AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:30

Ing__ schreef:
Nou dat betwijfel ik, maargoed, het ligt namelijk wel heel erg achterover.. niet een "klein beetje" maar ben benieuwd naar een foto waar het zadel dan wat verder naar achteren ligt..

Dan moet je misschien wat beter naar de rug van het paard kijken, die is wat gezonken en als je het zadel dan te ver naar voren legt is het logisch dat het zadel behoorlijk achterover ligt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:10

Dat zie ik, maar dan ligt het zadel nog niet goed, ook niet als hij verder naar achteren gaat, juist door de rug kan het bijna niet dat het dieptepunt dan wel goed ligt.. :n :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:44

Jezus zeg :oo
Niet om het een of ander, maar als je serieus zo gaat rijden rij je je paard echt kapot!

Begin iig maar eens om het zadel 10 cm naar achteren te leggen, en maak dan nog maar eens een foto..
En ga er dan maar eens opzitten.. wedden dat je benen al veel beter op je zweetbladen liggen?
Over het dieptepunt van je zadel kan ik zo niets zeggen nu hij zo ligt, aangezien hij nu abslouut niet goed ligt..

_Daydream

Re: AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:38

nee idd dat zadel licht veel te ver naar voren :S de schouders moeten helemaal vrij liggen je kan mij nu niet vertellen dat de schouders vrij liggen :P hihi

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:29

Het zadel ligt idd te ver naar voren op deze foto. Ik was wat te haastig met opzadelen en fotograferen....
Dus vandaar, maar ik vind het een heel fijn zadel hoor. Ik moet er nog wel een beetje aan wennen, maar het rijdt steeds fijner.En mijn paard loopt nog steeds super. Dus wat betreft mijn oude en mijn nieuwe zadel merk ik geen verschil. En mensen als jullie er zo'n mening over hebben, zou ik zeggen kom een keer langs om te kijken, dan zul je zien dat het allemaal niet zo erg is hoor....

IrisenUledi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:35

ken een aantal mensen die ze hebben

goeie kwaliteit zadels mooi afgewerk

kende een meisje met rug probleem heeft en nou geen last meer van

echt een goede aanrader

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:52

Helaas heb ik geen goede ervaring met het AB zadel. Afgezien van het feit dat ik die diepe zit heerlijk vond zitten begon mijn paard na ± 2 maanden na aflevering van het zadel te steigeren. En dan niet een klein beetje maar steil overeind en makkelijk 30 x achter elkaar. Nu vraag je misschien waarom ik zo lang door ging maar ik dacht dat hij gewoon vervelend was. Dit omdat hij 3 maanden ervoor nog naar de osteopaat en de tandarts was geweest en ik een zadel op maat had. Dan denk je toch niet aan lichamelijk klachten. Na enkele weken aanmodderen en hem achteraf gezien te streng heb ( laten ) afslaan, toch hulp gezocht enwel bij de Paardelarij. Zij beginnen bij de basis, grondwerk en langzaam opbouwen en het bleek een groot zadelprobleem te zijn. Het zadel drukte zo erg op zijn lendenen, mijn paard is ook nog kort gebouwd, dat deze helemaal week waren. Het zadel lag helemaal achterover en ik zat op de lepel te rijden. Daarbij kwam dat het karakter van mijn paard geen consessies wil doen, als het niet klopt, in dit geval het zadel, dan werkt hij ook echt niet meer mee / door. Er zijn vele paarden die dit wel gedaan zouden hebben.

