Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:41

Tja aan levertijden kun je als verkoper vaak weinig veranderen.

Als een fabrikant normaal gesproken binnen een week kan leveren , dan kun je dat aan de klant vertellen dat je verwacht dat je een zadel binnen een week in huis zult hebben.

Maar als het vervolgens langer duurt dan is dat voor de verkoper net zo vervelend als voor de koper...je kunt er niks aan doen , niks aan veranderen , maar wordt er wel op aangekeken en dan baal je heel erg hoor ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:42

Alwiene schreef:
chelletju schreef:
omdat dit niet de eerste keer is dat ik een paard moet rijden wat slechtpassend zadel heeft (ook door zadelmakers geconstanteerd) dat bij nicky vandaan komt en door haar is aangemeten.

Oh dat geloof ik metéén. Maar dan wil ik wel graag weten of die paarden totaal niet veranderd zijn in de tussentijd ;)
Ik durf te wedden dat Nicky ook geinteresseerd is in wélke paarden/zadels dat dan zijn. En ik neem aan dat die mensen ook terug naar haar zijn gegaan? Is dat niet naar tevredenheid opgelost dan?

Ik vraag niet waar JIJ daar een zadel koopt chellu, die vraag is aan ts, aangezien die blijkbaar ook weinig vertrouwen heeft in een goede afloop?\

@ Balou, levertijd lijkt me weinig te maken hebben met wat iemands kennis en kunde. Nicky kan BIJNA alle merken bloedsnel leveren, inmiddels ook die waar dit zadel vandaan komt. Máár als de fabrikant om wat voor reden dan ook niet snel kan leveren kan Nicky daar helaas niks aan doen :n En een paar weken vind ik dan voor een zadel nog meevallen :)

Daar gaat het niet om snap dat zeker !!
Maar als Nicky sneller beloofd, dan moet dit toch ook ?

Caira

Re: Fabrieksfout Zadel, of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:43

Joh volgens mij zijn jullie er gewoon op uit om Nicky zwart te maken, ik heb nog nooit een winkelier gezien die zoveel moeite doet, zelfs op oudejaarsdag en nog wordt er gemopperd. Als je bij mij klant was geweest had ik je allang de deur gewezen, toedeledokie!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:44

als iemand , noem geen namen , beloofd voor datum 1 te betalen geloven wij dat als verkoper dat ook ..

andere hebben we weer geleverd op afbetaling,,

dus tja .. balou
even heel hard nadenken nu, graag , voordat je dingen zegt
waar je spijt van krijgt
Laatst bijgewerkt door nickyu op 31-12-09 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

@ Balou, overmacht is overmacht, Nicky kan vertellen met welke levertijd ze onder normale omstandigheden een zadel als dit kan leveren. Blijkt de leverancier het dan ineens niet meer te hebben bijvoorbeeld (geen idee hoor, weet niet wat in dit geval de reden was) terwijl de leverancierssite aangaf dat het wél op voorraad was, dan kan Nicky daar weinig aan doen. Ze kan het moeilijk zélf in elkaar gaan naaien :+

Balou_k

nickyu schreef:
hummmm heb er zeggen en schrijven 4 verkocht welke ik ZELF
samen met manlief gepast heb in zeeuwsvlaanderen waarvan 3 er vandaag de dag nog met vole tevredengheid mee rijden

1 heeft zadel + ponny afgeleverd bij chellutju en vork zou
er uit springen
nu .. dat wil ik dan wel eens zien ..

balou
ts heeft om zelfde reden als jij een paar weken mogen wachten op je zadel
dan hoef ik niks meer te zeggen toch ?? of wel ??
ts had zelfs nog een tijdelijk leenzadel

ben erg benieuwd naar bij wie wij op passervice geweest zijn
en na 1 week klachten had
de gene die hier zadel haalden hadden 1 week om te passen en bij niet passen te retounerenn
ken er 1 die na 4 weken kwam van joh hij past niet
ja jammer dan
je hebt m tegen absilote weggeef prijs dus verliezen kan je er niet op
succes bij de verkoop

