Dure dekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:26

astridelise schreef:
Ik vind dat de dekjes van Anky vaak naar achteren schuiven tijdens het tijden. Tenminste bij mijn vriendin bijna altijd en bij een wedstrijd zie ik het ook vaak.

Als de Anky dekjes schuiven ligt waarschijnlijk het zadel niet goed.....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:53

EvelienH schreef:
astridelise schreef:
Ik vind dat de dekjes van Anky vaak naar achteren schuiven tijdens het tijden. Tenminste bij mijn vriendin bijna altijd en bij een wedstrijd zie ik het ook vaak.

Dat zeggen ze ja, zou zomaar kunnen maar daar heb ik geen verstand van verder.
Of dat per definitie met ankypads ook is betwijfel ik alleen.
Ze liggen gewoon niet op elk paard goed door de rechte ruglijn.

_lautje_

Re: Dure dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:14

Ik rij altijd met een polypad. Misschien voor het beeld niet de mooiste dekjes en veel geld, maar die dekjes zijn super voor de rug van je paard.
Zijn goed dik passen zich mooi aan aan de rug van je paard.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:39

EvelienH schreef:
astridelise schreef:

Hoeft niet. Ik heb er een te leen gehad laatst. Het zadel was pas nog na gekeken, maar alsnog ging de Anky alle kanten op. Terwijl de QHP perfect blijft liggen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:18

ik heb een nu 2,5 jarige NRPS en ben ook eens aan het rond kijken, vroegah, had ik 2 dekjes voor mijn paardje en daar deed ik het mee. die dekjes kosten toen ook geen drol! (In de gulden tijd) nu ik aan het rond kijken ben, vind ik het toch wel belachelijk! Ik heb nu 1 HH dekje gratis bij een bestelling gekregen, die is erg mooi en zit goed, en ik heb vorige week na lang, lang twijfelen een scappa 2009/2010 gekocht, ik wilde hem al zo lang, maar vind het echt te duur, tot iemand ze hier op bokt aanbood voor 35, dat is nog te overzien. Denk dat je dit soort dekjes wel kan kopen, maar dat je t slim moet doen, idd tentenkamp, of dit soort leuke aanbiedingen op bokt in de gate houden :)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:39

Ik wil trouwens supergraag een Anky pad gaan proberen binnenkort; alleen *durf* ik niet goed omdat ik me een beetje "schaam" met een Anky-logo dekje te gaan rijden terwijl ik in feite niet *kan* rijden.

:P Herkent iemand dit?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:12

autumn08 schreef:
Ik wil trouwens supergraag een Anky pad gaan proberen binnenkort; alleen *durf* ik niet goed omdat ik me een beetje "schaam" met een Anky-logo dekje te gaan rijden terwijl ik in feite niet *kan* rijden.

Haha:D Gewoon lekker mee gaan rijden hoor! Ik rij ook niet fantastisch, maar wil gewoon goede spullen hebben. Maakt mij echt niet uit, ik schaam me niet!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:14

Waarom zou je je er voor schamen? Je gaat er heus niet beter of slechter door rijden :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:21

Ik heb eigenlijk alleen maar dure dekjes.. M'n goedkoopste is een BR event van 25,- En m'n 2 duurste zijn ES Stripe Inn van 55,-.. Daar tussen in heb ik nog wat Scapa dekjes.. M'n Anky pads heb ik allemaal verkocht.. Waarom? Tsja, ik ben op paarden gebied gewoon een merken tutje.. :P
Maar met m'n eigen kleding int dagelijks leven weer totaal niet.. ;)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:21

Nee oke, maar omdat het dan misschien meer de impressie geeft dat je iets kunt terwijl ik gewoon een 'beginner' ben in feite. :P

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:22

autumn08 schreef:
Nee oke, maar omdat het dan misschien meer de impressie geeft dat je iets kunt terwijl ik gewoon een 'beginner' ben in feite. :P

A joh.. Wat maakt dat nou uit.. Gewoon lekker mee rijden.. ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:24

het is duur.
maar daarom koop ik het wel :')
ik denk dat het aan mijn shabrakverslaving ligt :')

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:26

Tja ik zou de scapa dekjes en anky's ook wel goedkoper willen maar nu ze nog zo 'duur' blijven blijf ik ze toch kopen.
Ze zijn van zeer goede kwaliteit(vind ik) en blijven dus lang mooi.
En om zo eerlijk te zijn heb ik gewoon liever een duur dekje omdat ik deze merken gewoon echt gaaf vind voor de paarden :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:28

Ik kocht altijd de goedkope dekjes. €25 was echt maximaal, ooit €26.95 voor die van BR.

