twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: twijfel,twijfel,welk maatzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:38

Geld bij alle zadels :j :j ben ik helemaal met je eens.
Uiteindelijk, echt ongeacht het merk hoe fan ik zelf ben van de wow zadels, blijft een goed passend zadel gewoon een goed passend zadel.
Of het nu 800 euro kost of 3500 euro. Het moet passen. Helaas zie je ook vaak, ongeacht het merk en prijskaartje dat het 3 x waardeloos ligt. Ik denk dat er nog steeds te weinig kennis is bij de eigenaren zelf. Op goed vertrouwen op een verkoper af gaan kan niet meer......helaas :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:40

Ow maar ben ook fan van wow hoor, heb er zelf enkele liggen. maar echt die antares en luc childeric die ik heb vind ik minstens zo goed.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 13:42

bedankt voor de reacties allemaal tot zover!

ik vind 3500 euro wel heel erg veel geld.
de 2450 die een wow kost,is wel echt een beetje de max

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:43

Antares vind ik qua zadel zeker een heel erg net zadel. Wel prijzig, maar swa als je geld voor een wow hebt dan kan een antares ook niet meer het probleem zijn.
Alle paarden waren toen al voorzien van een wow, maar de nederlandse antaresdame zou voor mij reden 1 zijn om het zadel te laten liggen. Luc childeric ken ik niet goed genoeg.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:01

sjakie schreef:
Antares vind ik qua zadel zeker een heel erg net zadel. Wel prijzig, maar swa als je geld voor een wow hebt dan kan een antares ook niet meer het probleem zijn.
Alle paarden waren toen al voorzien van een wow, maar de nederlandse antaresdame zou voor mij reden 1 zijn om het zadel te laten liggen. Luc childeric ken ik niet goed genoeg.

Ja ik zeg het mijn Franse zadels zijn echt door de aanpassers van het zadelhuis zelf aangemeten geworden 'zowel mijn huidige antares, lc, maar evengoed mijn devaucoux en butet). Heb overlaatst een luc childeric echt slecht zien liggen en dat vind ik dan zonde voor paard en eigenaar en vooral voor de naam en reputatie van die zadelhuizen, want zo kan een zadelmerk dus een negatieve naam krijgen en dat totaal ten onrechte.

Wow is idd qua prijskaartje goedkoper, maar vind ze qua uitzicht minder, maar ook hier vrees ik dat de populariteit de kwaliteit wat inloopt en dat vind ik zonde. Heb hier een Wow van 4 jaar en kwaliteit van het leder vind ik bvb beter dan mijn 2 bijna 1 jaar oude wows.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:04

Kwaliteit van het leer is mij niet opgevallen dat het minder is. Heb zowel oude als nieuwe exemplaren. Ik denk dat men er nog te licht over denkt qua aanpassen. Naast de bestaande verkopers zie je net iets te veel fröbelaars die er wel een zuchtje lucht in willen doen of een headplate willen vervangen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 16:22

nou voor 2450 euro verwacht ik wel een hele goede kwaliteit zadel.......of denk ik nu verkeerd?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:52

heb je ook al eens gekeken naar equestor? Die komen ook je zadel helemaal aanmeten. Jammer genoeg zou dit zadel niet gaan passen op mijn pony maar anders had ik zeker zo'n zadel aangeschaft.
http://www.equestor.nl/