Wederom een ostheopaat geweest, rust gehad en langzaam opbouwen door grondwerk en rijden het vertrouwen van paard weer terug gekregen. Arno is bij de paardelarij komen kijken en kon alleen beamen dat het niet goed was. Hij ging een nieuw zadel voor mij maken. Heb hem voorgesteld een gipsafdruk o.i.d. te maken maar dat was volgens hem niet nodig. Na ruim 6 weken wachten ( niet echt spoed als je zonder zadel zit )kwam het lang verwachte nieuwe zadel. Aan alle kanten aangepast, andere boom, kortere kussens, minder diepe zit. Ik weer vol goede moet aan het dressuren met de adviezen en theorieen van de Paardelarij in mijn achterhoofd. Wat opviel is dat mijn paard niet kon verruimen. Ben na 4 weken terug gegaaan naar de paardelarij voor een dressuurles en een zadelcheck. Bianca daar is MSFC gediplomeerd. Zij was erg verbaasd dat het zadel weer / nog steeds niet goed lag. Nog steeds te veel druk op achterhand maar het was wel beter dan het eerste zadel. Met een ander zadel van haar paard ook gereden en hij liep veel meer ontspannen en kon wel voorwaarts en verruimen! Ik heb paard onder beide zadels gefilmd en Arno wederom terug laten komen en filmpjes getoond. Alhoewel het een duidelijk verschil was kwam er weinig reactie. Hij heeft weer wat met de vulling gedaan, hier wat meer, daar wat minder en ik moet maar weer een paar weken gaan rijden. Ik vind het erg jammer maar mijn vertrouwen is eigenlijk weg. Nooit problemen gehad met een Euroriding diamant die ik zo ergens tweedehands gekocht had, en nu met een duur zadel een en al ellende al sinds 1 maart. Het kan gewoon zijn dat een zadel niet voor elk paard geschikt kan zijn maar dan moet dat toch ook gezegd kunnen worden. Overigens ben ik intussen ook bijna € 1000 armer aan 6 weken extra stalling en training bij de paardelarij en ostheopaat e.d. Heb Arno gevraagd hoe we dit op kunnen lossen maar hierop ook geen antwoord gehad. Hij vond dat hij al heel wat had kosten had gemaakt met het maken van een nieuw zadel....

Er zijn bij mij op stal ook een aantal zeer tevreden gebruikers maar ik vond dat ik mijn ervaring ook moest plaatsen. Overigens is Arno niet MSFC gediplomeerd en de wol voor de vulling is volgens hem zuiver schapenwol. De zak met wol is echer hardstikke zwart? Ook is het zadel niet echt op maat gemaakt, ja je mag zelf kiezen voor diepe zit, soort leer en dergelijke maar dat maakt het nog geen maatwerk voor je paard toch?

Ik ga me orienteren op een ander zadel maar vind het gezien deze ervaring erg moeilijk wat te gaan kiezen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:01

Het is zeker goed dat je deze reactie geplaatst hebt. Er kan altijd wat mis gaan. En sommige zadels zijn idd niet voor ieder paard te gebruiken. Kan me voorstellen dat het moeilijk is, om nu een ander zadel te kiezen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:13

Ik zag vandaag voor het eerst zijn werk op de kampioenschappen liggen. Ik ben erg benieuwd, heb jaren een HB gehad en nu een Ainsley. Ik wilde geen HB meer ivm de lange wachttijden en slechte service en de enorme prijsstijgingen. Ik kijk er naar uit dat hij contact met mij opneemt!!! Mijn Ainsley lijkt te vast op de rug te liggen en trekt scheef naar rechts. Ik heb dat zadel uit nood zo gekocht toen ik hem kocht. Anders had ik geen zadel.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 13:42

Esterb, op zich opvallend dat je paard onder een euroriding diamant wel goed liep, want dat zijn redelijk lange zadels. Passier en prestige maken duidelijk kortere zadels die dus ook beter op paarden passen met een korte rug (die soms toch best hoog/groot kunnen zijn). Sterkte met je paard en dank voor het plaatsen van je verhaal

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:01

Barbara88 schreef:
Nou hier dan de beloofde foto's van mijn zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat ik met rijden nog erg moet wennen aan het zadel. Maar het gaat wel steeds beter. Het enige waar ik nog
mee zit is dat de zweetbladen te ver naar voren liggen. Maar binnenkort komt hij weer langs, en dan gaat hij het aanpassen.

Schrik hiervan , ligt echt achterover , je zadel !
Hoop voor je paard dat het nog aangepast gaat worden .

