equestor zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:05

Ik had de tip gekregen om bakjes op de grond te zetten, maar dan een beetje van de grond en hem aan de hand er over heen laten stappen, dat gewoon elke dag even doen, dus een paar keer en dan trainen ze die spieren. Dus je hoeft er niet op te zitten...het is het heffen van het voorbeen...misschien dat dat helpt?

EllenB

Re: equestor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:31

Oh, dat ga ik zeker proberen. Met BaLkjes, dat dan weer wel :-) Ik doe veel grondwerk met hem, dus dat is een kleine moeite.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:39

Ook ik had het de Whispelaere zadel gekocht bij Inge Zwan.
In de eerste instantie kwam ze mijn paard opmeten zodat het zadel op maat gemaakt kon worden. Na een half jaar kwam ze eindelijk het zadel afleveren. Toen ze het oplegde gaf ze aan nog even een ander zadel te willen proberen. Waardoor ik erg verbaasd was, het zadel zou immers maatgemaakt worden? Nee, dat was puur uit nieuwsgierigheid?! Ben toen direct gaan rijden met het zadel terwijl zij erbij stond, ik gaf direct aan dat het niet goed lag, evenals mijn instructrice die er ook bij was. Zij gaf aan dat ik het zadel in moest rijden dat dat normaal is.
Vervolgens 3 keer met het zadel gereden, mijn paard had drukplekken en het leer van het splinternieuwe zadel liet los!
Ik heb haar direct terug laten komen, over de telefoon nog niet gezegd dat ik geen oplossing wilde maar gewoon mijn geld terug. Toen zij een week later verscheen , ik was des duivels, mijn paard wilde gewoon wegrennen als ik met het zadel aankwam, heb ik haar direct een contract laten tekenen waarin stond dat zij mij binnen 5 dagen geld retour zou storten en dat heeft ze gedaan.
Daarna heb ik van een andere zadelmaker te horen gekregen dat deze zadels helemaal niet in Engeland van Engels kwaliteitsleer worden gemaakt maar in het Oostblok van goedkope troep! Dat verklaard ook waarom van een andere boktgebruiker het zadel arriveerde terwijl er wegens de aswolk niet gevlogen werd.
Bij een kennis van me stak er gewoon een stuk ijzer aan de onderkant door het zadel heen wat aan de zijkant van de schoft van haar paard drukte.
Kortom, goedkope troep wat voor veel geld wordt aangemeten door een prutser, mijn advies: niet doen.
Ik heb nu zelf een zadel aan laten meten door Patricia Bliek van Hipica, zij weet pas wat service is en heeft verstand van zaken. Wat die vrouw allemaal voor mij en mijn paard heeft gedaan, geweldig gewoon!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:35

Lees het topic nu pas. Veel verhalen heel herkenbaar, de negatieve dan |( . Als je er iets aan hebt wil ik best mijn verhaal op de mail voor je zetten met mijn adresgegevens erbij. Mocht je hier interesse voor hebben PB mij je email adres.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:27

Odi schreef:
Lees het topic nu pas. Veel verhalen heel herkenbaar, de negatieve dan |( . Als je er iets aan hebt wil ik best mijn verhaal op de mail voor je zetten met mijn adresgegevens erbij. Mocht je hier interesse voor hebben PB mij je email adres.

Hallo beste lezers,
ik wil iedereen bedanken die tot nu toe zijn medewerking heeft gegeven aan mij en aan mensen die mij persoonlijk benaderd hebben over het onderwerp Equestor. De verhalen zijn in en in triest, maar zijn tevens een steuntje in de rug voor mij en naar blijkt ook voor anderen.
Ik ben nog steeds bezig met de rechtstbijstand om verhaal te maken, maar dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot .

Het feit dat ik zelfs nu nog wordt benaderd door mensen die slechte ervaringen hebben( of gehad)) met de firma zegt al genoeg. een gewaarschuwd mens geldt voor twee!!

