Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mememe

Re: Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:59

@ Urielle, inderdaad ja. Schoenen die onderhoudsvrij zijn(Kieffer arlane ofzoiets) moeten dan ook niet elke keer in het vet of zoiets moeten. Het beste is van wel, maar officieel hoe je er ook niks aan te doen. Onderhoudsvrij!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:04

Hm, eigenlijk zou je dan contact moeten opnemen met (bijvoorbeeld) Kieffer zelf (als er klachten zijn) ipv met Divoza. Misschien stom voorbeeld maar toen onze LG lcd tv problemen gaf hebben we ook direct contact opgenomen met LG zelf ipv met de winkel waar we 'm gekocht hadden. Probleem was binnen een week verholpen!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:07

Nog een stom voorbeeld. Internet van Ziggo maar die hoort officieel nog bij KPN ofzoiets en we hadden ook geen telefoon. Want we hebben telefoon en internet in één.
Internet deed het niet en de telefoon ook niet, dus gebeld met Ziggo. Het heeft 30 euro beltegoed gekost, toen naar KPN gebeld de volgende dag. Dezelfde dag is er nog iemand geweest en kregen we een nieuwe modem en alles.
Het duurde uiteindelijk 2 dagen en Ziggo kon er niks mee.
Belachelijk!, maarja soms zijn dingen zo simpel als het eenmaal gebeurt is.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:22

Ik heb trouwens net op de site van EJ gekeken, en die hebben bij alleen al peesbeschermers zoveel meer, verschillende dingen. Denk dat het nog flink voor concurrentie gaat zorgen. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:30

Hmz, nou ik dit zo lees bedenk ik me dat het feit dat mijn stalrijschoenen van Divoza na 3 maanden al los begonnen te laten aan de voorkant niet zozeer aan mij hoeft te liggen (kom er 2/3 x per week mee bij de paarden) maar best weleens de gebrekkige kwaliteit zou kunnen zijn :+ Helaas bonnetje al weggegooid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:20

Heino schreef:
Hmz, nou ik dit zo lees bedenk ik me dat het feit dat mijn stalrijschoenen van Divoza na 3 maanden al los begonnen te laten aan de voorkant niet zozeer aan mij hoeft te liggen (kom er 2/3 x per week mee bij de paarden) maar best weleens de gebrekkige kwaliteit zou kunnen zijn :+ Helaas bonnetje al weggegooid.

Welke schoenen?

Ik heb al drie jaar van die aigle schoenen, reed er op een gegeven moment 3-5 keer in de week mee. Ja, de zool is nu wel redelijk doorgesleten...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:23

Niet de zool, maar de voorkant laat los zegmaar, bij de neus
Maar zie net dat ze van Global zijn en da's niet Divoza geloof ik, dus niks gezegd :X :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:37

josie schreef:
Sorry off topic, maar de Ariat schoen met stalen neus (Ariat Heritage II Zip Paddock) wordt nog steeds geproduceerd

Nee, niet die geweldige sportschoen-model met stalen neus |( Heb het gecheckt en dubbel gecheckt.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:46

Ik koop al jaren bij Divoza (en ook af en toe bestellen) dit naar alle tevredenheid! Ook wel eens iets verkeerds toegestuurd gekregen, maar dit is netjes gecorrigeerd geweest. Vervelend dat er nu toch veel klachten zijn zeg.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 05:51

Jeetje wat een verhaal := , erg goed dat je door hebt gepakt en ook Haanstra zelf erbij betrokken hebt!
Ik heb zelf ook zo'n singel en schrok ervan, ik wist niet meer waar ik 'm had gekocht, maar heb gelukkig een originele zoals ik uit je omschrijving begrijp ;)

Nog even over EJ: maak je niet te blij, want het blijkt dat de eigenaar van een van EJ stores een broer is van de filiaalmanager van Divoza Enschede... Niet dat het iets zegt, maar ter info ;)

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:44

Je zit wel een beetje mis hoor !
De eigenaar van Epplejeck is een vrouw !
Dus kan nooit de broer zijn van wie dan ook ..... :D

