Singelwonden + jeuk van wol...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:38

Het betreft deze singel:
Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:39

[***] schreef:
Een leren banaansingel (geen idee of dat bestaat hoor :+ )? Of van ander materiaal?

Die zijn ook van leer te krijgen. De merken die nog wat schappelijk zijn in de prijs zijn bv pfiff, horze, kentaur.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:47

Ik heb ook zo een anatomisch gevormde singel (dan van Hulsebos, niet betaalbaar, maar dat was niet mijn keuze)... Idd merken die Schangah aangeeft zijn betaalbaar...

Anoniem

Re: Singelwonden + jeuk van wol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:55

Ok, bedankt, dan ga ik daar zeker eens verder naar kijken ;)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:56

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:56

DIe singel waar hierboven naar wordt verwezen heb ik gehad.. vond het een drama. Gewoon veels te smal en niet het effect van een banaansingel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:11

Die van 70 euro in de link hierboven?
Handig om te weten ... Heb gisteren namelijk ook zo'n soort singel (ander merk) gezien/vastgehad .. leek me ook niet meteen iets .. en kostte 95 euro dus heb gezegd dat ik het nog wel even zou bekijken :+

Maar zou een smalle singel niet juist een oplossing zijn? Of zou een bredere beter op z'n plaats blijven?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:40

Wij hebben er bij sommige paarden ook heel erg last van. Meestal rijden we gewoon en als het open gaat, niet rijden tot het netjes geheeld is. Daarna gaat het nooit meer open. Ze bouwen daardoor een soort eelt op waardoor de huid sterker wordt ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:29

Dit is die van pfiff Ergonomische lederen kruissingel

Afbeelding

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:38

Bovenstaande ziet er stuk beter uit dan de singel waar ik naar verwees. Ik heb juist een brede singel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:39

Die ziet er wel interessanter uit ja.
Het middenstuk is breder dus meer steun of hoe moet ik dat zeggen, heb het idee dat het met een breder (midden)stuk toch meer kans heeft om goed te blijven zitten?

En de lusjes van de singelstoten komen niet tot echt op de rand, wat volgens mij wel een groot voordeel is want ik denk dat daar het probleem zit (en bij die andere heb je nog steeds lusjes tot bijna aan de zijkant, zit in ieder geval niet zoveel spatie ).

Dit dan in combinatie met het uitgesneden dat toch meer ruimte geeft .. Misschien dat het kan werken :j

Maar zou een banaansingel niet beter zijn omwille van zijn ronde buik? Of zou deze ook blijven zitten? (want als je de foto's ziet dan zie je dat de singel naar voren getrokken/geduwd wordt, en daardoor ook het zadel een klein stukje .. En dat is natuurlijk net niet handig.. ).

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:42

Die van pfiff heeft ook het effect om de singelstoten iets verder naar achter te leggen.

Ik weet alleen niet wat deze normaal in de winkel kost. Ik krijg deze bij mijn nieuwe zadel voor 75 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:46

Ik vind ook niet meteen iets .. maar kan altijd eens horen bij de ruitershop waar ik altijd ga of ze deze hebben of kunnen bestellen en wat dat dan zou kosten ;)

Zie op de website van pfiff dat ze er zijn in 55, 65 en 75 .. Ik heb nu 60 .. moet ik dan 55 nemen? (heb de indruk dat de 60 net aan is, en zeker als hij gaat afvallen, wat toch wel de bedoeling is, vrees ik voor de lengte..)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:36

volgens mij verschuift de singel altijd wel iets naar voren... Tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe altijd wel geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:00

Zou best kunnen hoor :j Maar dan helpt het zeker als daar wat extra ruimte is (achter de ellebogen bedoel ik dan) en de lusjes niet tot aan de randen komen, toch?

Ik heb reactie gehad van de ruitershop, ze hebben die singels in voorraad (had de link van Pfiff meegestuurd) en dat zou voor 52 euro zijn (en je krijgt er altijd nog extra korting) .. Dus ik ga eens een kijkje nemen, als het inderdaad die singels zijn is dat nog wel iets wat ik wil proberen ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:00

[***] schreef:
Zou best kunnen hoor :j Maar dan helpt het zeker als daar wat extra ruimte is (achter de ellebogen bedoel ik dan) en de lusjes niet tot aan de randen komen, toch?

Ik heb reactie gehad van de ruitershop, ze hebben die singels in voorraad (had de link van Pfiff meegestuurd) en dat zou voor 52 euro zijn (en je krijgt er altijd nog extra korting) .. Dus ik ga eens een kijkje nemen, als het inderdaad die singels zijn is dat nog wel iets wat ik wil proberen ;)

Zo nog goedkoper ook, laat even wat weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:14

Ik hou jullie zeker op de hoogte :j Denk dat het niet voor vandaag zal zijn dat ik er geraak, maar als ik wat info heb post ik het even hier ;)

Indien er nog andere mogelijke oplossingen zouden zijn mogen die natuurlijk nog altijd aangedragen worden :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:18

Bedenk me net ineens dat de reactie van de huid natuurlijk niet persee alleen van de singel hoeft te komen.. als je er met singels echt niet uitkomt is het nog wel een idee om je paardje na te laten kijken door een holistische DA. Weet niet of er nog andere dingen zijn die niet helemaal lekker zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:56

Vanalles :j Naja, hij heeft zomereczeem en dus bijbehorende jeuk & gevoeligheid voor alles wat vliegt :+ Kan me voorstellen dat hij dan sneller gevoelig is voor bepaalde dingen ofzo :j Maar omdat het echt alleen aan de singel is en echt alleen met het rijden ontstaat lijkt het me toch een lokaal probleem zeg maar .. Verder heeft hij eigenlijk nooit wonden ofzo (gelukkig :+ ).

Maar ik houd het in mijn achterhoofd :j