Wildflower schreef:Ivm het opstappen net contact gehad met Eddy Brinkman (springruiter bij mij uit de buurt die paarden ook zadelmak maakt). Ben namelijk erg aan het twijfelen of het verstandig is dat ik er zelf weer op ga stappen of dat ik dat eerst door iemand anders laat doen met veel ervaring zodat paard het weer als iets "gewoons" gaat zien.
Hij zou de 21ste dan naar Eddy toe kunnen en dan gebruik makend van zijn springzadel dat ook niet optimaal ligt maar wel redelijk met bontje. Alleen dan moet ik Helen weer gaan verschuiven naar 2 weken later maar dan weet ik wel zeker dat het opstappen helemaal goed gaat komen.
pfff![]()
en ondertussen zit ik hier nog steeds thuis met een pijnlijk achterwerk
Ik heb/had hetzelfde probleem als jij.. mijn paard ging rennen als ik opsteeg. maar weetje wat het is..
je moet het uiteindelijk toch zelf doen. want het is jouw paard en je moet zelf het vertrouwen terug winnen.
Ik heb namelijk ook iemand anders erop laten stappen en t ligt per persoon verschillend en dat voelt je paard ook.
Want bij de een doet mn paard niks omdat die meer "macht"over het paard heeft. en ik of iemand die net als ik is daar gaat ie wel bij rennen.
Dus persoonlijk denk ik dat je niets opschiet met de hulp van de springruiter.. Want als je er daarna zelf op gaat, gebeurt er waarschijnlijk weer precies hetzelfde. Beter kan je, wat ik nu ook doe. iemand m laten vasthouden tot jij zeg "t voelt vertrouwd/goed" en dan loslaten. en zo kan je t vertrouwen terug krijgen en tegelijk afbouwen met die hulp zodat je het uiteindelijk alleen kan. Ik was op het punt dat ik het zelf durfde.. totdat ik gestresst op m ging en hij daar ook gestresst van werd, waardoor hij onder me uit wilde. toen is bij mij alles weer opnieuw begonnen. Nu ben ik voral me grondwerk bezig.. ook omdat ik op mijn wow wacht en mn voet gekneusd is, maar ook om iig het vertrouwen te hebben, voordat ik erop ga.