[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:17

hoefijzer schreef:
Weet iemand of trekkingsaddles nog steeds testzadels heeft? (De site ziet er zo gruwelijk verouderd uit.) Of een ander adres die startrekk of Deuber voor een week uitleent?

Equimaro, zeer goeie service ;-). Ze komt ook bij je thuis passen en weet je ook heel wat te vertellen over je paardje. Ik vond haar super vakkundig! http://www.equimaro.nl
Moest ik van jou zijn, ik zou ook eens een oudere versie proberen. Mocht je in de buurt zijn, mag je de mijne gerust eens testen. Is een heel oud model ;-)
Op Ebay Kleinanzeigen staan er altijd heel wat te koop. Succes ;-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:48

Cambiar schreef:
Spoiler:
Leo schreef:
Dit is een Piccolo Quilty, voor mij met 38 maar stevige bovenbenen net wat aan de krappe kant, ik kom wat teveel achterop. Op Equiday na vergelijk dan ook het advies gekregen bij Buitenzinnig voor de normale maat te gaan. Zijn inderdaad wel wat langere zadels. Ik denk dat je echt moet uitproberen wat voor jezelf prettig is, bijvoorbeeld met de boomloos zadelpasservice of met een of twee testzadels?

[ [url=m/fpFF4a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige boots, welk merk is dit aub?

Horka :j echte fijne warme winterlaarzen!

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:33

Even mijn positieve ervaring delen met jullie. Ik ben helemaal weg van de Ghost zadels! Zelf heb ik enkele modelen gepast, de firenze piccolo als eerst en zat meteen goed! Daarna de roma maar was een wereld van verschil, in de normale maat voelde ik me te los. (Broekmaat 38) en ook de roma piccolo zei me niet zo veel.

Nu een jaar mee gereden en nog altijd super tevreden. Moest er interesse zijn deze pads heb ik in combinatie ermee gebruikt:
Kerbl, goedkoop en eerlijk gezegt een beetje flut. Goed voor even maar voelt enorm dun en niet echt zinvol. En veel te lang voor een piccolo model.

Grandeur met extra dikke inlages, heel fijn, minpunt was dat het synthetisch wol was en dit kon na een tijd schuren dacht ik.

Kifra, ik ging van kerbl naar kifra en wat een wereld van verschil weer. Fijne kwaliteit en schuift niet, misschien nog net wat te lang maar fijne pad.
Afbeelding

Ghost piccolo pad voor firenze, vandaag getest en ben aangenaam verrast. Deze steekt er echt bovenuit. Ik was niet echt voor de ghost pads omdat het een beetje op een torentje lijkt maar wat een fijn gevoel!! Net alsof je op een wolkje zit. Inlages zijn ook wat dikker en stoort niet!
Afbeelding
Lijkt miss nog altijd een torentje, maar is nog nieuw dus zal nog zakken!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 23:05

Leuk zeg! Ik heb ook een Qhost Quevis Picollo, met Ghost Firenze Picollo pad. Zit inderdaad lekker :) alleen stonden de strepen van de sympanova na 24 uur nog steeds in zijn vacht en ik had alleen maar gestapt :+ Dus weet niet zo goed of ik daar mee door moet gaan, twijfel of ik die (excl inlages) ga verkopen. Heb een Kerbl tweedehands gekocht en eentje bij LV dekjes laten maken met canvas/katoen onderkant waar ik de Ghost inlages gewoon in kan doen. Ga die beide met rijden nog uittesten, ben benieuwd :)

Wat een leuke pony <3 mooi hoofdstel ook!

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:41

woepsie90 schreef:
Leuk zeg! Ik heb ook een Qhost Quevis Picollo, met Ghost Firenze Picollo pad. Zit inderdaad lekker :) alleen stonden de strepen van de sympanova na 24 uur nog steeds in zijn vacht en ik had alleen maar gestapt :+ Dus weet niet zo goed of ik daar mee door moet gaan, twijfel of ik die (excl inlages) ga verkopen. Heb een Kerbl tweedehands gekocht en eentje bij LV dekjes laten maken met canvas/katoen onderkant waar ik de Ghost inlages gewoon in kan doen. Ga die beide met rijden nog uittesten, ben benieuwd :)

Wat een leuke pony <3 mooi hoofdstel ook!

Ik dacht wel dat dat met sympanova het geval ging zijn! Mijne is met wollen onderkant, maar heb met die van ghost nog maar heel kort gereden. Ben benieuwd naar een stevige rit! &oh laat maar weten hoe het je bevalt! Altijd leuk verschillende meningen te horen :D
En dankjewel!! <3 is een FRA pardoes

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:34

Wat een leuk bericht Lynn! Super!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:40

Fijn LynnT :j
Lynn!? Mogen we een foto en je review ook op Facebook plaatsen? Of voelt dat een beetje als te veel publiciteit? Het is nl. ook nog eens een hele leuke foto! :)

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:02

Kwetal schreef:
Lynn!? Mogen we een foto en je review ook op Facebook plaatsen? Of voelt dat een beetje als te veel publiciteit? Het is nl. ook nog eens een hele leuke foto! :)

Oh ja tuurlijk doe maar :D heel leuk zelfs! Als ik mag weten waar hij staat? *nieuwsgierig* haha

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:56

LynnT schreef:
Kwetal schreef:

