Aimee schreef:russel schreef:Ik dacht dus dat ik een speciaal zadel had dat alleen door die MSFCer gemaakt werd, althans zo werd het wel verteld.
Er werd je zeker ook bij verteld dat jouw MSFC zadel heel ruime aanpassingsmogelijkheden heeft?
Nee, mijn paard is 15 die zal niet ineens een jeromeke worden, is ook geen sportpaard. Ik kan mij voorstellen dat bv 3 jarigen 1 of wellicht wel 2 boommaten kunnen groeien, maar bij een volwassen paard kan ik mij dat niet voor stellen.
Aimee, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn stukje. Alhoewel jij waarschijnlijk wel een WOW hebt, heb je mij nog niet overtuigd dat dát het zadel voor elk paard is.
Ook vind ik het jammer dat ik met een duur luchtkussen van wow ben komen te zitten omdat mijn oude zadel niet op nieuw opgevuld kon worden, het leer was niet sterk genoeg meer, maar met dat luchtkussen is de pasvorm van dat oude zadel niet beter geworden. Naderhand had ik toch een commercieel smaakje in mijn mond omdat ik op dat moment niet de centen had voor een nieuwe wow en dus nog even met mijn oude zadel wilde doorrijden.
2 maal 1800 euro in een paar jaar is idd 3600 euro voor het zelfde paard, maar 1 keer 2500 euro is ook veel geld. Tweedehands daarvan heb ik al vernomen dat de kussens aanpassen ook best wel duur is bij elkaar.
Ik ben nl wel van mening dat er ook genoeg goede merken zadels zijn die ook een goede pasvorm hebben, mits de verkoper maar weet wat die verkoopt en verstand heeft van aanpassen.
Even over de rug van mijn paard. De zadelverkoper had ook zadels met flair, van goedkoop tot duurder en ook kon ze flair inbouwen in veel zadels als ik dat wilde. Zij is MFSC, maar heeft een ruitersportzaak met veel merken. Mijn paard heeft nogal de neiging om voorover te duikelen en met lucht had zij het idee dat het gevoel van evenwicht en stabiliteit minder zou worden. Natuurlijk komen je ruitercapaciteiten om de hoek kijken, maar dat is ook met zadels met veel wrong of extra diepe zit met veel wrong, als je alleen opgesloten kan zitten, ben je beperkt met merken, maar of dat ook beter voor het paard is. Ik zelf heb graag juist geen diepe zit.
Aimee schreef:
Wat is nou belangrijker? Een zadel dat het beste voor je paard is, of een esthetisch hoogstandje wat voor allerhande problemen en blessures zorgt?
Tja ik ga er van uit dat ik een zadel heb die tot nu toe als beste voor hem is, als ik zie hoe veel ruimer hij is gaan lopen, uit zichzelf regelmatig steeds vaker zijn rug durft los te laten.
Idd moet ik wel zorgen dat hij op dit gewicht gaat blijven, maar het geweldige, dure, WOW luchtonderleggertje heeft het stukje wat hij miste van de winter aan spek op zijn niet kunnen opvullen. Dus ik weet wel hoe het is met lucht, mijn paard is er niet zo van gecharmeerd. Nu ik zonder dat luchtkussentje rijd, is hij stukken ruimer en durft hij meer te lopen.
Desalnietemin zou ik best wel eens een WOW willen proberen. Maar om 2e hands voor bv 1800 euro een WOW te kopen en dan nog met zadelmakerskosten en nieuwe kussens te komen zitten, zit je op nagenoeg nieuw. Iig heb ik ze niet onder de 1800 2e hands op internet aangetroffen.
Maar wie weet bij het volgende paard heb ik ooit de centen om het uit te proberen

) en die ook in België zou willen langskomen?