Daar wist ik dan weer niks van !!
Maar over mijn zadel zeg ik niks toch :) ben er HEEL tevreden over !!
Maar dat stond al in mijn eerdere bericht toch :)
Net als dat ik jou heel erg mag, en ik zeker tegen je op kijk, of zeg ik het zo verkeerd :')
Hmm, dat ik je als een soort van xD moeilijk uit te leggen !!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:46

wel even goed nadenken voordat je dingen roept balou ..
Citaat:
Nicky zecht snel te leveren ook toch ? Awel, TS heeft weken op haar zadel mogen wachten, en zo nog wel meer dingen

ts heeft zeggen en schrijven minder dan de 3 voorspelde / aangegeven weken op haar zadel moeten wachten , betaling heeft langer geduurd
en ts had leen zadel GRATIS uiteraard tot dat alles rond was .. ohhhh wat zijn we slecht ..
jouw bitje was ook reeds paar weken in gebruik voordat de betaling rond was
over de tijd dat jouw zadel hier compleet klaar was zullen we het maar niet hebben toch

kan me iets herrinneren over jouw zadel die hier langer dan maand (en denk dan jij wel weet dat dat meer x 2 + was ) gelegen heeft in afwachting van betaling

MAAR daar gaat het NU niet over !
gaat over evt fabrieks fout
en daar hebben we niks van kunnen vinden
en wil dus HEEL ERG GRAAG zadel met juiste vork op ponny zien

ter info .. moet nog steeds olie bollen gaan bakken ...
dus als ik straks even weg ben en weg blijf dan weet je wat ik aan het doen ben
Laatst bijgewerkt door nickyu op 31-12-09 19:56, in het totaal 5 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:47

Balou : als de fabrikant niet snel kan leveren , hoe moet Nicky een zadel dan in huis krijgen ? Zo'n toverstafje zou ik ook graag willen hoor ;)

Het is gewoon puur pech voor alle betrokkenen als een levertijd langer duurt dan normaal , iedereen baalt ervan.

De fabrikant wil ook graag snel leveren (levert toch geld op) maar heeft bvb. problemen om aan goed materiaal te komen.
De verkoper wil graag leveren , want dat zijn inkomsten en snel leveren = een tevreden klant.

Als je niet direct kunt leveren dan baal je heel erg als verkoper hoor , want dan krijg je zo'n slepende zaak van een bestelling die je maar niet af kunt ronden , elke keer zeuren bij de fabrikant waar het nu toch blijft , en elke keer je klant moeten teleurstellen. En als je pech hebt wordt de klant nog eens boos op je ook , en zit je tussen 2 vuren. Dat is ècht NIET leuk ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:56

Zo zie je maar weet dat je soms niet te goed van vertrouwen moet zijn en niet alles moet geloven wat je niet zelf gezien hebt. Ik heb in mijn zadelzoektocht VEEL zadelverkopers gesproken en de een vertelde nog grotere onzin dan de ander. Gelukkig heb ik inmiddels véél bijgeleerd en heb ik een pony die héél duidelijk laat weten of iets lekker ligt of niet. En nu denk ik EINDELIJK het juiste zadel te hebben... hoef denk ik niet te vertellen waar dat vandaan komt.. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:07

Ik heb ook wel eens een poos moeten wachten op iets bij haar.
Dat was ook rompslomp met de leverancier. :+
(Heb je nog nachtmerries over mijn wintec cair singel? :D )
Opzich geen ramp, hier kon ze niks aan doen omdat het ding uit verweggistan moest komen vanwege de maat.