Verder zien ze er leuk uit die AB zadels .
Ik heb hem in overweging gehad , maar durfde niet meer toen ik ontdekte dat Ab bij HB heeft
gewerkt , helaas voor AB , maar heb heel veel ellende gehad toen met mijn HB
Ga nu voor een ander maatzadel ... nl de STRADA

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:33

Nogmaals, de foto is een moment opname, zoals ik hierboven al uitlegde was ik te gehaast met opzadelen en fotograferen. Normaal gesproken ligt het zadel verder naar achter, en hij past verder prima.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:35

Ga je dan en betere foto plaatsen . Dit is geen reclame voor AB.
Niet dat je reclame moet maken ofzo , maar dit is heel erg !

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:30

Nou sorry maar als ik het verhaal van esterb lees dan denk ik: Voor mij NOOIT een AB zadel! Eerst meet hij een zadel aan dat niet goed blijkt te zijn en vervolgens maakt hij een nieuw zadel, compleet anders dan het eerste. En ook dat ligt nog niet goed. Dat zegt mij genoeg.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:34

Ik heb er ook een zadel van.
Ik ben supertevreden!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:40

Refresh schreef:
Nou sorry maar als ik het verhaal van esterb lees dan denk ik: Voor mij NOOIT een AB zadel! Eerst meet hij een zadel aan dat niet goed blijkt te zijn en vervolgens maakt hij een nieuw zadel, compleet anders dan het eerste. En ook dat ligt nog niet goed. Dat zegt mij genoeg.

En zo heb ik het tot 4 x toe gehad met een HB , daarom durfde ik niet meer toen ik hoorde dat hij bij HB heeft gewerkt !
Maar HB heeft ook heel tevreden klanten , AB ook .....
Maar voor mij nooit geen zadel meer van HB .

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:48

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:02

Het zadel ligt echt te ver achterover op de foto's hoor. Kun je geen nieuwe foto's maken als je het zadel wat meer naar achteren gelegd hebt?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:52

Het is logisch dat er nog niet zo veel negatieve verhalen te vinden zijn over AB en wel over HB. AB bestaat nog maar net en HB al jaren. HB heeft heel veel zadels verkocht. De negatieve verhalen worden natuurlijk ook altijd overal verteld en de postieve verhalen hoor je nooit, omdat die mensen gewoon tevreden zijn en er verder niet over praten. Dat is met alle merken zo

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:59

ik vindt HB wel heel extreem , ik denk dat je ook de positieve verhalen wel hoort hoor !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:17

Mmm, AB heeft net een zadel ontwikkelt voor IJslanders met een IJslanderruiter en een dierfysiotherapeut die ook erg thuis is in de IJslanders.
Dit zadel: http://www.yoniblom.nl/yoniblom.nl/Island_Yoni.html

Jullie verhalen zijn echter geen goede voorbode.... Anderzijds is het zo dat vrijwel overal negatieve verhalen over zijn.
De ruiters die negatief zijn heb ik niet zien rijden, daar kan ook veel mis gegaan zijn lijkt me... hoeft natuurlijk niet, maar toch.

God, wat is dit lastig zeg...

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:47

Veel ruiters die zeggen dat het zadel scheef is, zitten zelf scheef, of hun paard is ongelijk bespiert.
(En nu krijgen we reacties dat dit niet waar is :P)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:02

Dat ijslanderzadel ziet er mooi uit. Zou ik best een proefritje op willen maken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:18

Ninx schreef:
Jullie verhalen zijn echter geen goede voorbode.... Anderzijds is het zo dat vrijwel overal negatieve verhalen over zijn.
De ruiters die negatief zijn heb ik niet zien rijden, daar kan ook veel mis gegaan zijn lijkt me... hoeft natuurlijk niet, maar toch.

God, wat is dit lastig zeg...

Volgens mij zijn de meesten hier positief over Arno! :)
Dat hij niet meer bij HB werkt maar voor zichzelf begonnen is lijkt me ook eerder positief dan negatief... Hij zal die stap niet voor niets gezet hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:21

Ik ben het met je eens Karin. 3 september komt hij bij mij thuis kijken.

Ik vind he tpositief: de kennis van HB maar hopelijk een betere service en prijs :D