Wens ik iedereen een goede en fijne jaarwisseling, een goede gezondheid voor ons en onze paarden.
Groetjes, Leontine

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:33

Na veel zadelleed bij andere zadelmakers ben ik bij equestor terecht gekomen en ik ben erg tevreden. Ik heb de equestor equilibre, echt een super zadel. Vind equestor ook erg kundig (en dat heb ik dus wel eens anders meegemaakt). Alleen het maken van een afspraak ging niet zo soepel. Ik moest lang wachten op een reactie.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:56

Ik be ook nog steeds bijzonder blij met met equilibre. Hij is nu op een ander paard pas gemaakt en hij ligt uitstekens. Hebben jullie ook ervaring met Jessica? Ik kan me haast niet voorstellen dat zij zo'n ravage achterlaat.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:27

Nou wat de positieve reacties. Het liefst zou ik de enige zijn met een negatieve ervaring. Ik gun geen enkel mens en paard de ellende, verdriet en pijn die een niet goed passend zadel kan veroorzaken ;( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:55

ik heb een equestor....ben er erg tevreden over.
al heb ik hem(in perfecte staat)overgenomen van iemand,dus zelf niets te maken gehad met equestor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:50

Ik heb ondertussen niet alleen een wispelaere (sinds 3 jaar) maar ook een equestor springzadel met wispelaere kussens en beide zadels liggen super op mijn bolletje persoonlijk ben ik tevreden over de service.
Nooit geen problemen gehad.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:51

Mando, heb even op jouw profiel gespiekt leuk paard heb je.
Is de foto waar je met halsring rijdt het Equestor zadel?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:06

Ja klopt Odi op alle foto's ligt hij erop en waar ik mee spring is de Equestor springzadel.
Ik kreeg van mijn instructeur een compliment toen ik een van de eerste keren met het zadel ging springen dat hij zo goed lag. Zou hij vaker willen zien. Vind ik fijn om te horen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:14

Ik heb gisteren nog een Equestor van een vriendin in handen gehad en ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastisch mooi zadel is, mooi breed tussenkanaal, afgeplatte kussen, korte boom (noodzakelijk voor dit paard). Ook mijn eigen Equestortje ligt nog steeds werkeloos thuis, ik vind hem erg mooi in elkaar zitten, maar ja voor mijn paard qua singelstootplaatsing helaas niet geschikt. De zadelpasser die mijn huidige zadel heeft aangemeten (zaldi) was er zelfs enthousiast over.

@Mando: je lijkt een beetje met je benen opgetrokken te zitten op de foto met de halsring, is dat moment opname?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:37

ja dat is een momentopname, voor het eerst met halsring en als je mijn powny kent dan weet je dat je heeeeeeel alert ben.
Daarbij was ik erg ziek op dat moment ... dus was al blij dat ik op mijn knol kon zitten ..

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:51

Voor wie er nog een Equestor David de Wispelaere zoekt...Ik heb er nog steeds 1 te koop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:13

Zo een super zadel ben je toch zo kwijt?? :D :D :D Hoor Inge het nog roepen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:48

Mrijn schreef:
Ik be ook nog steeds bijzonder blij met met equilibre. Hij is nu op een ander paard pas gemaakt en hij ligt uitstekens. Hebben jullie ook ervaring met Jessica? Ik kan me haast niet voorstellen dat zij zo'n ravage achterlaat.

Maar het gaat dus over onze Inge Zwan en dat weet je Mrijn. Jij hebt mijn zadel die het uit zag alsof hij net uit de doos kwam voor 1100 euro kunnen kopen en weer kunnen inruilen voor die prijs, die is weer verhandeld voor de nieuwprijs, dat kunnen wij beiden wel bedenken.

Die Wispelaere pastte ook niet op jouw paard, dus fijn dat het door die "service" want het heeft hun wel geld opgebracht, jouw een ander type zadel wat wel passend is, kennelijk dus niet zo groot en compact als de wispelaere, heeft opgebracht.

Het is juist de wispelaere die zoveel problemen geeft.