Dat mens beweegt hemel en aarde om haar klanten tevreden te stellen en ik twijfel ook niet aan haar verhaal.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:25

ja , nicky , ..balou .. heel goed geraden

( en ja :') heb nog steeds nacht merries van de wintec singel
gaat tegenwoordig GODZIJDANK _/-\o_ STUKKEN sneller)

ben bij alwine geweest met 20 zadels
niks paste goed genoeg op enkeling na maar die paste gegarandeerd de eigenaar niet dus die heeft die niet eens mogen testen ..

maar begin het nu wel beetje zat te worden , gek he :+

op jouw betaling hebben we bijna 3 maanden moeten wachten
je zadel heeft al die tijd klaar gelegen :Y)

je had bit probleem
ik leg er binnen paar minuten een lederen bit in
daar heb je meermaals mee gereden
wilde dat je het eerst teste zodat we zeker wiste dat dit de oplossing was
daar ik bitloos niet goed zag komen
heb bijna 4 weken mogen wachten op betaling

ts besteld zadel , heb aangegeven ruim 3 weken levertijd
kreeg tijdelijk zadel mee daar het aanwezige zadel
aangemeten door DE second opninie conculega VEEEL te smal was :(
maar okee die word nu als kenner als 1e second opini geroepen , goed joh :Y)
scheelde maar 5 maten , bijna niks :Y)
ik begrijp wel waarom ponny niet lekker wilde lopen ..zucht

wilde het eigenlijk niet noemen maar daar ik dit gesodemieter zat ben
binnen die 3 weken was het zadel er , zoals belooft (ook dat gaat sneller tegenwoordig)
betaling in 4 termijnen , geloof me .. was langer termijn dan 3 weken ..

maar weet je . zadel mankeert niks an
ga met volwassene tegenpartij + boommeter , schroeven draaier en 2 extra bomen mee
als het netjes , net als hier met mijn 95kg gesodemieter en gewip etc in de pockets blijft
weet ik genoeg , mocht het om welke duistere reden dan ook
toch niet in de pocktes bljiven sturen we deze op en bestellen direct nieuwe
zodat ts zo kort mogelijk op zadel hoeft te wachten ...

maar stoppen met onzin en gelul nu
het is nu niet leuk meer
de gene waar we op passservice zijn geweest rijden nog naar volle tevredenheid rond
en de gene die resp na 3 weken en 13 maanden kwam van joh het past niet
( LET OP !! EIGEN PAS ..!! DUS HEBBEN WIJ NOOIT NEVER NIET VAN DICHT BIJ GEZIEN !!
tja bij die mensen zeiden we :evaw: SUCCES .. gaat om een western zadel, nieuw waarde 1500?
verkocht 2e hands voor 200 en een boomloos merkloos(wildhorn maar staat er net op zwart blauw weet het nog precies) voor 275 dacht ik COMPLEET met pad singel beugels riemen singel ..
maw geen van 2 echt verlies rad over de oren zadels etc

nee na zoveel tijd nemen wij niet retour , raar he :D
maar ja zijn ook zo'n rot zaak ...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:32

3 maanden op een betaling wachten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:39

moonfish13 schreef:
3 maanden op een betaling wachten?

:') tja zoals leveren
Citaat:
is toch appeltje eitje ;)
is .. schijnt betalen dat niet te zijn

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:49

Gelijk heb je Nicky, ik zat al een beetje te wachten tot het uit de klauwen zou lopen hier en op de TEM-knop gedrukt zou moeten worden want dit is natuurlijk totaal niet netjes van TS (en aanhang). Dat jij coulant genoeg bent wisten we al en dat valt ook eigenlijk niet te betwisten, hoort ook helemaal niet aan de orde te zijn.
TS heeft gewoon iets uitgevreten met het zadel of heeft andere redenen (toch het andere kleurtje willen hebben?Financiele problemen en daarom het zadel willen retourneren, of weet ik veel wat de reden is), pakt het hoe dan ook totaal verkeerd aan door de verkoper te passeren, mensen op haar af te sturen (notabene zonder eerst het probleem voor te leggen en zadel te laten zien ,wat had je dan gedacht, hup hier heb je je geld terug?) en vervolgens met modder te gooien op een forum met toch alleen maar tevreden klanten.

