Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Gulpje schreef:Binckydenice schreef:Ja, weinig schoft en een rechte rug en een klein buikjeHierdoor schuift alles naar voren en gaat het klapperen....
Hier ook, boehoeee!
Wij hebben een Henri de Rivel dressuurzadel gekocht. Met een soort systeem dat de singelstoten op hun plek blijven liggen. Werkt goed! We hebben het via Best Fit zadelmakers gekocht, zij verkopen het nieuw en tweedehands.
. Ze hebben nieuwe zadels en tweedehands zadels. Dus bijna voor elke portomonee wat.

Karin_88 schreef:Denk dat de pasvorm ligt aan je paard.. Niks zo verschillend als een paardenrug
Zadelpasser kwam juist bij ons met een hoop zadels, waaronder Kieffer, Kentaur, KN, Stubben en juist de 3 JC's die ze mee had lagen heel mooi en goed..![]()
Wat vind je kwalitatief minder aan JC eigenlijk? Zou het wel willen weten namelijk
Ben verder helemaal niet enkel en alleen voor JC hoor, als het maar goed op je paard ligt, maar bij ons was dit zadel echt een uitkomst.., omdat de rest niet (goed) paste.
Voor wie het nog niet kent: www.zadelmakerijboer.nl
) en een niet zo uitgesproken schouderpartij. Kortom: genoeg zadelproblemen om elke zadelmaker de stuipen op het lijf te jagen!
Ik hoef mij geen zorgen meer te maken over niet passende zadels. Als mijn paard nu in bespiering verandert (dat doet hij nog altijd mooi om het half jaar!), geen probleem, luchtvulling (laten) aanpassen en event. de boommaat ook en klaar is kees! Precious20 schreef:Prijs is altijd hetzelfde ja, ongeacht je wensen. Dus of je nu een dresuur- of springzadel hebt, bruin of zwart leer, je betaalt sowieso € 2400. Ik heb een dressuurzadel met diepe zit ja.
Citaat:Ik heb een Volbloed Arabier met een hoge maar brede schoft, rondgeribt, korte rug, singelplek die wat verder naar voren ligt (mede dankzij zijn mooie grasbuikje ) en een niet zo uitgesproken schouderpartij. Kortom: genoeg zadelproblemen om elke zadelmaker de stuipen op het lijf te jagen!
Def schreef:Ikheb geen arabier, maar wel een erg ronde, schoftloze pony met korte rug.
Na ongv 15 merken zadels, ben ik nu uitgekomen bij een isabell werth dressuurzadel. Ligt als n huis en zit superlekker!
petitparis schreef:raar dat je zo kan zeggen dat een zadel past zonder het effectief op de rug van je paard te leggen...
petitparis schreef:raar dat je zo kan zeggen dat een zadel past zonder het effectief op de rug van je paard te leggen...
nickyu schreef:petitparis schreef:raar dat je zo kan zeggen dat een zadel past zonder het effectief op de rug van je paard te leggen...
hoe bedoel je dat of op wie reageer je nu ?
denk dat er in dit topic niemand vanuit gaat dat 1 type zadel gegarndeerd past
wel is het handig om ervaringen te delen
waardoor je dat type wat bij andere toevallig wle op hun moeilijke rug kruizing past
eens zou kunnen proberen om te zien of het voor jouw paard iets is
(of laten komen door zadelpasser)
daar je door de zadels de zadels niet meer zien kan
ben zelf reeds 2,5 jaar bezig met dit paard en echt tig zadels verder ..
petitparis schreef:@ TS: ok als hij eerst een maat 2 gepast heeft dan kan het wel, anders klinkt het wel raar.
Ik hoop ook voor jou dat het goed past of aanpasbaar is. Een goed zadel vinden is nooit makkelijk