ligt dit aan het bit of aan mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:09

hallo
ik heb je probleem heel erg aandachtig gelezen,en er bij nagedacht om je te helpen!
als eerste : ben ik het eens met de mede bokers dat jij minder druk op de teugels moet nemen,jij bent ontspannen,
dan je paard ook,zou ik verder in een prive bericht mogen weten wat voor verleden dit paard heeft gehad?
als ik dat weet,kan ik je nog verder helpen en zal dat ook zeker doen,
ten derde : nooit als je gaat rijden steeds andere bitten erin doen,dan weet het paard niet meer,
waar hij aan moet wennen,en breng je hem dus nogmeer in de war
ten 4de : het ligt niet aan jou
totaal niet, wat je wel zelf kan ondernemen is er met een vertrouwd persoon over praten,ik zag via je profiel dat je op een pensioenstal rijd,
meschien is het een oplossing om met de baas daarvan te over te hebben? meschien weet hij
een oplossing? verder veel sterkte met dit paard
ik hoop dat ik een persoonlijk bericht van je krijg waarbij je uitlegt wat zijn verleden is
groetjes tamara

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:34

Somebitch schreef:
Nou _Bitje dat is echt niet de oplossing hoor, knap dat je het zo op bokt durft te gooien. Je zet je hand vast dit mag je NOOIT doen!

Ik heb van meerdere instructrices anders wel eens hetzelfde moeten doen. Ok, BIJNA hetzelfde. Ik zet mijn handen niet vast maar geef niet toe.
Paard laat niet los en trekt gigantisch de teugels uit mijn handen, bijv overgang galop-draf. Ik moet dan vasthouden (geen cm mee geven!) op de buitenteugel tot hij loslaat en terugkomt in draf, zodra hij reageert, laat ik los. Hij MOET immers reageren op hetgeen ik vraag.
Ook met halthouden houdt mijn paard gruwelijk vast uit protest. Teugels vasthouden tot hij loslaat, en dan laat ik los. Ik wil immers een actie op hetgeen ik vraag.
Verder zijn wij wel van het naar de ontspanning toe rijden via kneden met de teugels.

Voorbeelden zijn wat moeilijk uit te leggen.

Ps ik heb niet van de minste les (gehad).