Dekjes wassen onder douche?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: Dekjes wassen onder douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:06

Doet je moeder altijd alleen maar schone kleren in de wasmachine? En wat deed ze vroeger dan met de babypoepwas? Misschien kun je haar voorstellen om na het wassen van het dekje, de machine nog even op 95 graden met een lege trommel te laten draaien. Dan is deze in ieder geval weer superschoon en bijna steriel.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:24

Jester_ schreef:
natte Anky is héul erg zwaar Haha!

Dan heb je nog nooit een ES gevoeld Huilen van het lachen

Ik was altijd in de wasmachine...1x een Scapa in de badkuip gewassen,nou dat word hem niet Haha!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:47

mijn moeder wast het gewoon met poeder volgensmij, mijn broertje kan er tegen en mijn oma ook, dus paarden ook dacht ik.
Blon kan er iig tegen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:33

Jol1 schreef:
Doet je moeder altijd alleen maar schone kleren in de wasmachine? En wat deed ze vroeger dan met de babypoepwas? Misschien kun je haar voorstellen om na het wassen van het dekje, de machine nog even op 95 graden met een lege trommel te laten draaien. Dan is deze in ieder geval weer superschoon en bijna steriel.

Ik kan me best voorstellen dat haar moeder die vieze dekjes niet in haar wasmachine wil hebben.

Ik word ook niet blij van al die haren en zand e.d. in mn wasmachine. En ook al laat je hem daarna een keer spelen met 95 graden. Het haar e.d. is echt niet goed voor je machine.
Ik breng ze altijd naar de wasserette.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:41

Nou ik heb de oplossing hoor. Vork
Onze wasmachine staat te koop een A label, dus als iemand interesse heeft? Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:49

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:54

Ik doe alles gewoon in de wasmachine als me moeder er niet is en de wasmachine leeg is, dan heeft ze hem toch niet nodig. Gewoon alles erin doen.
Heb ook wel eens geprobeert mijn staldeken met de hand te wassen dat was geen succes, het word heel zwaar en je kan het amper optillen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:00

@AngelsDitch, die haren zijn echt niet slecht voor je machine, want ze komen niet bij de motor of zo.
Ze spoelen gewoon met het spoelwater mee door de afvoer. Hooguit blijven er wat haren in de rubberen manchet van het deurtje achter. Die veeg je dan weg met een doekje of keukenpapier. Als je het nodig vindt dan kun je voor de zekerheid nog met een lege trommel extra spoelen en dan is je machine echt wel schoon. Als je niet in de stad woont, dan is er meestal geen wasserette in de buurt. Naar de stomerij is een dure oplossing, dan kun je bijna wel een nieuw dekje kopen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:45

Sanniejj schreef:
dekjes in de droger? dan krimpen ze toch?

Nee dat valt mee, maar er zitten dekjes bij van 20 jaar oud, sommige zelfgemaakt enz...
Dan kun je weleens wat proberen en blijkt het mee te vallen met krimpen.
Je nieuwe dure Anky oid zou ik eerst maar niet in de droger doen.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:08

gewoon ff troep maken in de douche

krijgt mamma lief vast spijt van dat ze je verbied om je dekjes in de wasmachine doet Knipoog
succes

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:22

Marenmar85, maar goed dat jij mijn dochter niet bent!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:27

eerst even met een bezem de haren eraf bezemen (nu paard geschoren is hoeft dat niet meer)
dan hup in de was op 40 graden en daarna nog een keer op kort programma (leeg )en nergens last van Haha!

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:54

En en ? Wat heb je er nu uiteindelijk mee gedaan??

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:57

Waarom niet met de hogedrukreiniger? Doe ik ook wel eens met dekens. Werkt erg goed! Eerst spuiten met sopje, even in laten trekken en dan goed af spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:00

yentlstyl schreef:
En en ? Wat heb je er nu uiteindelijk mee gedaan??

Lees bericht vorige pagina Knipoog

Ik heb het in een bad gegooid met een beetje blauwe Biotex (voorwas Nagelbijten / Gniffelen ) en het is nu wel weer redelijk schoon Ja

Volgende keer gaat het gewoon de wasmachine in ROFL

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:02

als mensen vinden dat de andere was naar paard gaat ruiken nadat je je dekje hebt uitgewassen , dan moet je hem of een keer leeg laten draaien
of

spijkerbroeken wassen , de jeans stof neemt nl de geur niet op ....

zo doe ik het altijd , anders krijg ik ook vriendje op mijn dak
hahaha

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:03

dekjes zo goed mogelijk ontharen en dan gaan ze hier gewoon de wasmachine in. Daarna was ik de werkoveralls, dan de spijkerbroeken, het donkere goed, en zo van liever lee kom ik vanzelf weer bij de gewone was uit.
Dekens breng ik weg om te wassen. Ik kan ze hier, zonder er zelf maar iets aan te doen qua haren weghalen ofzo, zo 's morgens inleveren en 's middags haal ik ze, na 12,50 euro betaald te hebben, weer gebruiksklaar en hartstikke schoon op. Voor dat geld ga ik zelf niet staan tobben met een speciekuip en een stamper en een hoop ellende voor de boel weer droog is.

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:20

oh haha okay, sorry heb er over heen gelezen vrees ik.
Is het ook alweer droog? :p

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:10

wij doen ze altijd gewoon in de was. ze blijven super. zo vaak gaan ze ook niet de was in. zn 2x per jaar. maarik heb er best een boel dus vies worden ze niet snel...
Toevallig zijn er nu een boel in de was alleen is nog niet alls in de was geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:46

Het is niet heel erg snel opgedroogd Clown
Het is nu wel droog maar het heeft wel lang geduurd Ja

Ik weet in ieder geval dat ze de volgende keer gewoon de wasmachine in gaan Haha!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:51

Ik heb ze ook wel onder de douche gewassen maar is wel veel werk!gewoon met wasmiddel, alleen had ik vaak dat de zeep er in bleef hangen en dat zag je dan op donkere dekjes, met de tuinslang wil ook wel.
Nu doe ik ze gewoon in de was machine, (haarloos) daarna de wasmachine 1 keer kort met bleek na spoelen (beetje bleek he Tong uitsteken )