Hoofddeken?? Kent iemand dit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:03

Oke :) Ik heb er ook wel respect voor.. Maar niet voor mensen die het doen omdat het mooi is , en hij hoeft toch niet gelijk helemaal kaal??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:06

Janine1990 schreef:
we doen allemaal wat wij denken wat goed voor ons paard is en waar ons paard gelukkig van wordt.

En dat is uiteindelijk hetgeen waar we het allemaal voor doen *\o/*

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:07

Heb ze ook liggen hier, al jaren, niks nieuws aan.
Zogauw die van mij geschorven is gebruik ik ze (winteruitvoering), de fleece/lycra uitvoering gaat vaak op na het wassen voor de wedstrijd. Super om je paardje een beetje warm/schoon te houden.
Zie het probleem en de ophef niet, heb andere dingen waar ik me druk over kan maken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:35

voor de gebruikers ervan: zit dit ook vast aan het deken zelf zoals een halsstuk? omdat halsstukken vaak "goed" zitten als een paard in rust staat, maar van zodra het zich bukt om bv te grazen, dan blijkt de hals toch vaak "tekort" te zijn. Vandaar dat ik zou denken dat het trekt aan de oren.

Dus ben eigenlijk benieuwd hoe dat zit, want als het niet aan het deken vastzit dan is de kans bij goed bevetsigen idd klein dat het aan de ogen en oren gaat trekken.

Cheveyo

Re: Hoofddeken?? Kent iemand dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:25

hij zit vast aan de deken met elastieken, dus hoofdje naar beneden is halsje mee naar beneden en stukje open hals/schoft, hoofdje weer omhoog is halsje mee omhoog en weer aansluitend aan de deken. Niks verschuift. Bij koudbloeden zitten de ogen echter wel op een andere plek dan bij de bedoelde amerikaantjes.

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:30

ik ken iemand die heeft ook zo iets maar dan van soort neopreen, daar gebruikten ze het wel eens voor als een paard te veel vet op zn hals heeft voor bijv. een keuring, en dan dat ding een paar dagen op en dan gaan ze zweten en dan zweten ze een soort hun vet eraf.. ;) maar deze is volgens mij niet van dat spul

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:36

Gaat menig paard niet compleet door het lint met zo'n ding om z'n hoofd/nek?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:41

Nee, als je het voorzichtig opdoet valt dat wel mee hoor.
Mijn schimmel verblikte of verbloosde niet, de ander vond het wat eng toen ik het over z'n hoofd deed, maar dat was de 2e keer al geen probleem meer.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:44

em_papillon schreef:
Oke :) Ik heb er ook wel respect voor.. Maar niet voor mensen die het doen omdat het mooi is , en hij hoeft toch niet gelijk helemaal kaal??

Respect heb ik er (nog?) niet voor. Begrijpen kan ik het redelijk. Maar dat maakt mij nog steeds van mening dat ik vind dat lang niet alles eraf hoeft.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:21

@antoinette- dat heet een necksweat. is weer iets heel anders, en ook een heel andere discussie. :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:23

deze dingen zijn in eerste instantie gemaakt voor de amerikanen (quarters, paints) en op hun kleine fijne hoofdjes zijn ze ook gemaakt. als je deze nu op een kwpnér gaat leggen kan ik me voorstellen dat het minder goed zit.
en ook met schrikken...moet eigenlijk best lachen om die opmerking... nooit over nagedacht dat een paard hiervan kan schrikken. maarja, ze zijn dan ook voor quarters he en die schrikken niet zo snel :-P :+
wat een ophef. het is een deken mensen, komop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:54

quarterH schreef:
en ook met schrikken...moet eigenlijk best lachen om die opmerking... nooit over nagedacht dat een paard hiervan kan schrikken. maarja, ze zijn dan ook voor quarters he en die schrikken niet zo snel :-P :+

Hahaha ik dacht het, jij zei het :o

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:11

magda_90 schreef:
em_papillon schreef:

