Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:47

xEowyn schreef:
Ik heb die freestyle pad bij ooteman besteld. maandag komt die. Ga ik hem meteen uitproberen en fotos maken. Ik plaats de dan wel, kan je kijken of je die wat vind :D

En heb je 'm inmiddels ontvangen? En hoe bevalt die? :)

paardebloemp schreef:
Ik heb ook die bbp van Barefoot en ben er helemaal blij mee. Mijn paard loopt er erg goed mee, erg fijn voor zijn rug is de dikke vulling. Er zit wel iets van vorm in, maar ik zit daar wel eens naast :P dus het is heel anders dan een zadel, je wordt niet op je plek gedwongen, maar als het paard bijv opzij springt, glij je er niet af. Alleen.. met een singel van 40 cm moet hij nog echt op zijn strakst worden aangesingeld. Hij blijft wel super liggen dan. Ik weet niet of de bbp voor jouw pony niet te groot zou zijn. Je zou er wel gaatjes bij kunnen laten maken.

Heb je ook een foto? :) Van boven en onderkant en op je pony? :)

HannahFrouk schreef:
Dit is ook een mooie!

http://cgi.ebay.com/NEW-DELUXE-BAREBACK ... 7C294%3A50

Afbeelding

Met antislip onderzijde zo te zien en een extra padding.
(shoppen in Amerika is nu wel lekker goedkoop natuurlijk :+ )

PS Oh wat ik nog had wilen zeggen, heb zelf ook eens een barebackpad gekocht met van schapenvacht aan de onderzijde, maar persoonlijk vond ik dat verschrikkelijk. Mijn paard 'klaagde" de hele tijd (waarschijnlijk kriebelde het hem) en het gleed echt alle kanten op, ik moest megastrak aansingelen om dat een beetje te laten zitten. Terwijl ik bij mijn eigen pad met antislip onderzijde het niet eens merk als ik met een wat losse singel rijd.

Die is inderdaad ook erg mooi :j Maar ik bestel liever niet uit het buitenland :o
Die pads die je veel ziet, van wol met zo'n printje aan de bovenkant en beugels er aan wil ik zowiezo niet :n Maar bijvoorbeeld die van voest, die wollen, die lijkt me wel wat :j

Speedster schreef:
Ik heb een Christ. Niet te vergelijken met de anderen vind ik zelf, maar het kost dan ook wat...

Die Christ vind ik toch wel echt te duur := En dat er beugels aanzitten vind ik ook niks ivm met de druk :\

_Amyyy schreef:
Ik heb er één van Emiel Voest, die was 230 euro. Ben er helemaal weg van. :) hij zit zo heerlijk, kan er alles mee!
Afbeelding

Das is idd een hele mooie en lijkt me ook lekker stevig zitten :j Maar wordt me helaas toch echt ff wat te duur :o

xEowyn schreef:
Het bbp van Ooteman zit heeeerlijk! Blijft goed liggen en is heel dik. Mijn vriendin heeft er ook even opgezeten, vond hem lekker zitten maar bij haar zat het voorste hadvat in de weg. Dat kan heel vervelend zijn. Zelf merk ik hier niet heel veel van. Ook hangt er veel spanning op het wol waardoor het bij mij een klein stukje gescheurt is. Maar ik heb nu een andere om te testen. Heb er al opgereden, volgens mij gaat het wel goed komen. Fotos volgen.

Heb je een foto van de pad die je had? En hoe snel ging die kapot? Dat was die namaak voest zeg maar? En welke heb je nu dan? :)

BrittKitt: Bedankt voor de foto's! Toevallig heb ik vandaag de mogelijkheid gehad om dezelfde als die jij hebt even uit te proberen op een ander paard. Moet zeggen, vond het een lekker stevige en dikke pad en ook goed stroef. Alleen ik ben bang dat voor mijn pony de singel te lang gaat zijn.. En die onderkant met anti slip is wel heel handig omdat het goed blijft liggen, maar is het niet vervelend voor het paard omdat het geen zweet opneemt? Ik zat er zelf wel lekker stevig op verder :j

Britt

Re: Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:49

Vind ik niet, hij gaat er niet door schuiven of irriteren ofzo. Plus dat je de pad (en je pony) gewoon kan afspoelen na het rijden en alles is weer schoon! Zelf krijg je ook niet echt last van een zweetkont vind ik, ook wel prettig :))
Je kan er een korte westernsingel aan doen misschien?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:54

Ik vond 'm voor mezelf idd wel erg prettig :j Bleef ook goed liggen, ondanks dat ie niet heel strak was aangesingeld, maar heb dan ook alleen maar gestapt..
Twijfel nu heel erg tussen de best friend, barefoot en voest, de rest valt eigenlijk al een beetje af :=

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:43

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:45

O die van BrittKitt staat er wel bij.. Niet goed gekeken. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:09

Sowieso altijd goed kijken en alle winkels afgaan, ze zijn zomaar ergens in de aanbieding of met een lagere aankoopprijs. Engeland is sowieso goedkoper.

skoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:55

ja, dat was de namaak van voest. ik heb nu prezies de zelfde nog een keer gekregen. Vanwege die scheur. Volgens mij lag het gewoon aan die oude, want deze nieuwe doet het prima.
Zal proberen fotos te sturen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:08

Ik rij vaak met BBP en heb er dan ook vele getest.
De best friend zit goed, maar ook mij bevalt de smalle singelophanging niet zo. De barefoot BBP lijkt er erg op maar lijkt net even wat betere kwaliteit en heeft normale singelstoten dus je kunt zelf je singel kiezen.

