Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:44

Ik vind setjes hartstikke mooi staan,
maar ik heb er het geld niet voor over, vind het geldverspilling als je echt superveel setjes hebt en dat vrijwel nooit gebruikt, steek me geld liever in iets anders.
daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet ga rijden met een groen vest en een rood dekje bijvoorbeeld.
Ik let er wel op dat het allemaal wat bij elkaar past, maar heb vrijwel alleen donkere kleuren rijbroeken en die kunnen bij een heleboel kleuren Knipoog
Ga dr niet speciaal allemaal kleding voor aanschaffen omdat dat zo mooi bij me dekje past.
Enigste set die ik heb is een lichtblauwe, maar dit komt alleen omdat ik het een supermooie kleur vind en veel dingen in het lichtblauw koop Lachen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:48

Ik vind dat je 't helemaal zelf moeten weten. Waar ik me wel aan kan ergeren is aan mensen met tig mooie dure setjes, maar wel een slechtpassend zadel erop. Ik vind 't best leuk als m'n paard en mooi bijloopt, maar er zijn een hoop zaken waar ik meer prioriteit aan geef, zoals goedpassend zadel, goede stalling en hoefsmid e.d.

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:00

Ik vind setjes heel leuk!
En het ziet er netjes,verzorgt EN leuk uit. Vork

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 19:08

boemel schreef:
Ik vind dat je 't helemaal zelf moeten weten. Waar ik me wel aan kan ergeren is aan mensen met tig mooie dure setjes, maar wel een slechtpassend zadel erop. Ik vind 't best leuk als m'n paard en mooi bijloopt, maar er zijn een hoop zaken waar ik meer prioriteit aan geef, zoals goedpassend zadel, goede stalling en hoefsmid e.d.

helemaal mee eens Lachen
gelukkig beschik ik over een goed zadel ( ligt nu weer ter controle bij de zadel maker Lachen. )
en goede stalling etc..

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:31

Ik vind setjes echt helemaal geweldig! Staat er verzorgd en netjes uit. Lachen Maar idd de andere belangrijke dingen moeten er niet onder lijden! Ik pas mijn kleding ook altijd wat aan naar het setje. Wil gewoon een paar leuke setjes hebben, maar niet zo overdreven wat sommige mensen hebben met een weet ik hoe hoge stapel dekjes en daarbij passende beenbescherming. Dat vind ik dan net wel weer iets te overdreven...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:34

Je paard kijkt echt niet raar op, nee? Clown

Welnee, je doet er helemaal niemand kwaad mee en het ziet er nog leuk uit ook. Commentaar......ach, mensen moeten toch altijd commentaar hebben, anders vallen de gesprekken zo stil Haha!.

Zolang je er geen schulden mee maakt of niet-passende dingen gebruikt zodat het tóch kleurt, zie ik er op geen enkele manier iets zieligs in

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:46

Tat_jana schreef:
haha mn poown is dan wel niet lomp, maar loopt nog erg moeilijk op eigen benen Lachen

En dan nog die post ervoor, dat je het een mismaakte opmerking vind.
Dat is echt duidelijk géén mismaakte opmerking, het is NIET goed als je ELKE dag met van die dingen rijdt.

En dat jou pony moeilijk op eigen benen loopt, dan moet je vaker naar buiten gaan zodat ie daar wel op eigen benen leert lopen, want jij zegt dat dat die pony er buiten geen last van heeft...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:48

halllllloooo het gaat hier over hoe we setjes vinden niet hoe we peesbeschermers vinden??????

Dat maken we lekker zelf uit!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:22

het maakt mij echt niet uit als iemand graag in set rijdt,wat iemand doet is zijn/haar eigen zaak,en wie ben ik om me daarmee te bemoeien

soms vind ik het zelf ook wel leuk om hetzelfde shirt aan te doen in de kleur die het sjabrak ook heeft.

soms zoek ik mijn trui/shirt uit op kleur,maar lang niet altijd,alleen als ik er zin in heb Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:29

Iedereen moet het zelf weten, zolang het niet ten koste gaat van het paard.

Ik zelf ben er niet zo erg mee bezig, of het bij elkaar past.

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:35

Ik vind het leuk om in setje te gaan! En doe dit dan ook meestal wel! Ik snap het probleem niet waaro mensen dit dom vinden hoor, zelf weten toch?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:37

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 21:38

dat van die mismaakte opmerking nog even.
ik rijdt ook genoeg met mijn paardje buiten zonder peesbeschermers vooral op de dagen zoals vandaag met een bevroren bak.
helaas helpt het niet om haar buiten op eigen benen te laten lopen want dat doet zij perfect.
alleen in de bak wat slungelig wat wij dan ook druk aan het verbeteren zijn.

verder vindt ik setjes gewopon leuk en daar hoeven van mij niet persee peesjes bij te zitten alleen nu voorlopig wel even Lachen
grote kans dat jullie strax al mijn peesjes op bokt kunnen vinden.

maar daar gaat helaas wat tijd overheen he Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:41

Tsja. Ik heb er niets mee, maar ik heb er ook niets tegen. Tong uitsteken

Ik geloof niet dat het paard ermee zit. Wij hebben wel een naam voor zulke ruiters hier.

