natuurlijker dan plastic...

glas wordt rechtstreeks uit zand gesmolten (wat toch wel natuurlijk is)
keramiek is puur gebakken klei (imo ook nogal natuurlijk)
en plasic komt van... neen toch niet iets dat ik in de natuur meteen kan vinden en bakken/smelten ;)

Plastic wordt ook gemaakt van allemaal dingetjes die je kunt terug leiden naar de natuur...

glas wordt niet rechtstreeks uit zand gesmolten, er wordt vanalles aan toegevoegd (lees de wikipedia over glas). Keramiek wordt ook al lang niet meer puur gebakken uit klei, maar ook 'gevormd'.

@poes: de TS vraagt of mensen het zullen kopen. Dan is het toch niet meer dan logisch dat er ook mensen reageren die het niet zullen kopen. Dat lijkt me ook wel prettig voor de ts, dat er niet alleen maar mensen reageren die het wel kopen, want dan krijgt ze een onrealistisch beeld van de markt voor dit product.

poes

Re: Zouden jullie dit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:46

Ja ok maar ik vind de reacties wel heel negatief ipv gewoon 'neen dit interesseert mij niet'. En dat terwijl héééél wat paardenmensen best koopgek zijn wat betreft spullen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:52

Ik vind het ding er mooi uitzien, maar niet voor op mijn paard. Zelf zou ik zoiets sneller kopen als armband of als kettinkje. Voor op het paard vind ik het persoonlijk minder. Ik vind wel dat je het zo op het oog netjes hebt afgewerkt.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:02

Rhendera schreef:
TS, wat een leuk initiatief! Lekker crea, en ik vind dat je érg goed omgaat met de toch wel vrij negatieve kritiek.

Ik vind het een leuk idee, echt super bedacht. Ik heb zelf geen paard, en ik ben ook niet zo van de tierenlantijntjes op en om een paard. Maar zoals al gezegd word, een fotoshoot bijvoorbeeld, zou het hartstikke leuk voor zijn!

Vind die vergelijking van hierboven wel een mooie, je koopt toch ook blingbling frontriemen enzo? Wat heeft dat voor een nut dan decoratie? ;) (heb het over een 'hippe' frontriem kopen, niet over de frontriem zelf) Dus ach:

TS ik vind het een super initiatief en veel mensen kunnen nog wat opsteken van je, over de manier hoe jij met negatieve kritiek omgaat. Petje af hoor! :D
En om je vraag te beantwoorden: Ja ik zou ze wel kopen, voor een fotoshoot. Misschien is het een idee om een lijstje met beschikbare bedels te maken, zodat mensen die ze zouden willen bestellen ze zelf samen zouden kunnen stellen.

Succes! :D

wat een compliment, dankje!
en ja das een goed idee de verschillende parels te tonen (de iets specialere althans dan :P)

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:08

Citaat:
glas wordt niet rechtstreeks uit zand gesmolten, er wordt vanalles aan toegevoegd (lees de wikipedia over glas). Keramiek wordt ook al lang niet meer puur gebakken uit klei, maar ook 'gevormd'.

deze parels zijn niet van doorzichtig glas zoals van ramen gemaakt maar van ruw, ondoorzichtig glas. Hier worden dus slechts heel weinig dingen voor toegevoegd.
Over de keramiek, mijn mama is keramiste en gebruikt expres pure klei, geen gezuiverde of bewerkte klei en de parels zijn dan ook zelf gemaakt :)

Citaat:
@poes: de TS vraagt of mensen het zullen kopen. Dan is het toch niet meer dan logisch dat er ook mensen reageren die het niet zullen kopen. Dat lijkt me ook wel prettig voor de ts, dat er niet alleen maar mensen reageren die het wel kopen, want dan krijgt ze een onrealistisch beeld van de markt voor dit product.

Ik ben me er zeker van bewust dat meer mensen het niet zouden kopen dan wel, is ook normaal. maar iets meteen prul/troep/... gaan noemen staat bij mij niet gelijk aan kopen/niet kopen/goed/slecht/name it vinden ;)

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:16

sorry dames maar een beetje off topic niet ?
ik lees veel meningen over wel of niet je paard behangen met dingen zo als bedels enz en dat was volgens mij niet echt de bedoeling .
zeg gewoon ja ik vind het leuk nee ik vind het niet leuk . zeik het niet helemaal af !

iedereen mag zijn mening hebben maar kom op een beetje vriendelijker mag wel.

ik snap best dat somige mensen inderdaad geen geld over hebben om dit soort dingen te doen maar er zijn wel mensen die dit wel hebben en nog steeds geen kleine kinderen zijn die thuis wonen maar ook gewoon alles zelf betalen .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:23

Persoonlijk vindt ik dit ontwerp te druk/overheersend door de hoeveelheid kralen en daardoor ook te zwaar. Zo gaat het makkelijk trekken aan de manen en daardoor het paard irriteren.
En is het voor mij te duidelijk aanwezig en trekt het teveel aandacht. Het vormt daardoor geen eenheid met het paard en hoort dus niet bij het geheel.

Mocht ik zoiets willen, dan gaat mijn voorkeur uit naar zo'n soort ontwerp:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Maehn ... &ci=247592

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 22:27

tamary schreef:
Persoonlijk vindt ik dit ontwerp te druk/overheersend door de hoeveelheid kralen en daardoor ook te zwaar. Zo gaat het makkelijk trekken aan de manen en daardoor het paard irriteren.
En is het voor mij te duidelijk aanwezig en trekt het teveel aandacht. Het vormt daardoor geen eenheid met het paard en hoort dus niet bij het geheel.

