ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:00

Erg mooi zadel pipi. :D Ik hoop dat mijn zadel ook snel komt, als het zadel op voorraad is, is het er over 2 weken en anders wist ze het niet..
Hopen dat ze zadels snel binnenkomen :D .

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:31

Foto's, gaaf! Leuk dat je ze zo snel geplaatst hebt Pipi! Ziet er heeeeeel mooi en netjes uit!
Toen ik de thorowgood T6 dressuur uitprobeerde merkte ik ook al dat de singelstoten korter waren, maar dat is bij de kent & masters dus ook. Dan maar een langere dressuursingel als het dit zadel wordt! (ziet er wel naar uit)

Joliene, hopen dat je zadel snel binnen is en dat je snel kan genieten met rijden. Om ook even offtopic te gaan, ik heb ook van dit soort problemen gehad met mijn paardje. Dierenarts erbij, hoefsmid erbij, helemaal op de foto,niets te vinden. Uiteindelijk ben ik bij Laarakker terecht gekomen, ze was vorig jaar zomer ziek geworden, en die heeft het een heeeeel eind opgelost. 't is ook een balans probleem bij m'n mutsje... Hoop dat een ander zadel ook een beetje kan helpen...

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:11

Toen ik les had een paar maanden terug, liep ze na de galop links achter stijf. Weekje rustig aan gedaan en het was weer weg. Toen had ik weer les en toen liep ze plotseling links voor kreupel(lees in draf 3 a 8 passen goed en dan 1 a 3 passen gehink) onder het zadel (ze liep wel goed als er niemand op zat). Ik zou niet weten waardoor. Dus eerst weer even rustig aan gedaan. Na 2 weken was het nog niet over, dus heb ik de dierenarts er na laten kijken. Die zei dat haar voeten in een verkeerde stand stonden. Ik schrok er een beetje van (hoefsmid was 2 weken geleden nog geweest om de kijken en hij zei dat er niks aan hoefde te gebeuren). Dus andere hoefsmid laten komen (ellemieke fransen) om haar voeten de bekappen. Na 3 weken was het nog niet over. Weer de dierenarts gebeld, we moesten maar aan de pijnstiller. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan, want dat lost niks op en als er niemand op zit ziet het er niet uit dat ze pijn had/heeft (net zo vrolijk bokken sprongen maken enzo). Toen hebben we er een chiropractor naar laten kijken. De chiropractor heeft haar helemaal geraakt (er zaten wel 9 wervels vast |( :(:)). Eerste 3 dagen alleen aan de hand gestapt en lekker 10 uur op de wei. Daarna 2 weken rustig gelongeerd. Toen mocht ik weer op haar rijden. In stap liep ze prima, maar in draf weer de zelfde kreupelheid. Toen hebben we de chiropractor raad gepleegd en die zei dat we de reguliere dierenarts er maar weer bij moesten halen. Dierenarts (een andere dan die de pijnstillers adviseerde) zei dat we maar een kreupelheidsonderzoek moesten laten doen. Uit het kreupelheidsonderzoek (die weer een andere dierenarts deed) kwam niks, behalve dat ze na de buigproef links voor kreupel liep, wat volgens de dierenarts niks uit maakte. En hij wou ook niet zien hoe ze onder het zadel liep (had op dat moment een boomloos testzadel). De dierenarts zei dat ze me voor gek hield en dat ik maar gewoon weer moest gaan rijden. Mijn ouders natuurlijk helemaal opgelucht dat er niks aan de hand was/is. Maar ik niet. Nu na een maand loop ze nog kreupel en ik weet het gewoon niet meer..

Siobhaun wat kwam er bij jou uit dan, waar had je paard last van?

Weer heel erg off-topic :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:09

Mooi zadel Pipi! zo te zien is de zit niet zo diep, dat ziet er wel fijn uit!
En het wisselen van boom is net als het idee van wintec?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:29

Ja,volgens mij is het hetzelfde systeem als bij een wintec.
De zit is idd niet zo heel diep,was bang dat ik daar erg aan moest wennen (had hiervoor erg diepe zit),maar het valt me alles mee,zit er eigenlijk wel heel fijn in ;)
Het is altijd even zoeken met een nieuw zadel,zag op de foto's bijv dat mijn beugels nu echt wel minstens een gaatje langer mogen.
Dus dat ga ik straks maar proberen.

Siobhaun

Re: ervaring met kent & masters (dressuur)zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:08

Lijkt me inderdaad wennen de minder diepe zit. Nu heb ik een zadel met een eigenlijk normaal diepe zit. Zal wel wennen zijn, maar het lijkt me niet verkeerd!!!