Zelf rij ik nu op een suede BBP met wollen inderkant. Die is vrij dun,maar wel heerlijk antislip.
Afbeelding

Kwam destijds van equiplay ( http://equiplay.eu ), maar ze verkoopt deze geloof ik niet meer.

De pads van Voest zijn ook erg fijn en die van Parelli (waar de mijne het meest op lijkt), maar erg duur.
Zag bij Epplejeck een FRA BBP lggen die erg op de Voest lijkt. De prijs kwaliteit verhouding lijkt me erg ok.
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=9620009

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:06

Maar die bij jou op de foto heeft toch een smalle singelophanging?
Ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem, zeker niet als de singel niet snoeihard aangesnoerd zit en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling ten slotte :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:12

BrittKitt schreef:
Maar die bij jou op de foto heeft toch een smalle singelophanging?
Ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem, zeker niet als de singel niet snoeihard aangesnoerd zit en dat lijkt me ook niet echt de bedoeling ten slotte :D

Die van mij zit vast met de standaardmaat western latigo en westernsingel. Toch wel aanzienlijk breder dan die van de best friend's BBP.

Voor het verschil in prijs kwaliteit tussen de Best friend en de barefoot BBP zou ik zelf altijd voor de barefoot gaan. Voelde allemaal net even steviger voor ongeveer dezelfde prijs.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:14

Volgens mij is de BF wel een stuk dikker toch? Dat wilde ik juist niet want dat gaat ook ten koste van je gevoel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:47

BrittKitt schreef:
Volgens mij is de BF wel een stuk dikker toch? Dat wilde ik juist niet want dat gaat ook ten koste van je gevoel.

Het gedeelte waar je zit is niet dikker dan de best friends. Maar hij heeft voor en achter het zitgedeelte wel een verdikking. Worden een soort wrongen zeg maar, leek mij zeer comfortabel.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:37

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 11:43

Nou na lang vergelijken en nadenken over wat ik nou wilde is tóch mijn keus op de bbp van barefoot gevallen. Heb erg getwijfeld tussen die van barefoot, best friend en voest.. Maar die van voest vind ik tóch wat aan de dure kant en is niet makkelijk schoon te maken. Die van barefoot en best friend lijken vrij veel op elkaar en schelen ook niet veel in prijs, maar dat ik er bij de barefoot zelf een singel aan kan doen vind ik toch wel erg prettig, dus ga toch voor die :j Ga 'm deze week bestellen, dus als ik 'm binnen heb laat ik jullie weten hoe 't bevalt :D Nu heb ik zelf aan mijn zadel een singel van ik dacht 60cm oid, zou dat gaan op mijn pony van 1.36m met de bbp of moet ik er dan nog een kortere singel bij kopen?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 23:17

Ik heb de barefoot besteld :D Dus als het goed is heb ik 'm deze week nog binnen, hij zou morgen op de post gaan, dus ben benieuwd :D :):)
Moet ik er dus alleen nog een singeltje bij.. Iemand die deze pad heeft en ongeveer weet hoe lange singel ik nodig heb bij een pony van 1.36m? :) Had ook al gemaild naar waar ik de pad besteld heb en die dachten zo'n 45cm, zou dat ongeveer kunnen kloppen? :)

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:41

@xEowyn denk je dat die pad die jij hebt gekocht ook past op een paard met hoge schoft?

Heb al een keer met een best friend barebackpad gereden maar vond dat het randje toch wel strak op zn schoft zat..

@Wendy15 ik denk dat je het beste even de buik kan opmeten.. En dan kijken waar de singel ongeveer moet komen. Ik heb voor een e-pony een dresuursingel van 55 cm en hij is 1.56.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:35

Ik heb idd net de buik van mijn pony opgemeten en die is ongeveer 176cm.. De pad is van het kleinste tot het kleinste gaatje 145cm en op het grootst 175cm hoor ik net via de mail, dus dan heb ik een singeltje van maar 30cm nodig := Zijn die wel te koop zó klein? :=

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:54

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:46

Bedankt voor het zoeken! Als ik echt niks anders kan vinden wordt het die dan misschien, maar vind dat wel erg duur voor erbij :o En met zo'n pad hoeft het ook niet heel strak aangesingeld ofzo, dus hoeft imo ook niet een superluxe te zijn :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:47

je hebt idd een kleine singel nodig bij de barefoot. Mijn fjord van 1.40 heeft normaal een 55/60 singel, maar de 40 cm is net te doen, dat zit ik op de laatste gaatjes van de bbp. Denk dat jij dan wel een 30/35 kan hebben!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 15:14

Ik heb gister even geprobeerd met een shetlandsingeltje van 35cm wat ik te leen had en zelfs die hing nog in een boogje door :7 Die dingen zijn echt gemaakt op gigantische paarden geloof ik :+ Maar kan er gelukkig nog aardig wat gaten bij maken en ik hoop dat ik het dan met een 40cm singel redt :j
Verder bleef ie onlangs de losse singel supergoed liggen en zit ie erg lekker :D :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:25

Je kan er ook een laten maken of laten inkorten bij de gemiddelde zadelmaker :j