Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:19

Zo ging ik vroeger ook met m'n zus naar der rijles. Van de boerderij naar de manege. Zij in het zadel ik erachter en rijden maar :))

Anoniem

Re: Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:23

Ik reed vroeger ook zo met vriendinnen, met zijn tween te paard zonder zadel of 1 achter het zadel.

Heb zo'n zadel als dit trouwens nog nooit gezien!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:26

Misschien wel een idee voor maneges, kunnen ze 2 kinderen tegelijk les geven op 1 pony....... :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:27

JaneJansen schreef:
Misschien wel een idee voor maneges, kunnen ze 2 kinderen tegelijk les geven op 1 pony....... :+

Haha die's wel heel slecht. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:28

Zou wel schelen voor de wachtlijsten _O-

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:29

Geweldig! Lijkt me alleen niet zo fijn voor het paard.
Buddyseat rijden doe ik ook regelmatig met name met mijn leskinderen. Ideaal om wat uit te leggen of een hulp te laten voelen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:06

Miss_Malfoy schreef:
JaneJansen schreef:

Haha die's wel heel slecht. :')

De ene week leren ze sturen, en de andere week leren ze been geven, of sturen met je benen,2 vliegen in 1 klap ;)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:25

JaneJansen schreef:

ja kun je dubbel lesgeld vragen aangezien je 1 paard nodig hebt ipv 2, worden die beesten nog veel sneller verziekt en slacht-klaar even grof gezegt.

Ik denk dat sommigen nog gek genoeg zijn om er 2 mensen op te laten rijden, elke dag een uur of 4 (over 24 uur gezien is 4 uur toch helemaal niet zoveel ?! :+ )

geef mij maar gewoon 1 zadel waar ik zelf in kan zitten en niemand anders, er komt toch niemand anders op mijn pony als ik :+

4marks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:15

The Freedman Double saddle seat teaching is intended for an instructor and a child to ride a horse very large lesson. It does not hurt the horse as it is 1 inch longer that a traditional Cutbacks saddle (for riding saddle seat) this is not the same as a dressage or jumping saddle in Measurments. This saddle has been very successful in teaching children to ride quickly, effectively and safely without harm to the horse. A child can learn how to post and canter in one lesson! People are always very intrugued with this saddle as they have never seen it before, no one else in the world is making such a saddle as this. Most often an instructor must sit behind a child to teach them to ride which is not comfortable or safe. This new saddle makes it very safe and comfortable for the rider and the horse.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:04

Sinds wanneer krijgt men les met een instructeur achter op? Zal de vraag naar instructeurs wel toenemen. In een groep van 8 ruiters heb je 8 instructeurs nodig ;-)

4marks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:15

It is very common in the States for a saddle seat riding instructor to give a very young child (2-8 years) a lesson from behind.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:18

4marks schreef:
It is very common in the States for a saddle seat riding instructor to give a very young child (2-8 years) a lesson from behind.

Oh nice to hear... Now we know!! :)
Do you have a picture of this saddle when its used?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:53

een kind van 2 op een paard :?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 14:14

Dinopino schreef:

Ja vind ik ook een beetje appart inderdaad.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:14

Dinopino schreef:

Ja hoor.
De turf van ons was goed en wel 1. voor zijn eerste ervaring. Het punt is dat het dan geen lés is. Het kind kan hooguit een ervaring opdoen, motoriek ontwikkelen.

Wij hebben ook een ´buddy´ zadel gebruikt. Soort licht uitgevoerde Barefoot. Logischerwijze kan dat voor het paard niet vaak noch langdurig en alleen met niet gewichtig grut op een volwassen en bespierd paard.
Uiteraard is het ook mbt het kind NIET de bedoeling dat dit meer dan kort of incidenteel is.
Ook met 8 is het kinderskelet volop in ontwikkeling en schaadt overdaad onherstelbaar.

