sammie18 schreef:Jah inderdaad eerst goed sparen, ik heb de volgende zadels gepast op mijn brede paard met schoft: mscf(staat ook een foto van in dit topic), Thorrowgood(was mijn favoriet, zowel zitten als voor het oog, maar niet van mijn paard), Kent & masters(zat ik weer niet helemaal lekker op), Wow zadel, he ideal zadel(dat heb ik dan ook gekocht).
Pas op dat je met een prolite pad niet de boommaat nog smaller maakt, dan ligt hij snel te krap met alle gevolgen van dien.
Interessant is het zeker geworden maar wildflower en ik hebben dezelfde zadelmaker, dus mede daardoor zijn we nog steeds iedere keer in gesprek. Verder zijn er veel mensen geweest, die even aangaven welk zadel hun hadden, vooral veel prestiges gehoord. Maar die zijn nog wel een stukje prijziger.
Het voordeel is, dat mijn zadel bewust wat ruim is genomen, om zijn spieren op te kunnen bouwen. (in het schoftgebied heeft ie weinig tot geen spier)
Maar daardoor zakt het zadel te ver op de schoft, nu met de prolite er tussen, is die ruimte opgevuld, heeft hij de ruimte om daar wel spier te kweken. en het zadel ligt voor nu goed.
Visie van de zadelmaker. of het waar is.. dat moet de tijd gaan uitwijzen.
Want hoe krijg je spier daar?