Mijn "gouwe ouwe" uit 1971 is ook een Parcival............ heerlijke ongedwongen zit, alles nog origineel behalve de vulling! Goede keuze hoor!
bijdehandje1
Geplaatst: 28-09-10 13:31
Ik heb een Siegfried uit 1983 waar nog bijna niets aan mankeert.
poi
Geplaatst: 29-09-10 19:54
Het enige risico wat je loopt is dat Kootstra zegt dat hij het zadel niet kan aanpassen. Als het zadel inderdaad niet passend is is hij namelijk wel zo`n vakman dat hij dit ook eerlijk zal zeggen en niet voor zijn eigen gewin met het zadel gaan prutsen. Ik denk alleen dat je voor het aanpassen nog weleens wat meer kwijt kunt zijn dan 200, want voor zadels die niet bij hem gekocht zijn vraagt hij wel meer voor het aanpassen.
Kootstra heeft bij mijn zadel de kamer wel verbreed, door middel van de kussens verder overzij te leggen.
juleke
Geplaatst: 29-09-10 20:11
Ik heb hier hetzelfde zadel liggen als de VHZ op de foto's. Mijn zadel is wel VHS, dus meer springrichting. Ik denk dat het al zo'n 30 jaar oud is, maar het is nog steeds een superding. Het leer blijft ook in hele goede staat (als het goed onderhouden is).
Vorig jaar heb ik mijn pony waar het zadel 'bijhoort' een tijdje in bruikleen gegeven aan andere mensen. (Pony werd bij mij alleen nog als wandelpony gebruikt, kreeg weinig aandacht op dat moment en de pony van het kind waar hij naartoe ging, was plots gestorven). Toen ik enkele maanden later pony en zadel terug thuis kreeg, kreeg ik bijna een hartverlamming toen ik mijn zadel zag. Het was helemaal uitgedroogd (geen idee hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben..). Het leek wel alsof het zadel enkele dagen en nachten in de regen gelegen had. De onderste zweetbladen hadden omgeplooid gezeten (verkeerd neergelegd ) en er waren nog wel meer dingen die er niet goed uitzagen.
Ik heb het zadel dan enkele keren goed ingevet en laten nakijken (of er geen schade aan de boom was) en nu is hij weer prima in orde. Ik dacht dat het helemaal vernield was, maar na een beetje werk eraan zag hij er weer tiptop uit.
Dus TS: Ik denk dat je er veel plezier aan gaat beleven (hopelijk krijg je hem passend..)
dat is ook het enige puntje. hij kan hem misschien welpassend krigen, maar dan oet de pasvorm an sich wel geschikt zijn. Maar dan nog, hij kost '' maar'' 50 euro, dan
nee, maar passen gaat ie zowiezo niet, het is een s/m boom, en ik heb een fjord. dus ik wist dat er een andere boom in moest. Maar hij gaat zo mee naar stal, en kijk ik of ie qua lengte goed is