zadel dilemma jong paard rondgeribt zeer korte rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vancky2005

Re: zadel dilemma jong paard rondgeribt zeer korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:58

Mooi zadel! Veel succes ermee. Ik ben ook zo blij met mijn Bates Innova. Heel zacht en je zit muurvast.
Wat een slecht zadel niet allemaal kan doen aan een paard, hé. Ik kon nauwelijks op mijn paard geraken, zelfs met opstapje. En nu stap ik gewoon van op de grond op en mijn paard blijft rustig staan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:00

even gegoogled
ik lig echt achter in de tijd lol
mooi zadel ook erg gunstig! dat maakt het altijd allemaal erg leuk.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:56

hey ! dankje wel hihi
ik wist zelf ook helemaal niet wat voor merk het was hoor haha maar was al lang blij dat van de 8 zadels deze het beste lag en zat ..dus mijn keuze was snel gemaakt :D heb later thuis ook even gegoogeld haha en zag op bokt ook al een topic over dit merk

idd vancky2005 een slecht passend zadel kan je paard behoorlijk verzieken ... hoe kan je paard nou fijn lopen als het zadel niet goed ligt ? ... het zelfde met slecht passende schoenen bij je eigen ahha

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:56

Ook hier iemand met een paardje die rondgeribt en kort in de rug is. Had er eerst een massimo op liggen, maar deze lag toch niet optimaal. Daarna Happyhorseadvies erbij gehad en nu een Kent & Masters erop. Ik ging er in zitten en heb verder geen zadels meer geprobeerd, dat is mijn zadel! Heerlijk en lijkt mijn paardje goed te passen. Ben er erg blij mee.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:04

Ik heb ook een kort rondgeribt paard en een langdurige zoektocht achter de rust. Ik ben uitgekomen op Jaguar zadels. Goede kwaliteit, goede service. Omdat ze geen dikke keilkussens hebben kan je als ruiter ook makkelijk een zit-maat groter nemen. Want natuurlijk moet het zadel goed op je paard liggen, maar jij moet er ook lekker op zitten.