Joliene, ik stuur je even een pb, 't is een lang verhaal.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:06

Ik had van mijn zadelpasser gehoord dat de levertijd op dit moment 6 weken is van de kent & masters. Dus misschien werken er nu al een paar nieuwe zadelmakers.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:36

Nou laat ze maar snel doorwerken dan, haha.

Ik hoop morgen of donderdag eindelijk (na inmiddels 11 weken) mijn zadel geleverd te krijgen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:24

Ik hoop met je mee ;)
Laat je het ook nog even weten als je 'm hebt en er mee gereden hebt?
Ik ben natuurlijk ook errug benieuwd naar jouw ervaringen :+

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:40

Yes!!! Ik heb net een telefoontje uit Breda gehad, het zadel is binnen!!! Ik had gevraagd of ik er eerst op de bok op mocht zitten, is het zadel niet voor een ander gereserveerd (wat ik erg hoop, had wel gevraagd of ik het gelijk mee mocht nemen als het lekker zat) kan het gelijk mee! Ben benieuwd!!!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:02

Mooi Siobhaun,

Nu maar hopen dat het zadel goed op de rug van jouw paard ligt!!
Heel veel succes.

Ben benieuwd of die van mij ook in aantocht is :?

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:04

Duim heel hard voor je Diana, je wacht al zo lang!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:54

Ik heb nog niets gehoord, jij wel Diana1?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:02

Nee...nog niet...maarrrrrrrrrrr als het goed is komen ze morgen of donderdag binnen (zo hebben ze vorige week beloofd). In Breda zijn ze vandaag geleverd, dus ik ga ervan uit dat het nu eindelijk goed komt.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 16:11

Jep, ze zijn in Breda! Heb er op de bok op gezeten, maar het is het niet geworden.... Zat op zich wel goed, alleen had ik dus niet van dit is het. Heb ik in het verleden wel gehad met andere zadels.
Ik duim voor je dat je zadel snel binnen is Diana!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:21

Jammer dat je het niet vond wat je had gedacht er van te vinden.

Nu dus uitkijken naar een ander mooi zadel. SUCCES!!

Ik heb nog niets gehoord |( Hoop dat het duimen helpt.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 17:41

ik blijf het topic wel volgen hoor! Als je het zadel hebt vertel je het dan??? foto's zijn ook erg welkom!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:26

Is goed, ik hoop morgen heeeeel veeeeel foto's te kunnen maken en dus te kunnen melden dat ik het zadel heb ontvangen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:07

Helaas geen zadel voor mij vandaag, net een telefoontje gehad van een teleurgestelde "dealer".
Hij heeft contact met Engeland gehad vanmiddag:

Nu nog 2 weken wachten en als het goed is komt ie dan echt...durf het bijna niet meer te geloven.
De geleverde zending was niet compleet, wel de gewone uitvoering maar geen High Wither |( BALEN dus!!

Gelukkig heb ik nog mijn oude BR zadel..... ;(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:32

Dat is wel heel erg Diana1, maar ik ben ook niet gebeld. Wil het zadel in eerste instantie alleen maar passen en zien. Ik moet zowieso nog een serie wachten.
Zijn er wel zadels geleverd?

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 19:33

Jee Diana, dat duurt wel heel extreem lang!!! Echt ontzettend balen! Inderdaad, je hebt geluk dat je je oude zadel nog hebt.

Germie, verstandig dat je het zadel eerst wil zien en passen, dan weet je tenmiste wat je koopt!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:12

Even een rare vraag hoor Siobhaun,

Hadden ze in Breda wel de High Wither binnen gekregen?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:50

Zo dan |o
Ben je lekker mee....
Echt balen zeg.
Dan heb ik wel mega veel geluk gehad!

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:13

diana1 schreef:
Even een rare vraag hoor Siobhaun,

Hadden ze in Breda wel de High Wither binnen gekregen?

Weet ik niet, wel de cobplus. Maar anders bel je ze even, het is bij superhorse in breda. www.superhorse.nl Wie weet kunnen ze je meer vertellen....

Ik ga het over een hele andere boeg gooien, over 2 weken komen ze van het zadelatelier en ik laat een zadel aanmeten, geen gezeur meer!!! Heb wel een tijd zitten dubben, eigenlijk al heel lang, maar ik hoop er nu echt vanaf te zijn!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:25

Oké, nou ja kon zijn dat je het toevallig wist...
Ik rij zowieso nog 2 wk door op mijn BR en dan hoop ik toch echt op de K&M te kunnen zitten.

Dat kan natuurlijk ook, ben je gelijk klaar. Heel veel succes!!