Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) dus dat scheelt.
)
maar ik vind 'm wel mooi!Raggel schreef:flickr schreef:Ik vindt ze ook onzettend lelijk en daarnaast vindt ik ook dat als je een gecombineerde neusriem goed gebruikt (dus niet helemaal aansnoeren!!) dat ze net zo goed werken (en zonder pijn) als een lage neus riem.
Ik vind de lage neusriem wel degelijk anders werken, dan een hoge. Dit heeft niets met aansnoeren o.i.d. te maken. Het geeft op een of andere manier een andere druk op de mond van de paarden, waardoor ze losser en soepeler in de hand zijn en gewoon net een tikkeltje makkelijk er nageven bijv in de overgangen terug. Dat is de reden dat ik deze altijd gebruikt heb
suleilitha schreef:Ik heb er nog wel een paar liggen die ik gebruik bij het inrijden van jonge paarden. En eerlijk gezegd interesseert het mij niet hoe iets eruit ziet, functioneel is het in elk geval wel.

amillia schreef:ik ben van mening dat dit een hele slechte neustriem is omdat mij is uitgelegt en laten zien dat deze neusriem de ademhaling heel erg belemmerd
#Ymke# schreef:amillia schreef:ik ben van mening dat dit een hele slechte neustriem is omdat mij is uitgelegt en laten zien dat deze neusriem de ademhaling heel erg belemmerd
Ligt eraan hoe je hem vastmaakt, als je hem te laag vastmaakt & aansnoert, dan belemmer je idd de ademhaling. Maar zo hoort ie ook helemaal niet. Dus gewoon op de goeie hoogte en niet aansnoeren en je hebt een superfijne neusriem voor het paard.