ellepel schreef:hoe bedoel je dat struikelen?
Heb drie maanden met een ghost gereden en daarbij werd het struikelen zo erg dat hij bijna een keer op zijn knieën lag.
En het kwam echt door het zadel aangezien, we daarna nooit geen problemen meer hebben gehad.
Heb ook de sensation gehad : kreeg zelf een slapend been met rijden en er zaten te veel rommelige haren onder het zadel.
Soft Balance kon niet genoeg de breedte in, zadel lag te veel achterover. Paardje wilde er niet mee lopen. Zelf vond ik het erg hard zitten.
En zo hebben we er nog veel meer gehad/getest.
succes met het zoeken en testen, denk dat je met het testen van de trekker pro te weinig tijd heb genomen om alles even goed erop te plaatsen. Zit je erop en het ligt scheef, stap je af en plaats je het toch opnieuw erop. Anders krijg je nooit een goed beeld.
Als je benen afsteken klopt er iets niet misschien de riemen te kort. Ik kwam met mijn knie al snel op de wrong maar daar heb ik andere ingedaan smalle en nu heb ik er wel steun aan. Op een breed paard kan je moeilijk in een echte dressuur houding zitten, je heupen vinden dat n.l niet zo erg fijn. Daarom zit je al snel in een stoelzit. Merk nu het verschil met rijden op mijn eigen haflinger.
Kwam ik er een half jaar gebroken vanaf, nu gaat dat al stukken beter. Niet door het zadel maar door het afvallen van mijn haflinger.
Nou inmiddels is hij wel degelijk veranderd en zie je nog steeds geen ribben maar er is wel in omvang dus 17 cm verdwenen. En nog zit er genoeg spek. Ook zie je nu zelfs een beetje een schoft komen. Maar mijn haflinger wilde bijna niet meer lopen hoor, die was echt veel te zwaar en te dik. Menig persoon vroeg wanneer het veulen kwam. En dat doen ze nog steeds terwijl er dus 60 kilo is verdwenen.
Maar blijf dan dus ook met dit zadel niet zitten. De reactie om de beugel aan de voorkant vast te pakken heb ik niet, ben dus altijd te laat en ach het gaat zo snel zo ben je rustig aan het stappen en zo lig je op de grond. Wilde eerst nog de zitting van suède laten maken voor een stevige/vaste zit. Maar dat laat ik nu zitten omdat ik toch verder nu prima zit in het zadel.