Oh ja tuurlijk doe maar :D heel leuk zelfs! Als ik mag weten waar hij staat? *nieuwsgierig* haha

Oh fijn, dankjewel! _/-\o_

Het komt op de Ghost Facebook pagina - BuitenZinnig mag/kan hem ook plaatsen (hij staat nog niet!) *\o/*

**Edit: https://www.facebook.com/ghostsaddle/

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:39

Afbeelding

De Easytrek zadels zijn onderweg naar Lilianne <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:42

Gaaf! Ik ben benieuwd naar de ervaringen!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:07

Leuke zadeltjes Kitty +:)+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:19

Ziet er leuk uit, Kitty :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:27

Leuk Kitty!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:56

Veel succes Kitty, zoveel keuze!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:39

Leuk zo die ontwikkelingen! Ik heb ze stiekem al even bij Kitty in het echt kunnen bekijken en het zijn echt wel grappige zadeltjes. Zeker voor mensen die toch wel heel graag "de boomlook" willen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:59

Gooi hem er toch nog maar weer in aangezien ik nog geen antwoord heb gehad.

Heb nu enkele malen met de Barefoot gereden. Paard en ik wennen steeds meer maar hij blijft wat warrige haren houden ter hoogte van de beugelophanging. Gisteren goed gezweet en ook daaronder wat droge plekken. Nu heeft hij nog nooit, met geen enkele zadel, ooit, een volledig perfecte zweetafdruk gehad, want: altijd droge plekken ter hoogte van het ruitergewicht. Maar wel altijd gladde haren. Ruggengraat is wel mooi droog overigens.

Dus: wat kan ik doen aan de warrige haren?

Het gaat om een Barefoot London, maat 1, originele pad met originele inlagen. Heb de gespen van de beugelriemen al onderaan gedaan.

Onder de voorkant (pommel) en achterkant (cantle) liggen de haren wel mooi glad. Het is alleen in het midden. >;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:03

Misschien dat niemand er een zinnig antwoord op heeft? Is hij nog aan het verharen? Zit je minder stabiel? Hoe groot zijn de droge plekken? Zwellen ze op na de rit? Droge - grotere - plekken onder je billen en dijen zijn normaal....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:12

Thx voor je antwoord. :) Er is vast wel iemand die het herkent.

Droge plekken zitten onder mijn dijen en ter grootte van de palm van mijn hand. Niet in de vorm van de beugelophanging in elk geval. Gewoon 'rond'-achtig. Ze zwellen niet op na de rit. Is dat normaal ja? Ik dacht altijd dat het niet gewenst was.

Ik heb nu niet meer het idee dat ik minder stabiel zit, maar het zou natuurlijk kunnen. Mijn boomzadel was een heel vlak zadeltje dus wat dat betreft is er weinig verschil, de London zit zelfs meer opgesloten.

Pony is behalve wat losse haren op de buik door z'n wintervacht heen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:40

Als je zadel prima past op je paard zonder te schuiven/klapperen/drukplekken en jij er ook fijn in zit en goed in balans blijft tijdens het rijden zou ik mij geen zorgen maken over warrige haren/zweetplekken. Heb hetzelfde zadel en dat is zeker goede kwaliteit, daar zou het niet aan moeten liggen. Dit verhaal in combi met boomzadel zou eerder duiden op een bruggend zadel, maar dat kan niet met boomloos. Misschien moet je zadel nog wat meer vormen naar jou en paard, dat duurt toch wel een paar weken. Zou er gewoon lekker mee rijden en kijken of het met de tijd nog veranderd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:19

_Nelleke_ schreef:
Thx voor je antwoord. :) Er is vast wel iemand die het herkent.

Droge plekken zitten onder mijn dijen en ter grootte van de palm van mijn hand. Niet in de vorm van de beugelophanging in elk geval. Gewoon 'rond'-achtig. Ze zwellen niet op na de rit. Is dat normaal ja? Ik dacht altijd dat het niet gewenst was.

Ik heb nu niet meer het idee dat ik minder stabiel zit, maar het zou natuurlijk kunnen. Mijn boomzadel was een heel vlak zadeltje dus wat dat betreft is er weinig verschil, de London zit zelfs meer opgesloten.

Pony is behalve wat losse haren op de buik door z'n wintervacht heen.

Ik herken het inderdaad en na me ik weet niet hoe lang er druk over te hebben gemaakt en osteopaten, fysio's en weet ik t wat er bij te hebben gehad, heb ik het maar los gelaten. Die warrige haren heb ik voornamelijk in de winter. Verschil in nat en droog verschilt ook in zomer en winterseizoen. Osteo's en fysio's konden geen dingen ontdekken, dus ik hou het hier maar bij. Ik controleer wel steeds of ik (verder) geen rare dingen zie en 2x per jaar laat ik gaar rug controleren. Veel meer kan ik er niet aan doen. Ze heeft er in ieder geval geen last van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:21

Mijn nieuwe roma is er!
Ik ben er super happy mee! Alleen heb ik nu wel pijn aan mijn kont, zo een nieuw zadel zit lang nog zo fijn niet als mijn doorgereden zadeltjes :D

Afbeelding

Voor het rijden
Afbeelding

Na het rijden
Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:27

Dat ziet er meteen stuk ingezakter uit na het rijden. En blij paard! :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:39

ja, het scheelt van beeld hé :D
Paard is idd happy, die liep lekker te swingen :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:53

Fijn Duhelo! *\o/*