Dressuurbarbies... (Wordt het hier op bokt niet eens tijd voor een Setjessmiley? Haha! Clown )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:44

ik zie ook genoeg springers in set hoor Haha!

ook ik ben wel benieuwd waarom een paard hinder zou ondervinden van een setje

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:45

Ik heb (toevallig?) veel blauw bij Ramona, omdat het haar goed staat.
Ik vind wel leuk setjes, staat wel leuk.
Bij Fiebeke veel rood, dat staat haar weer beter

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:47

Ik heb helemaal niets met setjes! Sterker nog, bij mij past niets qua kleur of merk bij elkaar! Ik heb een western hoofdstel (bruin) met losse westernneusriem. Een bruin Stübben veelzijdigheidszadel met zwarte beugelriemen en roestige beugels (zijn al oud, maar nog in goede staat verder) en het zadeldekje varieert van een groene westernpad tot een grijs dressuurdekje tot een donkerrood zadelvormig dekje. Sinds kort een Stockzadel erbij, donkerbruin, met een spierwit dekje... Aan bandages of peesjes doe ik niet... Zelf draag ik een grijze jas, wisselende rijbroeken, en gewoon rijschoenen met chaps, soms lange en soms de korte..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:57

ik heb ook enkel setjes en vind het verzorgd en netjes uitzien
als ik een nieuw setje dus dekje en bandages eventueel been beschermers koop
ga ik uiteraard ook op zoek naar een bijpassend truitje en sokken
de rijbroek kleuren zoek ik neutraal uit die dan overal bij passen
want ook nog een bijpassende rijbroek gaat erg duur worden Bloos

kwa tuig kleur heb ik alles in het zwart zilver en koop dus uiteraard niks met gouden gespen Clown

dus ik zeg ja laat die setjes maar komen Haha! heerlijk gewoon om er goed uit zien
in 1 kleur Bloos

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:16

eline_di schreef:
Ik vind het wel grappig en ik kan me niet voorstellen dat het paard er last van heeft. Dus ik zou zeggen, waarom niet?

Even off-topic kan iemand helpen [GP] Prijs van een Tennessee Walking Horse

Je paard kan er last van hebben als je bv. onnodig bescherming gaat gebruiken, zoals bandages, of Anky pads (bv) die intussen heerlijk over de schoft schuren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:39

wat heeft dat met in set rijden te maken?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:48

Snoevie schreef:
wat heeft dat met in set rijden te maken?

Er zitten ook mensen tussen die in een set rijden omdat ze het mooi vinden, en bijvoorbeeld ook bandages om het paard zijn been slaan, ookal weten ze niet hoe het moet, of het goed zit etc. Of in een Anky set te rijden, en zo'n pad, terwijl die misschien helemaal niet goed ligt, en harstikke schuurt.

Mijn punt is, dat er ook mensen tussen zitten die in een set rijden om het uiterlijk, en niet hun verstand gebruiken met het gebruik van alle frutsels als bandages bv. wat dan waarschijnlijk vaak niet eens noodzakelijk is.

Ga niet onnodige spullen en frutsels op je paard leggen en wikkelen, als het niet nodig is.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:50

Eerlijk? ... persoonlijk vind ik het zonde van mijn geld en tijd om energie in setjes te steken Clown
Natuurlijk wil ik als ik iets koop wel dat het van goede kwaliteit is en een leuke kleur heeft

Ieder zijn hobby Vork , het wordt wel vervelend als iemand een stapel setjes in zijn profiel heeft en vervolgens een slecht passend zadel op dat mooie dekje heeft liggen Ach gut

Typfoutjes verbeterd
Laatst bijgewerkt door taffy op 13-12-08 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:51

"Mensen die setjes voor hun paard hebben, gaan niet naar de DA, want voor dat geld kunnen ze ook een setje kopen "

"Mensen met setjes, hebben nooit een passend zadel. "

Nah, ik vind het nergens op slaan, en rijd zelf dan ook lekker in set uiteraard. Schijnheilig
Ahjoh, tuurlijk gaat het om het uiterlijk. Kan mijn paard ook in gifgroen shabrakje hijsen, met fel oranje bandages. Maar als ik dat doe, kan ik ook alles gifgroen doen, so what?
Snap het probleem niet. LAAT ONS LEKKER, oké? En als je er niet tegen kan, kijk dan niet naar setjes, en ga zelf lekker express anti-set rijden, jonge, waar maak je je druk om Huilen van het lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:55

Iedereen moet het uiteraad zelf weten! Ook al heb je een tafelkleed onder het zadel, zal mij een worst wezen. Zolang iedereen er maar wel bij na denkt, dat het 't paard verder nergens bij belemmerd. Want we willen allemaal het beste voor ons paard toch?!

Paards gezondheid is belangrijker als uiterlijk Lachen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:00

Sence schreef:
Iedereen moet het uiteraad zelf weten! Ook al heb je een tafelkleed onder het zadel, zal mij een worst wezen. Zolang iedereen er maar wel bij na denkt, dat het 't paard verder nergens bij belemmerd. Want we willen allemaal het beste voor ons paard toch?!

Paards gezondheid is belangrijker als uiterlijk Lachen

daar ben ik het helemaal mee eens Lachen Overigens, als je hier in de buurt in compleet (roze vooral) setje rijdt, wordt je nagekeken, en niet positief Vork Setjes zijn hier totaal niet 'in' en ik heb geen behoefte er mijn geld aan te besteden. Mijn paarden zijn blijer met hooi Lachen