Het gewicht is niet zwaar doordat er veel houten parels en zeer dunne, holle metaln kralen tussen hangen. Het gewicht wordt ook netjes verdeelt doordat het in een volledige vlecht zit en niet aan 1 plukje :)
de hoeveelheid aandacht enz. is een persoonlijke mening :)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:35

ik vind het best gaaf :) de enige reden dat ik het niet zou nemen is dat mijn pony er geen manen voor heeft... *-) alleen een dos plukje.
Maar bijv. voor mensen die show doen, of veel fotograferen met paarden enz.. lijkt me zulke dingen juist heel gaaf :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:44

Mij lijkt me zo iets heel sjiek en mooi :D Aangezien ik een haflinger heb met lange manen vind ik dat zowieszo sjiek *D

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 23:01

tamary schreef:
Persoonlijk vindt ik dit ontwerp te druk/overheersend door de hoeveelheid kralen en daardoor ook te zwaar. Zo gaat het makkelijk trekken aan de manen en daardoor het paard irriteren. En is het voor mij te duidelijk aanwezig en trekt het teveel aandacht. Het vormt daardoor geen eenheid met het paard en hoort dus niet bij het geheel.

Mocht ik zoiets willen, dan gaat mijn voorkeur uit naar zo'n soort ontwerp:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Maehn ... &ci=247592

Dat lijkt me niet hoor, zelfs met manen trekken (wat toch met best veel kracht gaat) voelt je paard er niks van. Manen zitten toch vast in een best wel dikke vetlaag..

Vind em zelf erg leuk voor fotoshoot of zoow, en ik denk dat rond de 8/9 euro mooie prijs zou ijn :D

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 07:39

Raanii schreef:
Coltje schreef:
Voor een fotoshoot vind ik het best leuk. Ik vind alleen de manier van bevestigen nog niet helemaal geweldig.

heb je dan andere, betere manieren (niet arro bedoelt gewoon eerlijke vraag!)?
Ik zat eerst ook te denken aan een speldje of clipje ofzo maar hou meer van zo natuurlijk magelijke materialen,...

Ik heb er eens even over nagedacht, maar weet het ook niet zo goed.
Ik dacht inderdaad iets van een clipje ofzo, maar dat wil je liever niet.. lastig haha.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 09:49

Coltje schreef:
Ik heb er eens even over nagedacht, maar weet het ook niet zo goed.
Ik dacht inderdaad iets van een clipje ofzo, maar dat wil je liever niet.. lastig haha.

idd, heb er zelf ook lang over nagedacht :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:51

vind het er leuk uitzien paar persoonlijk zou ik het er niet zo maar inhangen. alleen voor een wedstrijd of fotoshoot is het leuk maar denk dat het paard het er sneller uit heeft dan jij het er in heb hangen inverband schuren :P

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:28

pinkie87 schreef:
vind het er leuk uitzien paar persoonlijk zou ik het er niet zo maar inhangen. alleen voor een wedstrijd of fotoshoot is het leuk maar denk dat het paard het er sneller uit heeft dan jij het er in heb hangen inverband schuren :P

ja maar het is dan ook niet de bedoeling dat het erin blijft hangen hé, enkel als je met je paard bezig bent :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:34

Nee, want er hoort geen rotzooi aan de mannen te hangen, is toch zo stuk en of erger, t wordt ingeslikt.

En daarbij paarden/ponys zijn geen speelgoeddieren.

Sieraden en of pruldingen doe je maar om je eigen nek en of pols.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:39

vind het egt verschrikkelijk lelijk.

margoed dat is mijn mening, er zullen vast wel mensen zijn die het wel mooi vinden.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:40

Ragdollcat schreef:
Nee, want er hoort geen rotzooi aan de mannen te hangen, is toch zo stuk en of erger, t wordt ingeslikt.

Moet je mij maar eens gaan vertellen hoe je paard iets gaat opeten uit z'n manen terwijl jij erbij bent en het niet ziet :Y)

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:55

snap niet hoe je het bevestigd.
wat ook leuk is zijn die touwen in trekpaard hun manen.
of linten in spanje in hun spaanse manen.

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:31

paarden115 schreef:
snap niet hoe je het bevestigd.

Ja hangt het parelgedeelde even aan de andere kant van de manenkam, neemt je drie stukje om te vlechten en neemt bij 2 van de 3 een koordje (er zijn ook maar 2 koordjes). Je vlecht tot ong. 1 à 2 cm voor de touwtjes op zijn en doet een elastiekje rond je vlechtje. Je hanger zit nu dus eigenlijk omgekeerd ingevlochten in de manen. nu neem je het parelgedeelte en hangt het gewoon aan de kant van het vlechtje :)

_0123456789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:11

vindt het leuk verzonnen, maar zou het zelf niet kopen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:22

Oh daar heb je veel aan zeg, veel prutswerk om erin te draaien/vlechten/knopen.

En als je weer naar huis gaat dat ding er weer uit peuteren, nee ik zie niet in wat er leuk aan is.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:28

Ragdollcat schreef:
Oh daar heb je veel aan zeg, veel prutswerk om erin te draaien/vlechten/knopen.

En als je weer naar huis gaat dat ding er weer uit peuteren, nee ik zie niet in wat er leuk aan is.

Ik denk dat deze ''manen versiering'' vooral is voor de mensen/meiden ;
''die de hele dag bij hun paardje zijn met vriendinnetjes/vrienden, knuffelen en tutten met de pony en fotos maken enz enz''

En niet voor de mensen/meiden die eventjes naar hun paard gaan, borstel erover, rijden nog even wat kletsen en weer naar huis.

even kort door de bocht gezegt ;)

SandraC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:31

Nee, ik ook niet