Samen in het zadel is per definitie 1 op 1 les.
Wat is er dan mis met naast het paard meelopen? Alleen maar alles vóór.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:17

toen ik dit las dacht ik opeens wat anders ;-) .. a lesson from behind ...

er wordt hier duidelijk over les gesproken en dan denk ik dat het wel iets langer duurt dan de tijd die jij bedoelt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:23

Dinopino schreef:
er wordt hier duidelijk over les gesproken en dan denk ik dat het wel iets langer duurt dan de tijd die jij bedoelt.

Hetgeen zinloos, zelfs contra-productief is voor jonge kinderen.
Kort, zelf bovenop, met de instructeuer er naast is productiever.

Een buddy-zadel is een éxtra hulpmiddel voor de lol van de ervaring, ontwikkelen van gevoel en -vertrouwen.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:23

4marks schreef:
The Freedman Double saddle seat teaching is intended for an instructor and a child to ride a horse very large lesson. It does not hurt the horse as it is 1 inch longer that a traditional Cutbacks saddle (for riding saddle seat) this is not the same as a dressage or jumping saddle in Measurments. This saddle has been very successful in teaching children to ride quickly, effectively and safely without harm to the horse. A child can learn how to post and canter in one lesson! People are always very intrugued with this saddle as they have never seen it before, no one else in the world is making such a saddle as this. Most often an instructor must sit behind a child to teach them to ride which is not comfortable or safe. This new saddle makes it very safe and comfortable for the rider and the horse.

I don't think that young children should ride "very large lessons". Whatever that may mean ;)
Next to that, it is a lot better if a child balances on its own, learns to depend on itself and the horse, and not the steadiness off the body behind him.

Of course you can take a young child once with you on horseback, but just for a few minutes, that is possible on a normal saddle as well. No need for this saddle. I would much more like to see that children get a real children-saddle to learn on, than spoil the money on this.

My personal opinion :Y)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:24

Dinopino schreef:
toen ik dit las dacht ik opeens wat anders ;-) .. a lesson from behind ...

:')
_O-

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:26

4marks schreef:

Woehaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaa......... ik moet nu een hele foute opmerking wegslikken!!!!

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:28

Is het niet bedoelt voor mensen met een lichamelijke beperking? Voor wie het toch goed is om te gaan paardrijden, maar wie net dat ene beetje steun nodig hebben van een instructeur?

Mij lijkt het eerlijk gezegd ook niet zo prettig voor je paard...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:28

miek140 schreef:
Of course you can take a young child once with you on horseback, but just for a few minutes, that is possible on a normal saddle as well.

Heb je dat gedáán of denk je dat?

Ik heb het geprobeerd. Met verschillende zadels. Het voegt mijns inziens alleen maar onnodig risico toe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:31

Laatje schreef:
Is het niet bedoelt voor mensen met een lichamelijke beperking? Voor wie het toch goed is om te gaan paardrijden, maar wie net dat ene beetje steun nodig hebben van een instructeur?

Mij lijkt het eerlijk gezegd ook niet zo prettig voor je paard...

...en dus? Een NoNo!!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:56

Nijntje1987 schreef:
4marks schreef:

Oh nice to hear... Now we know!! :)
Do you have a picture of this saddle when its used?

a lesson from behind . *valt van stoel*
Tis gewoon een vies vuil jakkie seks zadel .

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:50

Huertecilla schreef:
miek140 schreef:
Of course you can take a young child once with you on horseback, but just for a few minutes, that is possible on a normal saddle as well.

Heb je dat gedáán of denk je dat?

Ik heb het geprobeerd. Met verschillende zadels. Het voegt mijns inziens alleen maar onnodig risico toe.

Ik heb wel eens een kind voorop gehad hoor :j
Tuurlijk hangt er een risico aan vast! Maar een leven zonder risico is ook maar saai :Y)

Nee even serieus: ik vind het het niet waard om zo een zadel te gaan kopen waarmee ik de rug van mijn paard zou vernielen omdat ik eens een keer een kind voor 2 minuten op mijn zadel mee zou willen nemen. Ik laat dat kind dan liever alleen op mn paard terwijl ik dr vast houd, leert het kind nog meer van ook :j