Het zadel wordt ook elke 3 maanden gecontroleerd!
Juist door het goede zadel en training is de bespiering gegroeit alleen dus helaas het zadel wat te krap aangemeten.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
!
amies100 schreef:Ik heb een Kieffer vzh en een springzadel en die gebruik ik voor allemaal verschillende paarden. Heeft voor mij ook geen enkel nut om een zadelmaker te laten komen om het passend te maken aangezien ik met regelmaat verschillende paarden rijd. Ben ook absoluut niet van plan om dit ooit te laten doen.
Denken jullie nu echt dat een springruiter die meerdere paarden uit brengt een zadel laat aanmeten per paard?
StableEnable schreef:Tja je hebt ook zadelmakers en zadelmakers......... héél goede, goede, slechte en héél slechte.
Het is dus in ieder geval goed er zelf e.e.a. over te leren en zelf te zien of een zadel goed ligt. en tenzij je héél erg zeker van je eigen kunde bent, dat nog te laten bevestigen door een goede zadelmaker

was mijn doel met het topic
heeft nu 4 pagina's geduurt voor er iemand over begint 
Karin schreef:Voor degenen die nóóit ergens anders een zadel zouden kopen dan bij een zadelmaker/zadelpasser: wat doen jullie met je zadel als je er zelf van af moet, bijvoorbeeld omdat je paard eruit gegroeid is (en het niet aangepast kan worden), je paard verkocht of overleden is (en je zadel niet op het nieuwe paard past), je een comfortabeler zadel wilt of omdat je het gewoon niet mooi meer vindt? Zet je het dan ook op Marktplaats? Dan werk je in feite mee aan praktijken waar je zelf tegen bent (of is dat dan het probleem van de koper?).
amies100 schreef:Ik heb een Kieffer vzh en een springzadel en die gebruik ik voor allemaal verschillende paarden. Heeft voor mij ook geen enkel nut om een zadelmaker te laten komen om het passend te maken aangezien ik met regelmaat verschillende paarden rijd. Ben ook absoluut niet van plan om dit ooit te laten doen.
Denken jullie nu echt dat een springruiter die meerdere paarden uit brengt een zadel laat aanmeten per paard?
En presteren ze goed met een slecht passend zadel? danwil je niet weten hoe goed ze t doen als een zadel wel prettig op hun rug ligt