Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Jeah, vast.. Dan maar 1 keer die hefboom erin en paard staat echt wel stil, idd, auw, maar dat gaat hij niet een 2e keer proberen, beest is nl niet gestoord, gemeen of wat dan ook, gewoon eigenwijs en sterk. russel schreef:Lekker op de neus terugrijden.Jeah, vast.. Dan maar 1 keer die hefboom erin en paard staat echt wel stil, idd, auw, maar dat gaat hij niet een 2e keer proberen, beest is nl niet gestoord, gemeen of wat dan ook, gewoon eigenwijs en sterk.

.Jeanine84 schreef:Als je hem niet kan houden waarom ga je er dan uberhaupt op zitten? Zet hem op rust in de wei? En begin daarna weer met longeren..ik zie een scherp bit hier niet als de oplossing! Hoe denk je je paard straks weer te kunnen rijden op een trens dan? Dan lacht ie je vierkant uit als ie een pelham gewend is wat door zijn mond wordt getrokken! Ik zou het persoonlijk niet zoeken in een ander bit

luve_rozes schreef:Heiditjj; ik zal de laatste zijn die zegt dat een Ijslander wel meevalt, heb er exemplaren tussen gezien, hoor.
Misschien moet je wel in je achterhoofd houden, dat als er gewenning optreedt, je van het 1 in het ander kan stuiteren, omdat je al in een stijgende lijn zit, en het gedrag dus niet zich aanpast, alleen wel beter te becontroleren is.