Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ZusJacobs schreef:Het klinkt misschien heel vies maar als je het bit goed schoonmaakt is er weinig aan de hand. Je word wat gek als je met paarden bezig bentIk heb namelijk vorige week gewoon even gevoeld hoe koud zo'n bit dan is tegen je tanden en in je mond. Nou mensen, je voelt er werkelijk niks van.. Het is zelfs de eerste seconden niet koud, het bit wordt gelijk zo warm als de temp in je mond. Ik hield het bit meestal [in de winter] tegen mijn buik, dan warmde die wel snel op maar nooit echt aangenaam warm [dacht ik].. Maar dat doe ik dus nu ook niet meer, en ze doen ook niet raar[der
].
Nooit gehoord van lichamelijk ongemak door koud bit. Maar nou hangen de bitten die ik gebruik allemaal verwarmd... denk ook dat nederland daar niet koud genoeg voor wordt Zack schreef:anneM_Ajax schreef:Een stalgenootje zei toevallig vandaag dat het brandwonden zijn. Van de kouJe heb dus ook 1ste, 2e & 3e graads wonden.
Ik warm eigenlijk altijd het bit op. De laatste tijd gaat het niet zo soepel, omdat mn lieve schaje het bit afpakt. Hij doet hem alvast in. Gelukkig geen enkele keer gemerkt dat hij dr wat aan over hield.
Over het opwarmen, je handen zijn mischien ook koud, maar je adem niet
het wasd daar zeker -20?![]()
)anneM_Ajax schreef:Alles is hier bevroren zodra het vriest. In mn kast is ook alles steenkoud en mn bit dus ook.
Dat van de wonden hoorde ik ook toevallig vandaag. Prettig lijkt me een koud stuk metaal niet, vandaar dat mijn keuze opwarmen is.
Van het niet hygiënische door met adem opwarmen, tsja tegenwoordig is helemaal niks meer hygiënisch. Zo kan je blijven doorgaan.

Jolliegirl schreef:Daarom..
En als ik een koud bit tegen mn mond aan doe... Niets mis mee...
ja beetje frisjes..
paard is niet van suiker hoor
Water wat ze drinken is kouder

voor ik het bit in doe, warm ik het ALTIJD op met mijn warme (ahum) handen