Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:55

ik heb zelf erg goede ervaring met hulsebos, wij hebben op stal alleen maar hulsebos zadels.
Hebben momenteel een Wb3, Wb4 en heb zelf een Ultimate II (te koop)
verder al Dynamic dressage, ultimate D en zo nog wat modellen gehad.

de zadels zitten gewoon heerlijk, en ook geen problemen mee op het paard, zoals sommigen beweren dat je paard ermee naar de knoppen rijd :n
tuurlijk als het zadel niet past, maar dat kun je wel met elk zadel doen, daar hoeft het niet persee een hulsebos voor te zijn ;)

laatst is hulsebos nog bij ons geweest, zadels moesten opgevuld en even nagekeken worden, en 1 gekeken of hij op mijn paard gemaakt kon worden.
ik was er erg tevreden over, helaas paste het zadel dat ik voor ogen had niet op mijn paard, en was er ook niet op te maken (ja voor een hoop geld en dan nog geen garantie dat het 100% zou passen) en dat zei hij dus ook eerlijk.
smeerde me verder geen nieuw zadel aan of wat dan ook, en gaf goed advies welk zadel ik voor mijn paard en mij zou moeten hebben.
nam goed de tijd voor ons, en bovendien hoefde ik verder niks te betalen.
dus nee ik was erg tevreden! :)

ben nu opzoek naar een nieuw zadel voor mijn paard, een Hulsebos Wb3, ja ik blijf gewoon bij hulsebos dus ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:37

Ik heb ook een goede ervaring met hulsebos :j

Heb op mijn vorige paard mijn eerst WB3 gekocht 2 de hands, zadel was toen 1.5 jaar oud.
Heb hulsebos laten komen om tekijken of het goed lag en het lag perfect :)

Heb er met plezier op gereden en goed onder houden ( wat veel mensen niet doen)

Heb nu op mijn huidige paard het zelfde zadel liggen, en heb ook weer hulse bos laten komen, en heeft hem aangepast op mijn paard zijn rug :) zeer te vereden.
Bij mij op stal zijn we nu in totaal met zijn 3jen met een hulsebos :) dus scheelt ook in koste als ze langs komen
Idd jan laten wij ook liever zelf komen :)
Vind zelf dat ze echt super advies geven, en alles eerlijk zeggen, en niks aan smeren!

Ook de voorrij kosten vind ik erg mee vallen.

Dus voor mij zeker weer een hulsebos! ben toe vallig op zoek naar een bruin hulsebos springzadel :) dus die ga ik van de zomer laten komen :)

Wanted2003

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:16

Wilde jullie mijn ervaring van vandaag niet onthouden :+

Hulsebos is net weer weg, het wordt een Dressage close contact (het nieuwe zadel) maar dan met de korte wrongen van de Dynamic Dressage. Ben erg fijn geholpen en geadviseerd. Nu is het alleen 10 weken wachten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:54

Ja idd duurt altijd best wel lang, maar goed als hij dan maar wel mooi is ;)

Ik laat ze zodra ik weer werk heb komen :)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:56

ohjee weer een topic over hulsebos :D

Nou hier mijn ervaringen: Heb nu de WB4 (soufle kussens, kalfsleer, lange wrong en lang zweetblad) super zadel zou nooit een ander zadel meer willen. Is ook fijn dat ze voldoende keuze hebben in de zadels zowel voor ruiter als paard.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:37

Ik ben blij... dat ik er NIET meer mee rij :D

Vandeweek is een andere zadelpasser geweest en die kon zo haar zadels erop leggen.. Toen kwam ik met de Hulsebos aan en mijn paard werd pisnijdig, stampen en rondjes lopen.. En dan lag het zadel 'nog niet eens zo verkeerd', maar we reden er voor geen meter mee.. Die gaat dus mooi de deur uit ;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:30

Ben benieuwd naar me springzadel binnekort ;) als ik ze laat komen

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:05

WolinLotte schreef:

Vandeweek is een andere zadelpasser geweest en die kon zo haar zadels erop leggen.. Toen kwam ik met de Hulsebos aan en mijn paard werd pisnijdig, stampen en rondjes lopen.. En dan lag het zadel 'nog niet eens zo verkeerd', maar we reden er voor geen meter mee.. Die gaat dus mooi de deur uit ;) .