Tot ik een keer een EuroStar pad heb gekregen.
En tja, ik kan niet ontkennen dat je dan toch echt wel het verschil merkt. :j
De kwaliteit is duidelijk verschil, de ligging ook en de vocht/temperatuurregeling zeker weten ook.

Dus ik heb toen alle goedkope dekjes eruit gedaan en voor dat geld 3 dure pads gekocht van EuroStar.
En daar heb ik geen minuut spijt van gehad. Ik dacht nooit dat er veel verschil zou zijn, maar toen ik het eenmaal zelf heb gemerkt.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:32

Ik heb zelf geen dekjes maar vind die pads van Anky ontzettend mooi en die van scapa ook maar ja..
ik heb ook wel eens dekjes van 100 euro of meer gezien.. dan denk ik: daar kan je ook een hoofdstel voor kopen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:12

xMarianne schreef:
Ik heb zelf geen dekjes maar vind die pads van Anky ontzettend mooi en die van scapa ook maar ja..
ik heb ook wel eens dekjes van 100 euro of meer gezien.. dan denk ik: daar kan je ook een hoofdstel voor kopen.

Die van mij kan je er niet van kopen. :+
Maar ik ben het met je eens hoor, belachelijk.
Laatst had ik een mooie gezien wat denk je? Winkelprijs 80 euro! %)
Van mijn leven niet.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:44

Vind ik ook, ik heb wel een dure (40 euro als ik het goed heb) maar die heb ik dan ook voor mijn verjaardag./

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:36

als ik een duur dekje zou willen ga ik het proberen voor mijn verjaardag te sparen en anders nee dan maar een goedkopere!

lollypopluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:42

ik zoek een mooie kleur uit en het merk kan me niks schelen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:44

Lang leve een goed betaalde baan :D

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:02

EvelienH schreef:
astridelise schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben ervan overtuigd dat mijn zadel goed ligt op mijn paard, nagekeken door oa een zadelpasser, osteo en massage therapeut. Helaas schuiven de Anky dekjes toch bij mij, ik maak er aan de onderkant gewoon een lusje aan waar de singelstoten doorheen kunnen, net als bij andere dekjes. De ES pads vind ik echt super! :D Ook de Polypads zijn erg fijn. Had hem destijds gekocht voor mijn vzh zadel maar heb nu een dressuurzadel dus past niet meer en is te koop!

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:20

Ik ben het met je eens. Voor mijn paardje heb ik een dekje van de Lidel gekocht, het doet het goed hoor en staat hem nog mooi ook. Merk halsters en dekjes zijn vaak heel erg duur, je betaald gewoon alleen voor het merk. Ik kocht laatst een nieuw halster voor hem en die was van HH, maar ze hadden er ook van scapa. Ik heb het gevraagd aan die mevrouw in de winkel, die heeft een eigen pensionstal, en die zei dat de kwaliteit hetzelfde was. (die van HH was een duurdere hoor, niet eentje van zeven euro). Maar in prijs scheelde het zeker tien euro!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:37

autumn08 schreef:

ach wat boeit dat nou? :+
tis toch gewoon een merk??? :7
ik rijd ook geen wedstrijden enzo maar heb ze ook gewoon hoor!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:51

Mijn duurste is toch wel 60 euro.. Wat ik echt duur vind.. Maar had mijn pony net, was jarig en had geld... dit was zo'n chabrak waarvan je zelf alle kleuren kon samenstellen, de koorden (3 verschillende) en de kleur zelf.. Maar die ze toen in de winkel had liggen vond ik al langere tijd mooi...

Laatst een QHP pad gekocht van 30 euro.. Wou al zoooolang een lime groene, heb er 1,5 jaar over gedroomd en was jarig geweest en had geld, heb hem gekocht en ben er helemaal verliefd op! :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:53

De duurste onderlegger die ik heb liggen is er eentje van HV Polo, kostte me toen €30. De duurste daarna is eentje van Kerckhaert, €22.50. De rest van mijn onderleggers lagen steeds onder de €20 of waren zelfs gratis!