Ik heb er ook wel respect voor.. Maar niet voor mensen die het doen omdat het mooi is , en hij hoeft toch niet gelijk helemaal kaal?? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar deze is volgens mij niet van dat spul em_papillon schreef:OkeIk heb er ook wel respect voor.. Maar niet voor mensen die het doen omdat het mooi is , en hij hoeft toch niet gelijk helemaal kaal??
magda_90 schreef:em_papillon schreef:OkeIk heb er ook wel respect voor.. Maar niet voor mensen die het doen omdat het mooi is , en hij hoeft toch niet gelijk helemaal kaal??
Respect heb ik er (nog?) niet voor. Begrijpen kan ik het redelijk. Maar dat maakt mij nog steeds van mening dat ik vind dat lang niet alles eraf hoeft.
zowiezo.. ze zeggen dat als het paard bukt het met elastieken mee beweegt.. moet je je voorstellen dat je hoofd aan elastieken zit en wanneer je wilt bukken het onwijze tegendruk geeft maar wel meebeweegt.. nou dat lijkt me zeker heerlijk zitten als paard zijnde!! (sarcastisch...)
) een paard krijgt niet voor niets een dikkere vacht in de winter!! em_papillon schreef:ik heb er respect voor maar ik begrijp er juist geen reet van................
En inderdaad dat kaal scheren.. grote onzin... je hebt ook patronen wat heel goed helpt tegen overmatig zweten waarbij er amper haar wegmoet.. ( een racestreep, las ik ergens volgens mij..?) een paard krijgt niet voor niets een dikkere vacht in de winter!!
Ik zou desnoods wat rustiger aan doen in de winter als hij zo erg zweet .. en in de zomer weer lekker met wedstrijdjes beginnen..

Maargoed, mss moet je maar eens op een sportpaard gaan rijden om te snappen dat een wintervacht ze alleen maar in de weg gaat zitten tijdens het trainen
Daarnaast kan je 's winters onmogelijk 'rustiger' aan gaan doen omdat paardjelief nat zou kunnen worden. Als je een beetje mee wil blijven draaien op niveau in de wedstrijdsport moet je het hele jaar door blijven trainen. Een paard krijgt een dikkere vacht in de winter omdat dat de natuur is. En paarden die natuurlijk worden gehouden hebben deze vacht nodig en dus ook geen dekens nodig, prima toch? Maar paarden die worden gehouden om mee te draaien op goed niveau hebben alleen maar last van de vacht: Ze blijven langere tijd nat, waardoor het snel gaat jeuken en irriteren én ze hebben het bloedheet tijdens de trainingen. Dus kom nou eens met een echt goed argument om een sportpaard dat dagelijks getraind wordt waarbij het veel zweet, niet te scheren.