Ik denk dat jij blij mag zijn dat Inge die Jessica in de armen heeft genomen, anders zat jij nu met een zadel dat je niet kon inruilen bij Inge, want volgens Inge past alles altijd en ligt het aan je paard als het ineens niet past, dat hij bv in 2 weken tijd zo drastisch is veranderd dat het niets met haar te maken heeft.

Ik zie haar nog de dam afracen en uit het raam een niet passend dekje gooien... :( Nadat ze in de vrieskou 3! uur heeft laten wachten en na mijn telefoontje steeds onderweg was en er zo meteen aan zou komen... :(

Wij in dit topic hebben alle recht om boos te zijn. Want zo werkt het nl niet.

Ik zal je sterker vertellen ik had een zadel via Superhorse en dat lag ook niet jofel, heb het een jaar in bezit gehad, wederom netjes verzorgd gehad, maar doet er niet toe, maar ze was al een keer komen kijken en na het 2e belletje zag ze dat het idd beter kon liggen, ze heeft mij toen een compleet nieuw zadel gegeven, met een speciaal op maat gemaakte boom voor mijn paard. 100 euro bijbetaald omdat de boom speciaal was ontwikkeld...DAT is pas service! Chappeu!

En niet de schreeuwmailtjes en totale ontkenning van onze Inge. Voor mij is 1995 een hoop geld en een verliespost van bijna 900 euro evenzo.

Het is een genot om met een passend zadel te kunnen rijden en gelukkig, ,maar helaas pas veel te lang later kan ik dat nu ook. Dit zadel is het tegenover gestelde van de Wispelaere.

Want Inge had moeten toegeven dat haar zadelassortiment niet op elk paard past en ze roept dat de Wispelaere op elk paard past. Een lang en groot zadel...dus dat zou ze moeten weten.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:00

russel schreef:
Mrijn schreef:

Maar het gaat dus over onze Inge Zwan en dat weet je Mrijn. Jij hebt mijn zadel die het uit zag alsof hij net uit de doos kwam voor 1100 euro kunnen kopen en weer kunnen inruilen voor die prijs, die is weer verhandeld voor de nieuwprijs, dat kunnen wij beiden wel bedenken.

Die Wispelaere pastte ook niet op jouw paard, dus fijn dat het door die "service" want het heeft hun wel geld opgebracht, jouw een ander type zadel wat wel passend is, kennelijk dus niet zo groot en compact als de wispelaere, heeft opgebracht.

Het is juist de wispelaere die zoveel problemen geeft.

Ik denk dat jij blij mag zijn dat Inge die Jessica in de armen heeft genomen, anders zat jij nu met een zadel dat je niet kon inruilen bij Inge, want volgens Inge past alles altijd en ligt het aan je paard als het ineens niet past, dat hij bv in 2 weken tijd zo drastisch is veranderd dat het niets met haar te maken heeft.

Ik zie haar nog de dam afracen en uit het raam een niet passend dekje gooien... :( Nadat ze in de vrieskou 3! uur heeft laten wachten en na mijn telefoontje steeds onderweg was en er zo meteen aan zou komen... :(

Wij in dit topic hebben alle recht om boos te zijn. Want zo werkt het nl niet.

Ik zal je sterker vertellen ik had een zadel via Superhorse en dat lag ook niet jofel, heb het een jaar in bezit gehad, wederom netjes verzorgd gehad, maar doet er niet toe, maar ze was al een keer komen kijken en na het 2e belletje zag ze dat het idd beter kon liggen, ze heeft mij toen een compleet nieuw zadel gegeven, met een speciaal op maat gemaakte boom voor mijn paard. 100 euro bijbetaald omdat de boom speciaal was ontwikkeld...DAT is pas service! Chappeu!

En niet de schreeuwmailtjes en totale ontkenning van onze Inge. Voor mij is 1995 een hoop geld en een verliespost van bijna 900 euro evenzo.

Het is een genot om met een passend zadel te kunnen rijden en gelukkig, ,maar helaas pas veel te lang later kan ik dat nu ook. Dit zadel is het tegenover gestelde van de Wispelaere.

Want Inge had moeten toegeven dat haar zadelassortiment niet op elk paard past en ze roept dat de Wispelaere op elk paard past. Een lang en groot zadel...dus dat zou ze moeten weten.