Nee hoor, hier heb ik geen goed woord voor over en zo'n klant zou ik missen als kiespijn en geen poot meer voor uitsteken :evaw:

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:58

neh temmen doen we niet snel..
de grens is wel bereikt , raar he :+

voor ts willen we het nu netjes afhandellen
dat is immers onze klant

de bijelkaargeraapte rellers...

hallo cheletjuh ?? / wie dan ?? roep maar ..
heel graag zelfs, die spreek ik graag aan waarom ze niet terug gekomen zijn om
het eventuele problemen op te lossen
je vraagt meer per maand als trainer dan wat ik vroeg
per maand op Z niveau of hoger
dus mag aannemen dat je weet waar je het over hebt
dus roep maar welke andere mensen waar wij op zadel pas geweest zijn ?? of waren het toch mensen die zelf gepast hebben en het al dan wel of niet passen op eigen geweten hebben >>?? roep maar .. willen we erg graag weten daar we van de afgelopen 15 passervices kerstkaartjes hebben ontvangen dat ze nog zo blij zijn met hun zadel
dus roep maar .. waar zijn we op passervice geweest in deze buurt ,waarvan jij nu de paarden in training hebt en klachten hebben over zadel...

graag naam en toenaam .. liefst zelfs open baar
om misverstanden te vermijden .. :Y)

balou .. de dag dat jij dagelijks naar je eigen paard gaat en je paard serieus neemt
echt hoop voor hem dat die iet door de draad komt vannacht
geloof me mijn hengst laat echt weinig van m heel als die zomaar in de weide komt

en jij klagen over levertijd ?? sorrie hoor meis maar op maandag bestelde jij je setje op
dinsdag hadden wij m bij elkaar .. en toen was jij nergens te vinden
en de volgende maand(en) ook niet
idem voor tijdens bit probleem .. laat ik mijn mond maar houden
dat is wijzer .. vermoed ik zomaar ..

begrijp echt dat ts toch liever een zwart zadel heeft
heb ik haar duidelijk genoeg voor gewaarschuwd maar ne ze wou echt bruin
maar dan niet nu met dinnetjes een k smoes ophangen over onze service
terwijl jullie bij 3 andere (met paard ? zou persoonlijk letterlijk je poten breken
als je mijn paard in dat weer zomaar in zou laden en 145 km verderop zadel zou laten testen ..
echt ..letterlijk .. maar ja mijn paard mijn zadel niet ..maar als mijn pown ooit door tijd nood ergens zou komen en dan er achter komen dat ...ooei de wereld was te klein)...zaken gaat voor een second
opninion terwijl je de eerste nog net gehad hebt??

nee sorrie dames
we handelen dit netjes af .. maar niet verwachten dat we ooit meer dan wettelijk verreist doen
chellutjuh jouw hoofdstlel is voorbij de coulance tijd maar ach hypodrame heeft je voorkeur toch"?
balou naam en adres voor zowel zadel als bit voor meer dan wettelijk ligen klaar
ooit iets nodig ? verwijs je met alle liefde door naar mijn conculega
kijken of die ook langer dan 1 week iets vast houd voor je
ts mag hopen dat je je niet mee laat slepen zowel ..
wie wil...

op het geluid vasn het is een kwestie van geduld sluit ik af en ga bollen bakken..

dames veel succes in jullie verdere leven
zou de instelling iets wijzigen als je ooit ergens wenst te komen
ts we passen vd week
klopt mijn visie heb je pech en mot je het met dit bruine zadel doen
heeft celletjih gelijk dan heb je geluk en eindig je toch met een zwart nieuw type ..

(en denkt weer na over de opmerking van celluthjuh de isw heeft toch diepe zit nou ech nie
..maw .. heft zij echt wel de nieuwe isw cair?? buiten de kleur hebben jullie indentieke zadels
of misschien toch niet,..)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:04

:') krijg net bod per pb voor 400 euro op dit zadel .. dus ts toch liever zwart ? dan weet je
wat je bijleggen moet _O-

ik ga nu echt olie bollen bakken en familie 1 zetten ipv eem mgw wat mankerend zadel

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:09

OMG besef inene ... 5 .. 5 PAGINA'S !!! over een niks mankerend zadel :') :')
echt bokt ten top ... nog zelden zoiets meegemaakt op bokt ,, uberhaubt meegemaakt
god zij dank .. _O- gaat nu vet aan zetten
allen een zeer fijn uiteinde gewenst ! *\o/*

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:16

Nicky je bent een topmeid! vergeet dat niet. Laat je niet op je kop zitten door een stelletje setjesgeilende k.tpubers!

