Mestzak voor rijden onder het zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BarrieVabis

Re: Mestzak voor rijden onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:05

ik ga nu naar rotterdam op school en rij elke dag over ene fietspad langs 2 maneges en die fietspaden liggen ook aardig vol met drollen met de scooter is dit wel vervelend vooral omdat het inderdaad glad word en er egt heel veel ligt ik zorg zelf altijd dat ik zoveel mogelijk rechts of in de berm loop, ze poept meestal op standaart plekken dus ik weet wel waar ik even in de berm moet

Mellisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:46

Op mn vorige manege was het verplicht om ermee te rijden, handige dingen maar je moet ze wel helemaal vol naaien met bondjes. De meeste paarden kregen er al snel plekken van, en soms best wel flinke plekken. Verder zijn het prima dingen, alleen als je paard er mee bokt en er zit al mest in, kan die nog wel is losschieten en naar benede zakken waardoor de meeste paarden toch wel erg schrikken en hard gaan rennen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:45

Mellisssx schreef:
Op mn vorige manege was het verplicht om ermee te rijden, handige dingen maar je moet ze wel helemaal vol naaien met bondjes. De meeste paarden kregen er al snel plekken van, en soms best wel flinke plekken. Verder zijn het prima dingen, alleen als je paard er mee bokt en er zit al mest in, kan die nog wel is losschieten en naar benede zakken waardoor de meeste paarden toch wel erg schrikken en hard gaan rennen.

Lijkt me heel handig, NOT! Mijn paarden zijn best wel bomproof maar nooit van m'n leven denk ik er aan om zo'n zak om te doen. Er zijn grenzen aan regeltjes en wetjes. Overal worden we geweerd en waar we dan mogen komen zouden we zo'n zak moeten dragen? Misschien als ze wat meer echte ruiterpaden open zouden stellen, zouden we zoveel niet over de baan moeten met alle gevolgen van dien.
Goh, soms heb ik gewoon zin om heel mijn boel te pakken en naar de middle of nowhere te verhuizen zodat ik geen last meer heb van niemand en niemand geen last van mij en mijn paarden. Alleen is het nogal moeilijk werk te vinden in de middle of nowhere (of ik was al lang weg haha).
Enfin, je moet realistisch blijven. 70 % van de paarden zouden flippen op zo'n ding. Ik moet zeggen dat ik in een regio woon met heel veel ruiters en dat de hoopjes op de openbare weg toch echt wel meevallen.
@ Rapida13: de paarden mogen niet eens op het fietspad dus eigenlijk zou je er sowieso geen last van mogen hebben, de ruiters zijn in fout.