Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WildWings schreef:Ik vind dit een behoorlijk goed en compleet onderzoek als ik zo vrij mag zijn. Jij stelt een compleet ander type onderzoek voor dat erg lastig uit te voeren is en juist lastig zou zijn qua trekken van conclusies (hoe weet je of een peesblessure komt door de bandages uiteindelijk? etc). Dit onderzoek toont aan dat de temperatuur onder bandages zo hoog wordt dat er schade aan de pezen veroorzaakt kan worden, ik zie niet in waarom dit een slecht en incompleet onderzoek zou zijn..
Heb jij dan voor mij de uitslag van een onderzoek waarbij ze paarden die jong zijn ingereden door het leven gevolgd hebben vergeleken met laat ingereden paarden? En een onderzoek waarbij ze paarden die fatsoenlijk nageeflijk gereden worden gevolgd hebben en paarden die in de krul getrokken worden, en de prestaties en gezondheid van deze paarden vergeleken worden? Want ik heb zoiets nog nooit gezien...
Brittje schreef:ach ik vind het onzin van dat over verhitte pezen ...
als je ze goed en netjes aanlegt kan de warmte er door .
ik heb nl altijd het zweet op het fleece liggen ... bij warm weer of een echte intensiefe training... dus met dat over verhitten zou dan ook moeten zijn wannieer je er een fleece deken er op legt .... kwa warmte merk ik geen verschil met bandages of beenbeschermers ..
en dan nog iets als bandages echt zooooooooo slecht zijn waarom rijden alle topruiters (pony's en paarden) er dan mee ?
die zitten echt niet op een blessure te wachten hoor ...
Pikeur schreef:kynshiri schreef:een warmere pees is vatbaarder voor blessures
Waarom?
superwoman schreef:bumper schreef:En als je er van die lappen tussendoet, is dat dan dezelfde werking of word het zweet dan beter afgevoert?
Die zijn iig om drukkingen te voorkomen.
funnyhorses schreef:en hoe zit het dan met stalbandages?
Die hebben toch ook nut als er een beenblessure is?Als die erom zitten worden de benen ook warm.