Wanja schreef:
Jeetje wat een verhaal := , erg goed dat je door hebt gepakt en ook Haanstra zelf erbij betrokken hebt!
Ik heb zelf ook zo'n singel en schrok ervan, ik wist niet meer waar ik 'm had gekocht, maar heb gelukkig een originele zoals ik uit je omschrijving begrijp ;)

Nog even over EJ: maak je niet te blij, want het blijkt dat de eigenaar van een van EJ stores een broer is van de filiaalmanager van Divoza Enschede... Niet dat het iets zegt, maar ter info ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:07

En dan nog.. Ik zie het negatieve verband dan nog niet :-)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:39

Sorry hoor; Maar wie weet hebben zij wel knallende ruzie ofzo gehad. Dus ik heb ook geen idee waarom je dat ook erbij haalt :n

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:54

Toekie schreef:
Hm, eigenlijk zou je dan contact moeten opnemen met (bijvoorbeeld) Kieffer zelf (als er klachten zijn) ipv met Divoza. Misschien stom voorbeeld maar toen onze LG lcd tv problemen gaf hebben we ook direct contact opgenomen met LG zelf ipv met de winkel waar we 'm gekocht hadden. Probleem was binnen een week verholpen!

volgens het nieuw burgelijk wetboek is de verkoper verantwoordelijk voor de kwaliteit van de verkochte spullen. ook al heeft iets maar bijvoorbeeld 2 jaar garantie, maar de verwachte levensduur is (normale slijtage is geen garantie) bijvoorbeeld vijf jaar, dan dient de verkoper een oplossing te bieden. Deze kan het dan opsturen naar de fabrikant en om advies etc vragen,maar als die het afwijst moet hij zelf met een oplossing komen. hetzij reparatie of met korting oid een andere artikel leveren. Je moet dan wel rekening houden dat een artikel dat is gebruikt ook in waarde teruggaat in de loop van de tijd (eerste jaar/twee jaar vaak harder dan erna) dus een normale afschrijving aftrekken is dan heel normaal.
Ook al koop je voor de dagwaarde nog geen ander vergelijkbaar artikel.

Je kan dus bij forse geschillen altijd je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Overigens is het indienen van een klacht of aangeven dat je een klacht op basis van genoemde wet overweegt al vaak voldoende om alsnog je garantie te ontvangen :+ beetje jammer is dan wel voor de verkoper dat je dan je vertrouwen behoorlijk kwijt bent.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:04

_Epplejeck_ schreef:

Ik bedoel een filiaalmanager, niet de een eigenaar
Maar goed laat maar, de reacties hier zijn weer alleraardigst!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:10

Wanja schreef:
_Epplejeck_ schreef:

Ik bedoel een filiaalmanager, niet de een eigenaar
Maar goed laat maar, de reacties hier zijn weer alleraardigst!

De reacties zijn heel realistisch.
Familie hoeft niet per se dezelfde fratsen uit te halen... Dat is een ouderwetse gedachte, die voorkomt uit de opbouw van de samenleving vroeger. Maak een familie maar zwart daar word je zelf vast beter van...
Het is gewoon niet netjes om mensen op internet zwart te maken, en al helemaal niet omdat ze familie van elkaar zijn.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:19

Ik maak hier niemand zwart i.m.o. , maar goed dit topic gaat over Divoza (worden ook mensen zwart gemaakt :+ )
Ik ga er verder niet meer op, want het verzeild weer in typische "boktreacties" van mensen die altijd alles beter weten en die zich geroepen voelen om steeds weer mensen op de vingers te tikken of met het beschuldigende vingertje te wijzen!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:22

Terwijl het nog niet eens familie van elkaar blijkt te zijn :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:23

Denk dat je het over mijn reactie hebt? Klopt nu ik het zo terug lees klinkt het niet echt aardig. Mijn excuus daarvoor ;) ! Maar wat nou als ze wel bonje hebben? Dan wordt (Is het nu dt of een d? :+ ) de eigenaar van EJ daar door 'zwart' gemaakt omdat het familie is van Divoza.

EDIT; Wat slordigheids foutjes weg gehaald
Laatst bijgewerkt door MarJon op 06-05-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:25

ik vind dat zo iets achterlijks!

