maar goed ieder zijn mening
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

florence123 schreef:Love_Uggs schreef:tjah.. het is maar wat je beter vind. Ik denk dat als je genoeg ervaring hebt en goed genoeg kan rijden je ook met een trensje door een 1.10 parcours kan komen. Het is wat jezelf wilt, makkelijk; pelham erin en rijden of moeilijker; met trensje rijden en zorgen dat je pony terug gaat springen en beter luistert naar de hulpen door dit te trainen
op hoog niveau zie je zoveel paarden in de springsport met een pelham, hackamore of combinatie hackamore-bit.... ik denk dat deze mensen wel genoeg ervaring hebben en goed genoeg kunnen rijden.
jij veralgemeend elk paard, niet ieder paard/pony kan op een trensje 1.10 of hoger springen hoor
Shutterfly is een heel heet paard. en wat ik ervan kan waarnemen is dat het dier snel geirriteerd is/ op de teentjes getrapt/ van de leg... hoe je het wil noemen... zulke dieren worden vaak niet op wat zwaardere bitten gereden.. denk dat ze dan verongelukken. 
noem het maar op, Eleonora_ schreef:Ik snap wel dat iedereen zo doet over een pelham en passoa bit maar het blijft een feit dat passoa erger is, het is een veel strenger bit.
Een vriendin van mij sprong eerst B, heeft ook een pelham en kan hier netjes mee omgaan.
Mijn paard van 1.82 is groot sterk druk hahanoem het maar op,
op bekend terein is er niks aan de hand en heb ik controle maar zodra ik op andere terrein bent voelt hij zich nogal hengst en is hij enorm druk!
Nou met springen zie ik dat niet zitten hoor.
Ik vind het zelf ook misschien wel zielig aan de ene kant maar zodra je er netjes mee op kan gaan is er niks aan de hand en is het een fijn bit, ik heb er een aantal keer mee mogen rijden op een ander paard en ik merk dat je dan veel voorzichtiger bent.
Voor dressuurmatig zal ik het nooit gebruiken en ook voor het thuis springen zal ik het ook niet in gaan doen!