Wat voor dekje is nou ideaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: Wat voor dekje is nou ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:13

Voel me niet aangevallen hoor, maar heb niet de beschikken over profecionele machines of te wel industrimachines ;) en dus zal het altijd "handwerk"blijven.

Mooi als ze die mensen gevonden heeft! en dat zal een hoop geld sparen..

Maar ben benieuwd als dit verder uitgebreid wordt! en wat ze dan uiteindelijk gaan kosten en wat precies jullie concept is, zeker als kleuren maten alles bepaald wordt!

Veel suc6 iig en ben benieuwd !

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:16

nou geen anky ik heb er ook 1 maar het paard zweet er erg door en ze drogen niet goed en nemen niks op ook slechte pasvorm

Stippel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:21

Dunne dekjes, het liefst met badstof onderkant, geen pads voor mij, die blijven niet liggen :+

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:47

Ik vind zeker somers, van die simpele doorgestikte katoenen dekjes nog altijd het fijnste hoor. :o

die ankys en eurostars enzo zien dr misschien leuk uit... maar niet bij alle paarden blijven die even mooi liggen.
en als jij een goed passend zadel hebt, is zo'n dun dekje ook fijner. dan blijft je zadel ook fijner liggen.

Ik heb wel wat anky pad's hoor, daar niet van :)

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:01

_Nann_ schreef:
Ik vind zeker somers, van die simpele doorgestikte katoenen dekjes nog altijd het fijnste hoor. :o

die ankys en eurostars enzo zien dr misschien leuk uit... maar niet bij alle paarden blijven die even mooi liggen.
en als jij een goed passend zadel hebt, is zo'n dun dekje ook fijner. dan blijft je zadel ook fijner liggen.

onder mijn zadels blijft alles goed liggen anky en gewone katoen echt alles

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:06

Gewone dunne katoenen dekjes, hoe meer rommel tussen jou en je paard, hoe minder gevoel er over blijft ;)

Plus al die syntetische rommel kunnen gaan schuren en ze zweten er veel meer onder.
Dus voor mij alleen maar katoen en lekker dun .
Vind die matrassen geen gezicht

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:16

Ik vind die van HKM ideaal, die met de fleece onderkant. Wordt niet te warm, voert het zweet goed af, droogt snel, makkelijkin onderhoud, kwalitatief goed en ga zo maar door. :j

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:17

IrisenUledi schreef:
_Nann_ schreef:

onder mijn zadels blijft alles goed liggen anky en gewone katoen echt alles

dat is fijn.

de kwpn merrie die ik reed konden ook pads op, maar die ouwe knol met z'n dikke pens vond ik het gewoon geen gezicht zo'n dik dekje.

plus dat al die dikke opvulling onde rje zadel de ligging van je zadel alleen maar verslechterd.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:45

Ik vind de BR dekje super fijn.

-Lekker dun
- Neemt goed zweet op
- En het zijn gewoon mooie dekjes.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:56

Ik heb pads van QHP en PK, die zijn het fijnste.
heb 1 anky pad (die kleur had QHP niet)
en verder heb ik 1 BR puffpad, die vind ik minder fijn en heb ik 3 scapa's, die zijn ook echt heel fijn!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:23

Ik heb het allerliefst dunne dekjes, moet van de zadelmaker met zo dun mogelijke dekjes rijden. Ik moet cob dressuur hebben en hier zijn heel weinig van te vinden, dat is jammer. Ik heb toch een paar bij elkaar kunnen scharrelen gelukkig.

Pads ben ik nooit zo weg van, al heb ik nu wel een fijne van pk. Hij leek me eerst erg dik, maar toen ik er in kneep bleef er weinig van over, dus dat durf ik wel wagen. Pk heeft in ieder geval een kleinere maat, dat is een voordeel.

Het ideale dekje voor mij:
* zo dun mogelijk
* goed zweet opnemend
* het zou fijn zijn als ze ook goed schoon te maken zijn
* leuke kleurtjes, en ik ben dan wel zo'n typ die bijpassende peesbeschermers en strijklappen wil
* eventueel een mooi borduursel ofzo erop, zoals hv of scapa heeft
* simpele dekjes wil ik tot 20 euro voor betalen, met een sierrandje ofzo (iets extra's) tot 25, en luxe dekjes met borduursel tot 30 euro. Dan moet het wel ophouden, 30 euro is toch maar even een dikke 60 gulden, en dat vind ik eigelijk belachelijk duur. We hebben nu euro's, maar ik mag graag even terug rekenen..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:01

mijn ideale dekje? Ik rij vrij weinig, maar toch.

- dun, want mijn zadel past goed.
- leuk kleurtje, dat past bij paard.
- hoef geen borduusels en dat soort dingen.
- stevig.
Ik heb eigelijk maar 2 dekjes, een simpele van me verjaardag met naam erop en sierandje, en een supersimpele voor 7.50, maar een goed dekje. En nee, ik leg géén 50 euro neer voor een dekje. En ik hoef ook geen nieuw dekje, ik heb aan 2 genoeg. Ik hoef ook zeker geen merken.

Voor mijn boomloos zadel heb ik maar een pad, van grandeur met inlages erbij, in het bruin. EEn mooi dekje, maar ik hoef er zeker geen bij.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:13

Ik heb een aantal PK Pads waar ik helemaal gek op ben! Pasvorm is super!
Ik heb 2 HH Pads en die bevalllen ook goed, al is de pasvorm bij de schoft net iets minder goed als die van de PK Pads, maar dit verschilt natuurlijk per paard.
Ook heb ik een aantal simpele dekjes, een dunne van HH, van Eurostar en van Eskadron.