Fijne jaarwisseling, en de alle beste wensen voor jou in 2010.
Uiteraard ook voor opisop.
Tuurlijk ook voor de anderen, maar die ken ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:24

Tsjongejonge wat een topic.

Jullie mogen blij zijn dat je Nicky hebt getroffen. Jammer dat je niet meteen haar er in had betrokken dan was alles al opgelost.

Bijzonder, maar als je beter had geweten, dan had je geweten dat Nicky dit soort dingen eerlijk en netjes afhandelt.!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 08:18

wie kaatst ..

op 1 ding had je wel gelijk
ts heeft inderdad wat langer moeten wachten
kwam niet door leverancier maar door transporteur / tnt

maar ik kap er mee dames
zadel is in orde en vd week zullen we het op een paard leggen
blijkt dat die dan toch niet in orde is gaan we m op sturen
basta

aan iedereen , de beste wensen

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 09:28

Nou wil ik toch wel is even melden dat ik nicky VOORDAT mijn zadel erwas betaald was ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:27

Moderatoropmerking:
Na een flinke huishouding door dit topic, vele berichten die ik heb verwijderd, mag het topic nu weer open! Wel op 1 belangrijke voorwaarde; Iedereen blijft netjes en vriendelijk naar elkaar, offtopic of persoonlijke vêtes worden niet gewaardeerd. En ook verwijderd!Ik hoop dat iedereen hier normaal en respectvol met elkaar om kan gaan. Diegene die gewaarschuwd zijn, tellen nu voor 2. Want dan volgen er maatregelen. Dus hou het netjes en vriendelijk.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:52

Ik ben benieuwd of Nickyu al bij de TS is geweest en wat daar uit is gekomen :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:10

Moderatoropmerking:
Ik heb nu weer een aantal berichten verwijderd.
Nickyu had idd een topic geopend om de stand van zaken uit te leggen. Helaas zonder onze toestemming, aangezien we nog bezig waren met dit topic.
Dus is haar topic naar de Mesthoop verplaatst. Gelieve rustig af te wachten, Nickyu zal, als het goed is, zelf haar reactie hier wel weer opnieuw plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 08-01-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Edit; nog wat toegevoegd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:01

Reactie van Nicky kwam neer op :

De Haf is inmiddels weer gewoon bij de eigenaresse op stal en Nicky is daar met het zadel naartoe gegaan.
Ze had het zwarte kopijzer erin gezet , omdat de eigenaresse + degene waar de Haf in training stond , er van overtuigd waren dat een zwart kopijzer goed zou passen op de Haf. (noot: dat kan bijna niet maar okee , dat hele verhaal van de kopijzers rammelt een beetje , daar is veel verwarring door ontstaan)

Uiteraard paste het zadel met het zwarte kopijzer niet goed , was veels te smal. Dus heeft Nicky dat laten zien en samen met eigenaresse bepaald dat het witte kopijzer een goede maat was voor de Haf , en die erin gezet waarna de eigenaresse ermee is gaan rijden. Paardje liep fijn , eigenaresse zat fijn , geen enkel probleem met het zadel , zoals ook verwacht omdat Nicky + man het probleem ook echt niet konden vinden nadat ze het zadel bekeken en weer netjes in elkaar gezet hadden rond de kerst. Maakt verder niet echt uit waar er nu precies wat fout is gegaan , het werkt weer.

Dus nu de eigenaresse en Nicky gewoon direct contact hebben gehad is het probleem opgelost , en de enige conclusie die er te trekken valt , is dat er toch iemand wat raars met het zadel gedaan heeft waardoor het problemen ging geven. En alle derde partijen die zich er tegenaan bemoeid hebben hebben het er niet beter op gemaakt. Waardoor het probleem ook ontstaan is , als de eigenaresse nu gewoon contact met Nicky opgenomen had dan was het voor alle partijen niet zo uit de hand gelopen , dus wel jammer dat het zo gegaan is , misschien een goede les voor een eventuele volgende keer.