En wat zegt dat..?? als een zadel niet goed ligt vind mijn paard het ok niet leuk, maar zegt niks over het zadel zelf

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:09

maar het zegt wel iets over hulsebos.

want het zadel is op het paard aangemaakt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:23

Ja maar goed als jou paard groeit ;) had mijn merrie ook last van, gewoon weer aan laten passen, en toen deed mevrouw het niet meer ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:24

mijn zadel is ondertussen al 2 keer aangepast door hulsebos, en iedere keer zeggen ze wel iets anders. nee hulsebosje gaat er uit.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:25

Nou ja, dan zal je wel 2 x iemand anders gehad hebben, maar ik heb altijd die man. Jan vind ik erg netjes werken, en legt alles erg goed uit :j

Heb nog 3 mensen bij mij op stal hebben ook een hulsebos we zijn alle 4 erg tevreden :j

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:56

rockey schreef:
maar het zegt wel iets over hulsebos.

want het zadel is op het paard aangemaakt.

hoeft niet..ik heb mijn hulsebosje 2e hands gekocht van 1,5 jaar oud, hulsebos heeft hem aangepast een jaar of 3 terug en sindsdien heb ik er nooit meer iets aan hoeven veranderen..alleen 2x per jaar opvullen/ rechtmaken dan

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:01

Ik ook hoor flugel ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:35

Ik vind de kamer ook te smal, vergeleken met de Massimo die ik heb besteld :P , die bied volledige ruggengraat vrijheid!!
Bovendien heb ik meerdere mensen erover gehoord dat de bomen van hun Hulsebos wat doorzakken, ook ik had dit. Boom was gewoon nog heel, geen gekkigheden en toch boog deze door. Toen hoorde ik ook van een zadelmaker dat de boom boven de 70 kg doorzakt.. Dit was nádat ik had gemerkt dat de boom wat doorzakte.. Niet helemaal de bedoeling geloof ik ;)

Maargoed, smaken verschillen zullen we maar zeggen :j , ik zit ook niet graag vast in een zadel en kon in mijn zadel geen kant meer op.. Ging me er aan ergeren, zeker als mijn paard een gekke sprong maakte ....en dat doet ie regelmatig.... zat ik in een harnas en kon ik niet een andere zit aannemen >;) .
Maar wat dat betreft: de één wil een vlakke zit... de ander wil een diepe zit.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:56

Ik heb het hele topic eens doorgelezen en krijg toch wat dubbele gevoelens.
ALs ik zo de klachten hoor, begrijp ik dat het heel vervelend is voor de personen in kwestie. Als je paard een lichamelijk probleem krijgt door een niet goed passend zadel en je ervaart dat er geen goede service is, dan baal je natuurlijk als een stekker.
Ik heb zelf een tweedehans hulsebos ultimate D, heerlijk zadel. Passend gemaakt door hulsebos op mijn merrie, goed advies etc.
Momenteel heb ik meerdere gebruikte hulsebos zadels op proef om uit te proberen en komt hulsebos eind april langs om te kijken of één van de zadels die mij aanspreekt geschikt is of aangepast kan worden op een ander paard van mij. Dan krijgt mijn andere zadel ook gelijk een check.
Zou het verder niet zo zijn dat bij ieder merk er problemen zijn.
In een topic een reeel beeld krijgen is voor mij moeilijk. Dan zou je een onderzoek moeten doen en kijken wat de klachten zijn en wat het percentage tevreden/ontevreden klanten is.
Ik hoop dat een ieder uiteindelijk een fijn zadel vind, welk merk het ook is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:01

Dat hoop ik ook voor je Naffie :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:42

Naffie daar heb je wel gelijk in ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:12

flugeltje schreef:
WolinLotte schreef:

