elastiek, slof, tiedeman, enz.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: elastiek, slof, tiedeman, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:45

mijn paard zit voorlopig aan een hulpteugel vast (behalve buiten) dit is medisch onderbouwd doordat mijn paard wel kan ontspannen maar door het verleden niet doet. gevolg een paard dat meer gaat vast zitten maar door de hulp teugel blijft ze nog wel in de goede manier lopen en kan ik nog gewoon vragen en blijft ze beter op haar eigen benen lopen.
Dus op deze manier kan het ook.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:25

als je goed omgaat met de hulpteugel waar je voor kiest vind ik het allemaal best.
maar als je er slecht mee omgaat kan dat grote schade aan je paardje aanbrengen.
dus tja dan ben ik er tegen Knipoog
de laatste week rijd ik met slof, hij hangt heel los voorderest.

ik zelf vind de slof het handigste omdat ik zelf in de hand hem hoe strak ik hem op dat moment heb staan.
ik maak hem ook niet vast aan de zijkanten of wat dan ook, maar ik houd hem erbij Ja
van een elastiek etc vind ik toch dat je het vantevoren moet afstellen, en dat je het niet snel en makkelijk kan veranderen als je dat nodig vind,
als je aan het rijden bent.

Tessa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:08

Ik ben er niet tegen, als je het nodig hebt omdat je het zelf niet meer kunt oplossen en je paard er BETER van word zou ik het wel doen, je hoeft niet tijden met zo'n ding te rijden, je kan hem ook 2 week omdoen en kijken of er verbetering is.
bij longeren kun je een slof bijzetteugel of elastiek gebruiken.
het moet natuurlijk wel vriendelijk gebruikt worden Knipoog

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:11

ik ben er niet tegen, mists het op de goede manier gebruikts word