wat is een iets scherpere bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inkidinkidoe

Re: wat is een iets scherpere bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:12

@Tita: vind ik zo typisch. je schrijft dat je paard in de winter gekker is dan in de zomer. Valt er dan geen kwartje dat je dan ook DAAR het probleem moet zoeken? Misschien in het buitenstaan of in de voersveranderingen? Nee joh, knetter er een scherp bit in, dan voelt ie alleen pijn als ie niet braaf is...

Tja...

tita

Re: wat is een iets scherpere bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:23

Nee ik heb mijn paard al 16 jaar dus ik weet dat hij in de winter drukker is.

Het is kouder, hij staat in de zomer in de weide dus minder puf overigens in de zomer kan ie ook gewoon raar doen hoor.
Hij is buiten gewoon blij en als ik met een ander buiten rij, is het helemaal niet leuk.
Blijft ie springen en druk doen tevens ben ik blij dat ie dat doet want dan is ie met 26 jaar toch nog een teken dat ie fijn in zijn vel zit.

Dat scherper bit heeft er toch een aantal keer voor gezorgt dat wij geen ongelukken hebben gekregen.
Het is maar als je het goed en rechtvaardig gebruikt is er niks aan de hand, ik zou het niet zomaar bij een jonge springinhetveld paard doen maar ik ken de mijne en weet wat ie doet.
Net als martigaal ik ga niet zonder de weg op...doe ik nu zeker ook iets fout maar als ie schrikt en dat gebeurd elke rit weer en zijn kop gaat omhoog, dan ben je hem kwijt en dan rest er niks anders dan succes wensen want een paard dat blind in paniek is, is een gevaar op de weg

inkidinkidoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:35

Nee oke, dan is het een ander verhaal. je weet namelijk de oorzaak al. het op de wei staan. En ik snap dat dat in de winter niet altijd te verwezenlijken is...

Ik ben het met je eens dat een scherper bit minder erg is als een ongeleid projectiel in het verkeer. Helaas is het vaak zo dat er 'ondanks' een scherper bit toch nog levensgevaarlijke situaties ontstaan en dan zeg ik dat je éérst naar je rijvaardigheid moet kijken.

Rijd je wel met een kinriempje of kettinkje aan de pessoa?

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 07-06-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.