Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:31

Ooh vet dat ie er eindelijk is ...
Plaats maar fot,s ben erg benieuwd en idd de combie van ukie is ook erg mooi :D
Ik heb trouwens een zwart paard , die al een bruin hoofdstel heeft van F R A bitloos :)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:46

Ik heb ook een zwarte! 4 witte voetjes en een blesje ;) Hoofdstel wordt ook nog uitgezocht. Met een beetje geluk heb ik vrijdag een compleet nieuwe set :D

edit: wat voor één heb je? sidepull of crossrope-geval? Ik wilde wel eens een sidepull proberen...

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:21

Zinzi_jewel schreef:
Overigens heb ik WOW ook overwogen 3 x een mail gestuurd naar A.B en niks gehoord ( reden om geen WOW te nemen dus )

Dat is een beetje flauw, aangezien AB net op vakantie is geweest :D (die beste man moet ook wel eens
uit kunnen rusten :(:) ) Heeft dus niets met service of iets dergelijks te maken, die levert hij namelijk wel :j

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:24

Sannessep schreef:
Mooi! Zeg ik vroeg me even af... al die mensen die nu dit zadel proberen/bestellen, hoe zijn jullie bij dit merk gekomen? Bij toeval of ook via forums zeg maar?

ik was al een tijdje op zoek naar een ander zadel en ik geloof dat ik via dit topic bij strada kwam.. verder had ik er nog nooit van gehoord.

Bij mij is overigens 2bone geweest om te passen maar de verdere overeenkomst loopt via trekkingsaddles ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:25

Hoe kom je zo van 't een bij 't ander? (van 2bone naar trekkingsaddles zeg maar?) Of levert 2bone altijd via hen...

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:29

zover dat ik weet doen ze het altijd samen.. 2 bone doet meer het zuiden van het land geloof ik. zij heeft bij mij gepast, de overeenkomst sluit ik met trekkingsaddles en als mijn zadel binnen is komt 2bone weer bij mij!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 19:34

Aha, oke. Zou Trekkingsaddles dan ook de enige importeur zijn van Strada in Nederland?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:51

2bone verkoopt de zadels zelf niet :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:09

CaylinnMae schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Overigens heb ik WOW ook overwogen 3 x een mail gestuurd naar A.B en niks gehoord ( reden om geen WOW te nemen dus )

Dat is een beetje flauw, aangezien AB net op vakantie is geweest :D (die beste man moet ook wel eens
uit kunnen rusten :(:) ) Heeft dus niets met service of iets dergelijks te maken, die levert hij namelijk wel :j

Hoe lang is de beste man op vakantie op vakantie geweest ? 3 maanden ?
En tot heden nog niets gehoord !

Dus voor mij een reden ...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:20

Zinzi_jewel schreef:
Hoe lang is de beste man op vakantie op vakantie geweest ? 3 maanden ?
En tot heden nog niets gehoord !

Dus voor mij een reden ...

Even geheel off topic..
Aangezien die man dusdanig veel emails krijgt per dag (het is immers de importeur van NL), én zelfs klanten heeft tot in Rusland, en het daardoor dus érg druk heeft.. kan het wel eens zijn dat je op de grote hoop beland..

Mensen die echt een wow willen bellen hem gewoon, aangezien hij altijd onderweg is.. :o
Maar ieder zijn ding.. sukses met je zadel in bestelling :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:44

Oke geheel off topic ,
Ben verder gaan zoeken en denk dat ik nu de juiste keuze heb voor paard en mij ...
Wat niet wegneemt dat het concept WOW me erg aanspreekt .

Las trouwens bij 2 mensen hier die de Strada in 1e instantie wat wiebelig vonden , nou dat had ik helemaal niet zat als een huis , onderbeen keurig stil en ik zat mooi recht :D
`foto,s ga ik plaatsen zodra ik m heb :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:01

ben benieuwd naar de foto's :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:39

En zijn er a; foto,s van de combi , op je paardje ?
Ben zo benieuwd ...
:D

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 17:46

Haha, hoezo nieuwschierig :D (zou ik ook zijn hoor). Callista is net bij mij weggegaan, dus ik dacht ff snel berichtje plaatsen hier!

Shocking news.. Ik heb nog geen foto's :o

Ik ben er nog niet aan toegekomen om ze te maken, Callista moest nog weer op pad, dus ik wilde haar niet ophouden door eerst mijn camera nog te gaan halen (had ik nog niet paraat staan *dom*).

En een ander puntje is dat ik nog niet alles heb. Ze stuurt me maandag een speciale pad (de airflex hexagon, staat wel op hun site), deze is ze nodig omdat ze de laatste tijd best wat spieren verloren is rond de schoft (mijn schuld, heb te weinig dressuurmatig gereden, kon ook niet goed met het tijdelijke zadeltje wat ik had en Callista dacht dat het ook wel kon komen van het zadel wat ik hiervoor had, die gewoon erg slecht paste.. én ze heeft laatste tijd bijna niet op de weide gestaan, waardoor te weinig beweging gekregen, al met al dus slecht van mijn kant) en ik krijg nog een singel nagestuurd.

Ik had in principe een goeie singel (neopreen, beviel prima) alleen zijn de gespjes op het zadel koperkleurig, waardoor koperkleurige beugels veel mooier stonden dan zilverkleurig, en mijn neopreensingel had zilverkleurige gespen. Dat stoorde mij enorm, terwijl ik helemaal niet zo setjes-achtig ben... maar dus toch maar een andere singel erbij besteld, met koper kleurige gespjes *D :o .