En wat zegt dat..?? als een zadel niet goed ligt vind mijn paard het ok niet leuk, maar zegt niks over het zadel zelf

precies
En een paard kan van een afstandje niet zien of je een Passier, Stubben of HB in handen hebt.
Ik neem aan dat je het zadel er dan opgelegd hebt, en gereden hebt? En ik welke volgorde heb je de zadels gepast en geprobeerd?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:38

@Germie: Paarden zijn niet achterlijk ;) Het had idd een heel ander merkzadel kunnen zijn, maar ze legde een van haar zadels erop, hierna de mijne waarbij mijn paard heel heftig reageerde, ze pakte haar zadel weer en die kon ze er zonder problemen op leggen, toen een ander van haar, geen probleem. Kwam de Hulsebos weer... die hebben we er toen niet eens op gekregen.
Paarden weten dondersgoed wat er op hun rug komt te liggen, uiteraard niet welk merk, nogal stom om dat te denken.. Maar ze weten dondersgoed wat pijn doet en wat niet.

Heb mijn paard niet horen zeggen; "GA WEG MET DIE HULSEBOS!!" :o ... Haar gedrag sprak boekdelen, had net zo goed een ander zadel kunnen zijn, echter was dit niet het geval. Ik ben in ieder geval blij dat ik van die Hulsebos af ben :j .

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 08:07

Ik zou iemand als Naffie toch aanraden om een andere zadelmaker dan Hulsebos uit te kiezen voor het passend maken op je paard. Er rijden er in NL inmiddels aardig wat rond met een opleiding waar veel mensen plezier mee hebben.

Je neemt gewoon veel te veel risico met je paard als je op Hulsebos vertrouwt. Je kan mazzel hebben, maar ook heel veel pech. Zit je in die laatste categorie dan is je paard daar uiteindelijk het meest de dupe van.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:22

Als mensen gewoon eens opletten en vragen stellen aan een zadelmaker en zich erin verdiepen, kan je zelf heel goed bepalen of een zadel goed of slecht ligt en kan je paard ook weinig schade oplopen..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:47

Beetje kort door de bocht flugeltje!! Tegenwoordig weet "iedereen" veel en is het lastig inschatten wie je nu moet geloven met zijn opgedane kennis.. Tuurlijk kunnen mensen zich er ook in gaan verdiepen, ik vind ook dat dat in paardenvoeten moet en hoefbeslag... Maar je gaat ook uit van de expertise van de professional en dat weet je niet van te voren, je kan vragen stellen en om uitleg vragen, maar dan kan het achteraf tegen vallen.

Ik vind bijvoorbeeld dat teveel zadelmakers niet kijken naar hoe het paard loopt en hoe de bespiering is (hoe scheef het paard is) en vullen domweg hier een zadel naar op, wat mensen niet beseffen is dat het niet de bedoeling is om je zadel naar de scheefheid van je paard te verbouwen, je probeert immers je paard zo trainen dat het meer symmetrisch wordt. Met een opgevuld zadel kan je nooit bespiering bij trainen etc. Hulsebos vond ik hierin ook ernstig te kort in schieten, maar dit is ook pas achteraf, aangezien ik nu een andere zadelmaker heb.

Verdieping is super, maar een zadelmaker die weet waar hij mee bezig is en zijn kennis up to date heeft en naar het paard in zijn geheel kijkt en de ruiter (goh holle rug.. niet verstandig denk ik zo'n diepe zit), is nog beter.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:56

Jan Hulsebos heeft bij mij nog nooit een zadel scheef opgevuld omdat mij paard opdat moment scheef was. :n Hij zegt dan dat ik mijn paard recht moet richten en ervoor moet zorgen dat ik midden boven mijn paard blijf zitten en dat scheef vullen absoluut niet de oplossing is.
Ook heeft hij me toen ik een ander paard kocht prima geadviseerd over een ander zadel omdat ik op mijn WB4 de ruime draf van mijn paard niet zo goed kon volgen. Daarom heb ik nu een Dynamic3, deze heeft een minder diepe zit.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:54

Karin idd die heb ik dus ook ;) ben er tevreden mee :)