Ik weet dat Inge een zadel aan jou heeft verkocht, dit topic gaat echter over het merk Equilibre en niet over Inge... Ik reageer toch ook niet op iets wat jij hebt geschreven? Ik snap je aanval niet zo goed... Ik probeer enige nuancering in dit topic aan te brengen door ook een positief geluid te laten horen. Zowel bij Sienna als nu bij Zara ligt het zadel opvallend goed. De wispelaere pastte trouwens prima op Sienna (beter dan de Wow die na tig pogingen nog steeds naar voren schoof), maar ik vond hem te breed zitten waardoor ik niet fatsoenlijk kon lichtrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:22

Het topic heeft onderhand een heel andere wending genomen. Als Equestor eerst zijn oudzeer eens zou opruimen en de mensen die problemen hebben met het zadel, dan vind ik het terecht om Equestor te pluimen alsof het allemaal wel meevalt.

Maar daar is zelfs nog niet veel schot in gekomen. Want nu lijkt het alsof Equestor zo fijn is met zijn service omdat er nu een Jessica bijloopt. Jessica is niet Equestor, dat is Inge Zwan.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:29

Dit topic gaat over de equilibre? Volgens mij vroeg de TS positieve en negatieve reacties over Equestor, met name de de Whispelaere.
Nou die heeft ze gehad toch?
Russel, ik kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent, ik was ook des duivels toen Inge me een zadel wou aansmeren dat niet past. Voor de meeste onder ons is 2000 euro heel veel geld! Ik heb het gelukkig terug gekregen maar weet niet wat ik had gedaan als ik in de schoenen van Russel zou staan, ik vermoed dat ik minder mild zou zijn!
Ik hoop voor de paarden dat die Jessica het beter doet want Inge is een prutser, ik zie mijn paard nog wegrennen als ik met het zadel aankwam.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:18

Lola96 schreef:
Dit topic gaat over de equilibre? Volgens mij vroeg de TS positieve en negatieve reacties over Equestor, met name de de Whispelaere.
Nou die heeft ze gehad toch?
Russel, ik kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent, ik was ook des duivels toen Inge me een zadel wou aansmeren dat niet past. Voor de meeste onder ons is 2000 euro heel veel geld! Ik heb het gelukkig terug gekregen maar weet niet wat ik had gedaan als ik in de schoenen van Russel zou staan, ik vermoed dat ik minder mild zou zijn!
Ik hoop voor de paarden dat die Jessica het beter doet want Inge is een prutser, ik zie mijn paard nog wegrennen als ik met het zadel aankwam.

Helemaal mee eens Lola, dit Topic gaat over de ervaringen met Equestor, niet specifiek over de Equilibre en de Wispelaere. Wat hier telkens weer naar voren komt is de service waar men en ik in het bijzonder zeer slechte ervaringen mee heeft/heb. Had net een stukje geschreven maar blijkbaar op de verkeerde knop gedrukt weg berichtje.
Natuurlijk moeten de mensen met positieve reakties ook een kans krijgen iets te zeggen. Er zijn nu eenmaal twee fronten.
Wel is het zo dat scheef scheef is en te groot te groot. Als je niet kan lichtrijden omdat je zadel te breed is en schuift, dan kan je mij niet wijsmaken dat hij goed ligt Mrijn. Ik kieperde ook naar voren, en in galop kon ik niet blijven zitten. Met een ander zadel wel.
Ook heeft bijna niemand aanmerkingen over de kwaliteit van de zadels, we geloven wel dat die goed zijn. Ze zitten ook heerlijk, de kussens zijn zacht.
Maar mijn paard zou volgens Inge in 4 maanden tijd zodanig veranderd zijn dat het zadel te groot is geworden. Dit zegt ze zonder het paard gezien te hebben. Mijn paard is een tijd in training geweest, zonder ruiter erop, maar is aan de hand getraind , gelongeerd, en is juist in bespiering toegenomen, en nog zeggen 3 onafhankelijke zadelmakers daat het zadel te groot is en niet geschikt voor mijn paard.
Ook ik ben hevig teleurgesteld en ook boos, alhoewel dat laatste ook een beetje weggeebt is, maar zoals jullie zien, het leeft nog steeds en ik zit er nog volop in( om verhaal te maken) Inderdaad staan ook de zadels lang te koop op marktplaats en bieden mensen er 750 euro voor, meer willen ze niet geven.
Over Jessica, zij kan het niet helpen wat haar collega verprutst, zij vind dit duidelijk niet prettig, al laat ze zich daar niet zo over uit. Daarentegen schuift mevr. Zwan de verantwoording af op Jessica. Fijn, erg collegiaal!!
Jongens, ik ga weekend vieren!! Er zijn nog andere( leukere ) dingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:08