De PK Pads en de HH Pads :D

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:22

Ik gebruik meestal een dun dekje met klein gestikte ruitjes.
Deze vind ik gewoonweg het fijnste liggen op mijn paard en de dikkere dekjes blijven minder fijn liggen.

Afbeelding

Kwa kleurtjes heb ik meestal wat rustige kleuren.
Laatst bijgewerkt door hippo op 20-08-09 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:26

heb nu de HH balance castle rock.
bevalt goed, heb hem samen gekocht met een lichtgroen dekje voor 25 euro :+
heeft van dat zwarte spul aan de binenkant, weet niet precies hoe het heet :o?
neemt zweet op en komen niet veel haren in, is ook zo weer droog.
ik vind het ook erg mooi dekje :) moet wel zeggen datie erg klein uitvalt :P

Afbeelding

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:28

LiSSy schreef:
mijn ideale dekje bestaat al :D dat is namelijk de eskadron cotton (of de andere dekjes van eskadron, maar die zijn een stuk duurder)

super goede pasvorm, ligt ontzettend netjes onder het zadel en is mooi in de kamer te trekken. kreukt niet onder het zadel. de lussen zijn met klittenband. ze blijven heel mooi bij veel wassen en kosten maar 30 euro :)

Idem, ik wil niks anders meer!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:29

Vicky_88 schreef:
Ik heb pads van QHP en PK, die zijn het fijnste.
heb 1 anky pad (die kleur had QHP niet)
en verder heb ik 1 BR puffpad, die vind ik minder fijn en heb ik 3 scapa's, die zijn ook echt heel fijn!

Ik zweer echt bij de QHP pads, blijven super zitten en vind ze niet te dik of stug, droogt goed, neemt goed zweet op.
Kan ze helaas hier in de buurt niet meer vinden |(
Heb hier verder nog een hele lading dekjes liggen.. Vind de hvpolo ook nog wel goed liggen, en lekker dun.
Maar over het algemeen vind ik alles met lusjes bagger, trekken zich altijd verkeerd bij mij.. en juist die dekjes trekken dus op de rug, gaan eronderuitschuiven, bah.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:34

Ik heb geloof ik ook een Eskadron Cotton dekje? of dan een andere van Eskadron en dat is inderdaad een fijn dekje!

Anky vind ik echt verschrikkelijk, een paard op stal heeft er 1 en die ligt voor geen meter, die wordt ook nooit gebruikt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:06

Mijn ideale dekje zou zijn .... een dekje stof/vulling/stof waarvan je de stoffen zijde, welke aan de paardenrugkant zit, afneem- en goed wasbaar is. Zo hoef je niet het gehele dekje te wassen, dus blijft de vulling veel langer in model en gaat de levensduur er op vooruit. Een luchtkasteel :+

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:02

Ik vind dikke dekjes eigenlijk niet zo erg mooi liggen, vind BR event altijd wel beter liggen

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:16

Mijn ideale dekjes bestaan dus eigenlijk al, de dunne eurostars en van de eskadron(dit bleek cotton te zijn, zoals eerder als link is toegevoegd.).

Meestal zijn de dekjes welke je helemaal op kleur kunt bestellen hardstikke duur. En de kleuren van de andere merken zijn seizoensgebonden, na het seizoen kun je ze niet meer krijgen. Dit zijn de nadelen.

Verder heb ik al aangegeven dat ik een dekje koop tot maximaal 35 euro, meestal ben ik onder de 30 klaar. Een dekje moet zich echt wel bewijzen, anders koop ik geen tweede. Maar in een regeling eerst proberen dan kopen zie ik persoonlijk niets, je krijgt mensen die er één kopen en dan moet jij er achteraan om je centen te krijgen. Een dekje op proef is een optie, maar de verzendkosten zijn zo hoog, als je een dekje uitleent om te proberen zit je wel met de verzendkosten.

Ik vind de pads van ifever wel mooi, misschien voor de crosstrainingen, dan gebruik ik een dikker shabrak.

Als je een bepaalde kleur zoekt is het wel een goede optie om er één te laten maken tegen een gunstige prijs.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:21

Ik gebruik alleen HH pads (block, flaxen, tavero). Ze liggen goed onder mijn zadel en blijven ook goed in de was. Verder lijken veel pads wel dik, maar als je er in knijpt zijn ze niet dikker dan een gewoon dun shabrak.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:31

Heb niet een ideaal dekje..

Alleen moeten er wel singellussen aan zitten en klittebandjes.. Ze mogen ook niet op de schoft hangen (dat doet geen 1 dekje bij mijn pony) Ik trek hem altijd ook nog ff omhoog.. Het liefst dus een voorgevormd sjabrak..

Bijv de Anky's en de PK pads komen niet in mijn kast voor.. Die hebben dat al niet..
En hij moet gewoon onder me zadel passen !

En ik houd van apart gekleurde dekjes trouwens.. :Y)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:25

ik heb 1tje van Kavalkade voor op wedstrijd.
echt een super sjabrakje!
hij is dun, blijft mooi liggen en neemt vocht goed op.

Afbeelding

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:13

Voor mij zijn het toch ook de Br (event) dekjes.
Daarbij komt dat ik dat nog een leuke prijs vind. Dekjes zoals de eurostar stripe-in etc. vind ik erg mooi maar doet me erg pijn in mijn portomonee als ik die koop...