Verder is het hoofdstel niet geslaagd. Daar ga ik me nog wel een keer over buigen.

'k kon het niet laten :') ... toch maar snel een paar foto's gemaakt, helaas wel zonder paard (*ben ze aan het uploaden, moet tussendoor ff m'n zusje van de trein halen, ben met half uur wel terug*)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:10

Ben benieuwd , Ben ook zo,n pietlut iig wat gespjes etc betreft .
Maar de gespen van je singel zie je toch niet of heb je een dressuur singel ?
Ik zit trouwen sook aan die pad te denken , al is het maar om haar rug een beetje extra te beschermen , doordat ze nu met een te smal zadel heeft rondgelopen ...
Ben iig al een hoop spullen aan het verkopen althans dat probeer ik . Dure investering toch , zo,n strada :D

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 18:48

Hier de foto's van mijn zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: Ik heb verder nog geen aparte dekjes of zo, die airflex is alleen in zwart of wit. Ik heb er nu ook een hele simpele zwarte onder (die heb ik ook in't wit). Ik wil nog knal oranje proberen :D (heb nog plannen om een hoofdstel te fabriceren in fluoriserend oranje... stof ligt er al, tijd moet nog gevonden worden ;) )

EN ZE LIEP GEWELDIG ONDER HET ZADEL, ECHT EEN VERADEMING! HEEL ERG FIJN! 8-)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:28

Heb je ook foto's van het zadel op je paard?
En waarvoor zitten die ogen aan het zweetblad voor, net onder je knie?
Ik vind het zadel er zo heel apart uitzien.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:55

Nee, die heb ik nog niet. Zondag hebben we bij ons thuis familiedag, dan wordt er ook nog wel even geshowed met het zadel, dus dan zal ik foto's te paard maken!

Die ringen zitten er omdat het een endurance zadel/trek zadel is. Dus voor bevestiging van eventuele tassen zeg maar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet bij welke tassen die onderste bedoeld is, maar daar is hij in elk geval wel voor ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:57

Die andere ringen kon ik wel verklaren, maar inderdaad, die onderste niet.
Je kunt er volgens mij ook prima op dressuren. Vind het wel een mooi zadel, maar het oogt erg raar zo met die ontbrekende kussens. Normaal zit achter een kussen, maar nu zie je eigenlijk niets

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:05

WOW , hij is gaaf
Ik kreeg een mailtje van callista , met een voorbeeld foto van deze kleur zadel , als ze onlang aan mensen verkocht die ik ook spreek op een ander forum :) zij hadden en Eurostar dekje roestbruin oranje achtig met een X erop , erg gaaf Die x heeft dan de donkerbruine kleur , zal onder jouw zadel ook erg mooi staan ....
`ik heb ook nog 2 van die roestbruine kleurtjes te koop als je wilt
een lamicell RB beige bies en de ander ook roest bruin ( maar die twijfel ik nog of ik die hou ja dan nee :)
Maare je zadel is gaaf , aparte beugels ook :)

harmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:47

germie schreef:
En waarvoor zitten die ogen aan het zweetblad voor, net onder je knie?

Er bestaat de mogelijkheid een speciale waterfleshouder aan het zadel vast te maken. Deze wordt dan aan de twee d-ringen voor de kniewrong bevestigd. Staat op de engelse site onder accesoires.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:17

Jezus wat een mooi zadel!

ik ben dus ook drastisch opzoek naar een nieuw zadel. Pas geleden naar drunen geweest en daar was hij helemaal weg van het Luc Childeric zadel, Ook met memoryfoam http://www.drunensruiterhuis.nl/lucchil ... essuur.htm

Mijn paard heeft ook bijna geen schoft, brede schuders en ontzettend rondgeribt. Ik ga nog even door met sparen en dan toch ook eens bellen voor een Strada

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:46

Dat zou ik ook doen , Drunen heeft helaas niet zo veel kijk op de extreem rondgeribte paarden , mijn zadel van drunen is MAAR 3,5 cm te smal en een stuk te lang ...
Strada here we come :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:55

Zinzi_jewel schreef:
Dat zou ik ook doen , Drunen heeft helaas niet zo veel kijk op de extreem rondgeribte paarden , mijn zadel van drunen is MAAR 3,5 cm te smal en een stuk te lang ...
Strada here we come :D

En wat voor zadel hebben ze jouw aangemeten?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:44

germie schreef:
Je kunt er volgens mij ook prima op dressuren.

Het is hetzelfde zadel als de dressuurversie. Daar zit geen verschil in (alleen heel iets in de vorm van de kniewrong). Behalve dus die ringen die eraan zitten. Dus je kunt er inderdaad prima mee dressuren!

Heb ik ook al eventjes gedaan toen Callista het kwam brengen, nou, wat een verschil zeg in verhouding tot die barefoot drytex die ik tijdelijk had. Ze liet ineens los en kwam met haar hoofd mooi laag (eigenlijk zogoed als vanzelf in de perfecte houding). Callista maakte ook compliment over hoe goed ik haar voor mekaar had (dressuurmatig), voordat ik er alleen maar buitenritten mee doe :D , dus ik maar eerlijk gezegd dat ik dat nu pas eigenlijk voor het eerst 'voel' onder dit zadel... :o schaamde me zowat dat al die andere zadels dus blijkbaar zo enorm in de weg hebben gezeten..