Ik moet wel zeggen,ik heb mijn equestor niet zelf nieuw gekocht...dan had ik hem niet gekocht, want ik heb alle verhalen hier op bokt eerst nagelezen voordat ik uberhaupt de equestor wilde gaan bekijken.
Zelf heb ik dus niks met iemand te maken gehad,en kan ik puur afgaan op hoe het zadel mij bevalt en dat is prima.
De service klinkt ronduit schandalig...zou er nooit een zadel durven kopen.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:26

Bij mij is de boosheid ook wegge-ebt. Maar als ik er aan terugdenk.
- Voor 1000 euro mijn zadel ingeruild (850 euro verlies)
- Voor 300 euro aan bontsjabrakjes uitgegeven omdat deze dekjes in eerste instantie verlichting gaven.
- Voor 500 euro aan revalidatiekosten
- Reiskosten om naar het noorden te rijden
- Kosten Jessica die nog een keer langs is geweest
- Kosten zadelmaker die ik nog een keer apart heb laten komen om een onafhankelijk mening te krijgen
- Al een jaar niet meer gereden ivm. revalidatie

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:02

Odi schreef:
Bij mij is de boosheid ook wegge-ebt. Maar als ik er aan terugdenk.
- Voor 1000 euro mijn zadel ingeruild (850 euro verlies)
- Voor 300 euro aan bontsjabrakjes uitgegeven omdat deze dekjes in eerste instantie verlichting gaven.
- Voor 500 euro aan revalidatiekosten
- Reiskosten om naar het noorden te rijden
- Kosten Jessica die nog een keer langs is geweest
- Kosten zadelmaker die ik nog een keer apart heb laten komen om een onafhankelijk mening te krijgen
- Al een jaar niet meer gereden ivm. revalidatie

ha ha Odi, als we dat eerder geweten hadden dat we op loopafstand van elkaar wonen, dan hadden we kunnen carpoolen om de kosten te drukken :) Als ik er over nadenk, dan heeft de firma nooit vermeld dat er zo vlakbij een zadel is verkocht, ik denk dat ze dat waarschijnlijk wel vermeld hadden als je positief was geweest, want dat is toch de beste reclame.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:06

Kreeg dit onderstaande berichtje, is gepubliceerd op Horses. Misschien dat iemand hier nog zijn voordeel mee kan doen?

Slechte zadels ontvangen, wat zijn mijn rechten?
Vraag: In juli 2008 laat ik een nieuw maatzadel aanmeten voor mijn ruin en kies een demozadel voor mijn merrie. Op 9 december 2008 is de levering van het nieuwe zadel. Bij levering moet ik aandringen om met het nieuwe zadel te mogen rijden om te controleren of het goed past. Het demozadel is toen ook aangepast. Na lang aandringen is begin maart 2009 een controle door een andere medewerkster. Beide zadels moeten worden aangepast. Begin juli 2009 krijgt de ruin een gevoelige rug en halen we de osteopaat erbij. Net achter het zadel blijken een aantal wervels geblokkeerd. Hij moet twee maanden op rust. De merrie wordt erg vervelend met rijden en steigert. Na controle van het zadel blijkt de boom van het zadel gebroken. Na aandringen is deze vervangen. De ruin wordt in december 2009 weer behandeld door de osteopaat. Weer hetzelfde probleem, de bespiering loopt terug. De training wordt aangepast en we geven meer rust. Voorjaar 2010 blijkt ook dit nieuwe zadel een gebroken boom te hebben. Opnieuw contact met de leverancier gezocht, deze verwijst door naar iemand die onderhoud doet.

