Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
germie schreef:Maar ik mis nog steeds de link met wat er dan mis is met het zadel, want alleen: zit niet goed in elkaar heb ik niets aan.
Ik wil dan ook echt bewijzen zien.
Overigens, mijn Fryso is niet bij Tweespan gekocht, dus ik heb alleen ervaring met het zadel zelf, niet met het aanmeten en service.
Ik ben nu dus wel heel benieuwd op welk front de fryso's slecht zouden zijn.
Overigens is het leer wel degelijk anders dan van JC zadels. En JC zadels zijn ook niet in afwijkende maten te verkrijgen. Het leer 'fan it Fryso' is toch echt wel beter.
Je zult me op mijn woord moeten geloven 
Welke afwijkende maat zou je überhaupt nodig hebben - een zadel hangt alleen vast aan de boommaat en de boomtakken, de rest is zacht en aanpasbaar/versnijdbaar.germie schreef:Worden ze dan als te breed aangemeten Barvrouwke?
germie schreef:Oke, [naam verwijderd] je hebt dus een slechte ervaring. Jouw zadel had constructiefouten, maar die zijn verholpen door een andere zadelmaker en daarna was het wel een goed zadel.
)dat het op mijn paard (=niet-fries) bleef schuiven ondanks de zeer uitgebreide inspanningen van een gerenommeerde zadelmaker. Het zadel is daarom verkocht.germie schreef:Niets zegt dat alle zadels dat hebben of dat ze nog zo in elkaar gezet worden.
Bovendien is een zadel nooit een fabrieksprodukt in die zin dat ze aan de lopende band gemaakt kunnen worden. Elk zadel, ook die uit India worden met de hand in elkaar gezet. Het stikken gebeurt natuurlijk wel met de machine. En het kan wel zijn dat een zadel door meerdere handen gaat (eentje maakt de boom, eentje zet de haken eraan, eentje maakt de zweetbladen, eentje maakt de kussens, enz), maar het zal nooit door een robot overgenomen kunnen worden. Tweespan zegt op de site overigens dat zo'n zadel door 1 persoon gemaakt wordt, dan lijkt het mij stug dat hierover gelogen wordt. Wel kan ik me voorstellen dat de boom van elders geleverd wordt, maar het stikken en e.d. mag je van verwachten dat dit door 1 persoon gedaan wordt die ook vult.
ikke20 schreef:das vreemd lees dat jullie echte wol hadden.
ik dus niet. vond vandaag nog de brief die je krijgt bij aanoop dat het 100%echte wol is bij mij zat er synthetische spul in werd er ook ingestopt toen hij door hun werd gevuld