gezocht: halstertouw wat LOS laat bij hangen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix_Luna

Re: gezocht: halstertouw wat LOS laat bij hangen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:38

kun je hem niet met zo'n lus vastzetten als ze dan gaat trekken kun je snel aan de lus trekken en staat ze los ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:30

Storm76 schreef:
Heb je het uitgeplozen strotouwtje al geprobeerd?
Is echt de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Wat ook het voordeel is, is dat je paard zijn halster en touw nog omhoud en dus niet 'kaal' weg kan lopen.

Nee die heb ik niet niet geprobeerd..
zal van de week wel gaan knutselen ;)

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:16

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:52

Dit topic is 2 jaar oud, ik hoop dat de TS inmiddels al een oplossing heeft gevonden dus ik tem even.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:27

Tegen het sneuvelen van halsters inderdaad een strotouwtje er tussen, maar daarnaast ook gewoon proberen het hangen af te leren! Ook niet zo fijn als je paard steeds los op het erf staat nadat het strotouwtje zijn werk heeft gedaan (weliswaar dan met het halster nog om :) )

Overigens, je mag tegenwoordig toch gewoon op oudere topics reageren? Als iemand dan de zoekfunctie gebruikt komt die hopelijk zo veel mogelijk tips tegen in één topic :j

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:14

Ik heb nu deze haak gekocht http://www.youtube.com/​watch?v=HzRBwICyeTQ waar ik een leadrope (ff zelf gemaakt ivm de kosten;-) van zeiltouw) van 4 meter door heb gehaald. Mijn paard heeft nu al een hele week niet gehangen en dat is best bijzonder. iN het verleden werd ze voor hangen beloond door dat de paal brak of het sisal touwtje brak en ze los kwam... Dus.. misschien voor meerdere een optie?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:38

Alou schreef:
wij gebruiken een touw met elastiek er in. als ze schrikt of trekt hangt, buigd het touw mee. zodat het niet breekt. en dan gaat ze vanzelf weer rustig terug :D

Same here. Ik gebruik een rubberen trailerlijn.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:46

Klinkt cru, maar als ze gaan hangen een keer goed uithalen achter. Die van mij heeft een periode om alles gehangen, ook meerdere halsters/touwen stuk. Tot ik het zat was, hij ging weer hangen en ik stond er met een bezem achter. 1 keer een rake klap uitgedeeld op zijn kont en nooit meer gehangen. Voor mij de beste oplossing geweest.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 18:44

Probleem is al opgelost ;)
Mijn paard hangt niet meer.
Keer flink op z'n kl*te gegeven tijdens het hangen en toen was het klaar.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:07

liedjuh2 schreef:
Klinkt cru, maar als ze gaan hangen een keer goed uithalen achter. Die van mij heeft een periode om alles gehangen, ook meerdere halsters/touwen stuk. Tot ik het zat was, hij ging weer hangen en ik stond er met een bezem achter. 1 keer een rake klap uitgedeeld op zijn kont en nooit meer gehangen. Voor mij de beste oplossing geweest.

Ja, ben altijd beetje een wttje met mijn paard met om zulke dingen op zijn flikker geven. Probeer het eerst zo op deze manier, anders idd ook maar eens dat proberen... Thnx..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:14

De mijnne gaat niet hangen maar schriky soms en rukt dan de boel kapot.. Zon touw met paniekhaak gehaald, en ja hoor, kats door midden (de ijzeren clip dus) zucht....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:18

Oud topic,slotje.