De osteopaat adviseert een second opinion bij een erkende zadelpasser. Deze concludeert dat de zadels van beide paarden niet passen. Ik neem contact op met de leverancier. Deze stelt aan de telefoon dat het aan het paard ligt en niet aan het zadel en hij weigert te komen kijken. Ik stuur haar rapporten van de osteopaat en de zadelpasser. Ook daar doet ze niets mee. Ik stel de leverancier in gebreke en eis een oplossing. Ook dit wil ze niet. Daarna stuur ik een brief om de koop te ontbinden en de aanschafprijs minus twintig procent te retourneren. Het zadel gaat haar kant op. Ik wil graag advies: hoe nu verder?

Schelstraete Advocaten
Antwoord: U vraagt mij om advies betreffende een kwestie rondom een tweetal zadels die problemen hebben veroorzaakt bij uw paarden. De zadels bleken niet te passen en zelfs een gebroken boom te hebben. U bent niet tevreden over de geleverde producten en de firma in kwestie blijkt niet bereid het geschil op te lossen. Mijns inziens is uw juridische positie, op basis van de door aangeleverde informatie, als volgt.

U heeft met de firma een koopovereenkomst gesloten. Op basis hiervan dient het geleverde product te voldoen aan de koopovereenkomst. Indien u een zadel laat opmeten, mag u verwachten dat het te leveren zadel goed past op uw paard. Daarom heeft u immers een zadel laten aanmeten en geen standaardzadel gekocht. Maar ook het demozadel dient naar behoren op het paard te passen, indien u het door de firma heeft laten passen.

In uw geval pasten de zadels – naar achteraf is gebleken – niet. Of een van de zadels reeds bij levering een gebroken boom had of dat dit na de levering is ontstaan door de verkeerde pasvorm, kan ik uit uw relaas niet opmaken. Op basis van de mij bekende feiten kan worden gesteld dat er hier sprake is van een zogenoemde wanprestatie (art. 6: 74 Burgerlijk Wetboek (BW)). U verwachtte namelijk correct passende zadels, maar u heeft niet-passende zadels geleverd gekregen. Op grond van de kwalificatie wanprestatie bent u gerechtigd om de koopovereenkomsten te ontbinden. Dit zou betekenen dat de firma de zadels terug moet nemen en het aankoopbedrag aan u moet retourneren. Op grond van art. 6: 74 BW heeft u mogelijk zelfs recht op vergoeding van de door u, als gevolg van deze wanprestatie, geleden schade.

In geval van een wanprestatie heeft u echter niet zonder meer recht op ontbinding van de overeenkomst en vergoeding van de schade. Daarvoor is namelijk van belang dat u ‘met bekwame spoed’ heeft gereclameerd bij de firma in kwestie. Ik lees dat er, na veelvuldig aandringen, binnen vier maanden na levering een controle is geweest en de zadels zijn aangepast. Hoe snel u heeft geklaagd nadat is komen vast te staan dat de zadels problemen veroorzaakten, kan ik niet beoordelen, maar uit de casus blijkt dat u steeds contact heeft gehouden met de betreffende firma. U lijkt dan ook met bekwame spoed te hebben geklaagd.

Om voor vergoeding van de schade in aanmerking te komen, dient de door u geleden schade te worden toegerekend aan de firma die u de zadels heeft verkocht. Nu van een gespecialiseerd bedrijf verwacht mag worden dat zij passende zadels leveren en, zoals ik lees, vast is komen te staan dat de schade is veroorzaakt door de slecht liggende zadels, lijkt ook aan die eis voldaan.

Kortom, een actie jegens de firma die u de zadels heeft geleverd lijkt op basis van de mij ter beschikking staande informatie verdedigbaar.

Dit antwoord is op 7 april 2011 gepubliceerd op Horses.nl.