Ik heb vandaag met dat bit gereden op met hem
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarissaM schreef:probeer wat bitjes te lenen van mischien stal genoten of zo .
ik rijd mijn jonge ruin nu op een k&k dubbelgebroken aurigan bustrens van 18mm dik hij loopt daar super fijn op ..
heb altijd bustrensjes gehad voor mijn paarden van 16mm-18mm dik de 1 liep fijn op een rvs enkelgebroken bustrens en de ander weer op een dubbelgebroken rvs .
Qimm schreef:masseren met een bithet moet niet gekker worden
hoe kan ik het beter verwoorden dan, harder moet je toch niet met een bit omgaan?
jannie8 schreef:ongebroken bustrens is niet geschikt voor hem![]()
Ik heb vandaag met dat bit gereden op met hem
jannie8 schreef:een stang is niet vriendelijk manonutjuh wat je bedoeld met ongebroken bit is dus een stang
dat is al helemaal niet geschikt daar krijg je nog ongeluken mee als je paard gevoelige mond heeft

jannie8 schreef:Loesje79 schreef:Het maakt niet uit welk bit je gebruikt, maar wel hoe je er mee omgaat!
Als je paard niet goed reageert, zou ik eerst eens naar zijn/haar lijf en mond kijken voordat je lukraak bitten in de mond gaat stoppen.
Maar zo te lezen, heb je geen advies nodig, want je weet het zelf al het beste.
ik wil wel graag advies welke bit het beste voor hem is dat is tot nu toe de bustrens
Cowgirl schreef:De bustrens kan misschien wel het vriendelijkste zijn maar misschien is ie wel veels te dik voor je paard zijn mond.
Myler bitten zijn denk ik de beste omdat deze de vorm van de mond volgen.
jannie8 schreef:heeft iemand fotos van bitten die vriendelijk zijn
en het zijn mijn centen idd erg waard ook ik vind een goed passend zadel - hoofdstel en bit het belangerijkste en ga daar ook niet op bezuinigen .
dat kan altijd nog