Respect heb ik er (nog?) niet voor. Begrijpen kan ik het redelijk. Maar dat maakt mij nog steeds van mening dat ik vind dat lang niet alles eraf hoeft.

ik heb er respect voor maar ik begrijp er juist geen reet van :P zowiezo.. ze zeggen dat als het paard bukt het met elastieken mee beweegt.. moet je je voorstellen dat je hoofd aan elastieken zit en wanneer je wilt bukken het onwijze tegendruk geeft maar wel meebeweegt.. nou dat lijkt me zeker heerlijk zitten als paard zijnde!! (sarcastisch...)
En inderdaad dat kaal scheren.. grote onzin... je hebt ook patronen wat heel goed helpt tegen overmatig zweten waarbij er amper haar wegmoet.. ( een racestreep, las ik ergens volgens mij..? :) ) een paard krijgt niet voor niets een dikkere vacht in de winter!!
Ik zou desnoods wat rustiger aan doen in de winter als hij zo erg zweet .. en in de zomer weer lekker met wedstrijdjes beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 09:50

em_papillon schreef:
ik heb er respect voor maar ik begrijp er juist geen reet van :P ................
En inderdaad dat kaal scheren.. grote onzin... je hebt ook patronen wat heel goed helpt tegen overmatig zweten waarbij er amper haar wegmoet.. ( een racestreep, las ik ergens volgens mij..? :) ) een paard krijgt niet voor niets een dikkere vacht in de winter!!
Ik zou desnoods wat rustiger aan doen in de winter als hij zo erg zweet .. en in de zomer weer lekker met wedstrijdjes beginnen..

Als je er niets van begrijpt, zoals je zelf aangeeft, is het dan wel handig om je in een discussie te mengen? :?

Moet je dus nu alleen de plekken kaalscheren waar het paard veel zweet? Zal een leuke creatie worden aangezien er niet veel wintervacht over zal blijven dan bij menig sportpaard :7 Maargoed, mss moet je maar eens op een sportpaard gaan rijden om te snappen dat een wintervacht ze alleen maar in de weg gaat zitten tijdens het trainen ;) Daarnaast kan je 's winters onmogelijk 'rustiger' aan gaan doen omdat paardjelief nat zou kunnen worden. Als je een beetje mee wil blijven draaien op niveau in de wedstrijdsport moet je het hele jaar door blijven trainen. Een paard krijgt een dikkere vacht in de winter omdat dat de natuur is. En paarden die natuurlijk worden gehouden hebben deze vacht nodig en dus ook geen dekens nodig, prima toch? Maar paarden die worden gehouden om mee te draaien op goed niveau hebben alleen maar last van de vacht: Ze blijven langere tijd nat, waardoor het snel gaat jeuken en irriteren én ze hebben het bloedheet tijdens de trainingen. Dus kom nou eens met een echt goed argument om een sportpaard dat dagelijks getraind wordt waarbij het veel zweet, niet te scheren.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:22

Ik vind de paarden op de foto's eerder in het topic er net uitzien als ingepakte cadeautjes :j

Verder weet ik niet goed wat ik er van moet denken, dus hou ik me er buiten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:54

scheren hoeft niet eens hoor. je kunt ze ook gewoon onder de winterdeken zetten, met of zonder hals/hood :-)
dus als je zo'n leuke deken wilt gebruiken en je wilt niet scheren, mag dat ook he! :-) :+

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:24

misschien scheelt het met oordelen als je eens voelt hoe zo'n deken zit, hoe sterk het elastiek is etc, beetje speculeren daar lijkt het nu meer op.
Kom maar voelen dan kan je daarna oordelen ipv vooroordelen strooien :-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:27

Cheveyo schreef:
misschien scheelt het met oordelen als je eens voelt hoe zo'n deken zit, hoe sterk het elastiek is etc, beetje speculeren daar lijkt het nu meer op.
Kom maar voelen dan kan je daarna oordelen ipv vooroordelen strooien :-)

Hier is dat gebeurt ;)