Als mijn oom een moordenaar is dan ben ik dat nog niet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:34

Wanja schreef:
Ik maak hier niemand zwart i.m.o. , maar goed dit topic gaat over Divoza (worden ook mensen zwart gemaakt :+ )
Ik ga er verder niet meer op, want het verzeild weer in typische "boktreacties" van mensen die altijd alles beter weten en die zich geroepen voelen om steeds weer mensen op de vingers te tikken of met het beschuldigende vingertje te wijzen!

Typische boktreactie? Ik vind het meer een kwestie van normen en waarden.
Inderdaad wat Gentlegiant zegt, dat jouw/mijn/haar oom een moordenaar is, wil niet meteen zeggen dat jij/ik/zij ook moordenaars zijn...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:00

Dit wordt volledig uit z'n verband getrokken en slaat helemaal nergens meer op, ik ga er verder niet op in. Vergelijkingen met moordenaars vind ik namelijk nogal ver gaan!

lovesfacheux: excuses aanvaard :)

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:11

trisca schreef:
Er is NIKS aan gedaan bij Divoza. Ik werd uitgemaakt voor een leugenaar die niet goed voor zijn spullen zorgde. Ze wilde niks voor mij doen en zeiden dat het verhaal onzin is.
Kwam ongeveer stomend de winkel uit -:(- :o

Maar Divoza... :n En de betreffende medewerker heeft ook al mijn respect verloren.. Singel van 130 euro mag troch niet binnen een half jaar gewoon uit elkaar vallen.....

Heel herkenbaar en begrijpelijk (helaas)!! Ik bestelde een tijd terug mijn zomereczeemdekens bij Divoza. Vervolgens maakt Divoza een fout en scholden ze mij voor alles en nog wat uit, waarom ik zo'n oneerlijk persoon was, omdat ik die fout van HUN niet ZELF herstelde.. Ja daaaaaggg....

Gelukkig hebben ze dezelfde eczeemdekens bij Epplejeck, zijn ze daar ook nog goedkoper, betaal je geen verzendkosten, is de service beter en worden ze zelfs ook nog geleverd in rugzak.
Dus ik bestel nooit meer wat bij Divoza, mijn centjes gaan voortaan naar EJ.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:27

Wanja schreef:
Dit wordt volledig uit z'n verband getrokken en slaat helemaal nergens meer op, ik ga er verder niet op in. Vergelijkingen met moordenaars vind ik namelijk nogal ver gaan!

lovesfacheux: excuses aanvaard :)

Er is geen vergelijking met moordenaars, er is een vergelijking met mensen met elkaar vergelijken. Als die het doet, nou dat is familie van, dan zal die het ook wel doen.
DAT is de vergelijking. Maar ik neem aan dat je dat wel had begrepen. :)
Het gaat niet ver, het gaat om normen en waarden. Daar is de samenleving namelijk op gebouwd, ohja, vertrouwen in mensen is ook niet weg opzich...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:29

Everest schreef:
Heel herkenbaar en begrijpelijk (helaas)!! Ik bestelde een tijd terug mijn zomereczeemdekens bij Divoza. Vervolgens maakt Divoza een fout en scholden ze mij voor alles en nog wat uit, waarom ik zo'n oneerlijk persoon was, omdat ik die fout van HUN niet ZELF herstelde.. Ja daaaaaggg....

Gelukkig hebben ze dezelfde eczeemdekens bij Epplejeck, zijn ze daar ook nog goedkoper, betaal je geen verzendkosten, is de service beter en worden ze zelfs ook nog geleverd in rugzak.
Dus ik bestel nooit meer wat bij Divoza, mijn centjes gaan voortaan naar EJ.

Tjeuh, schelden vind ik wel heel erg ver gaan.
Ik neem aan dat het personeel daar niet zo wordt opgeleid.

Het ligt er ook heel erg aan hoe je als klant omgaat met de medewerkers. Als je daar met een gezicht van tien dagen storm komt, helpt dat de medewerkers natuurlijk ook niet, daarmee worden ze in een hoekje gedrukt. En dan ontstaan er fouten van hun.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het in jouw geval zo is, maar dat idee hou ik persoonlijk wel rekening mee.

Wel opvallend dat ik steeds meer van dit soort dingen over Divoza lees, en niet alleen in dit topic hoor!