Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bubsj schreef:Een te kleine kamer of tussenkanaal is net zo slecht voor je paard als een zadelmarktzadel van kippenleer hooreen zadel dient gewoon te passen. Betreft handelsstallen, het moge inmiddels toch wel duidelijk zijn dat die wat betreft zadels niet optimaal aan de slag zijn met die paarden, evenals top spring en jawel dressuur ruiters. Begrijpelijk? Nouja, laat ik zeggen, ik verwacht niet dat elke ruiter voor 20 paarden apart een zadel heeft. Maar tegenwoordig zijn er een stuk betere opties dan er maar een bontje onder gooien en hopen dat het past (zie onderschrift).
schoentje schreef:Bubsj schreef:Een te kleine kamer of tussenkanaal is net zo slecht voor je paard als een zadelmarktzadel van kippenleer hooreen zadel dient gewoon te passen. Betreft handelsstallen, het moge inmiddels toch wel duidelijk zijn dat die wat betreft zadels niet optimaal aan de slag zijn met die paarden, evenals top spring en jawel dressuur ruiters. Begrijpelijk? Nouja, laat ik zeggen, ik verwacht niet dat elke ruiter voor 20 paarden apart een zadel heeft. Maar tegenwoordig zijn er een stuk betere opties dan er maar een bontje onder gooien en hopen dat het past (zie onderschrift).
dan kom eens met een goede betaalbare oplossing!
Wij hebben 30 paarden staan, en de doorloop is behoorlijk. Een passend zadel voor elk paard is dus onmogelijk. Tegen de tijd dat het op maakt gemaakte zadel klaar is, kan het goed zijn dat het paard alweer verkocht is.
Dus hebben we goede standaard zadels en rijden met zo'n heel dun gaatjes padje, dekje en en bontje. en een bontje is met wat gewicht er op echt niet zo dik meer.
schoentje schreef:dan kom eens met een goede betaalbare oplossing!
Wij hebben 30 paarden staan, en de doorloop is behoorlijk. Een passend zadel voor elk paard is dus onmogelijk. Tegen de tijd dat het op maakt gemaakte zadel klaar is, kan het goed zijn dat het paard alweer verkocht is.
Dus hebben we goede standaard zadels en rijden met zo'n heel dun gaatjes padje, dekje en en bontje. en een bontje is met wat gewicht er op echt niet zo dik meer.

panache schreef:maar hoe kan een zadel door een bontje schuiven dan?
zo'n ding zorgt toch voor gelijke verdeling?
Bubsj schreef:Nouja, laat ik zeggen, ik verwacht niet dat elke ruiter voor 20 paarden apart een zadel heeft. Maar tegenwoordig zijn er een stuk betere opties dan er maar een bontje onder gooien en hopen dat het past (zie onderschrift).
Bubsj schreef:Betreft wachten tot een paard is uitgegroeid, dan kan je wachten tot je een ons weegt Paarden veranderen lichamelijk constant.
Bubsj schreef:Overigens zou ik zelf geen tweede paard aanschaffen als ik daar niet een apart zadel voor kon aanschaffen, nogmaals, mijn persoonlijke mening.
schoentje schreef:dan kom eens met een goede betaalbare oplossing!
schoentje schreef:Dus hebben we goede standaard zadels en rijden met zo'n heel dun gaatjes padje, dekje en en bontje. en een bontje is met wat gewicht er op echt niet zo dik meer.
Bubsj schreef:Koop een paar wow's en doe de niet aanpasbare maatzadels de deur uit. Zo vervang je zelf binnen no time een boom, en kan je zelf met een beetje aangeleerde kunde ook je eigen kussens afstellen.
jasmijn78 schreef:Nogmaals: een zadel moet goed passen, maar vele reacties hier zijn erg overdreven hoor. Zo van; 'ik ben pas echt goed voor mijn paard want ik heb tig duizenden euries uitgegeven bij de zadelmaker en ik heb een aangemeten zadel' Daar pas ik echt voor, sorry.
jasmijn78 schreef:Dan heeft aanmeten toch ook geen zin? Tegen de tijd dat je aangemeten op maat gemaakte zadel binnen is kan je paard wel weer veranderd zijn...
Nogmaals: een zadel moet goed passen, maar vele reacties hier zijn erg overdreven hoor. Zo van; 'ik ben pas echt goed voor mijn paard want ik heb tig duizenden euries uitgegeven bij de zadelmaker en ik heb een aangemeten zadel' Daar pas ik echt voor, sorry.
jasmijn78 schreef:Tot die tijd lag het zadel ook niet helemaal perfect. En die deed het er ook prima op. Maar goed; jij mag je persoonlijke mening hebben. Mijn paard en ik rijden er niet minder (fijn) om met ons iets te ruime zadel met een bontje er onder.
jasmijn78 schreef:Heeft ze toch al gegeven? Gewoon geen paard kopen tot je meteen een aangemeten A-merk zadel er bij kan kopen
jasmijn78 schreef:Ik wil graag een zadel dat ook nog een beetje goed zit, en ik vind zo'n wow niets. Ik wil geen verstelbare zadels omdat mijn paarden uiteindelijk allebei een eigen goed passend zadel krijgen/hebben gekregen. Want dat is het meest ideaal.
Bubsj schreef:Maar het gaat hier om TS en om het algemeen gebruik van bontjes. En dan hebben we het niet over een tijdje tot de bespiering is bijgetrokken.
jasmijn78 schreef:Het is van de TS al dom om een conclusie over het gebruik van bontjes 'in het algemeen' te trekken. Hoe kan zij daar nou een oordeel over hebben? Je weet toch niet van alle bontjesgebruikers in Nederland WAAROM ze een bontje gebruiken? Of heeft ze daar statistisch onderzoek naar gedaan?
Aan dat 'in-het-algemeen-gekletst' heb je helemaal niets, en het zegt ook helemaal niets.
Bubsj schreef:Misschien is het beter je te richten op de vraag die in dit topic gesteld wordt, ipv het allemaal om jou te laten draaien.
Bubsj schreef:of rij jij in een wereld waar je geen enkele andere ruiter tegen komt en ben je er dus echt niet van op de hoogte dat misschien wel 90% van de bontjes gebruikers dit voor de sier doet?
jasmijn78 schreef:Ik begrijp niet hoe jij aan die 90% komt? Kun je dat uitleggen? Mij is namelijk nog nooit iemand komen vragen WAAROM ik met een bontje rij. Dus ik heb het idee dat jou conclusie sterk berust op puur speculeren.