Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:28

Paarden Bijoux :-D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:01

OOOOOhhhh Thanks!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:27

Mooie reclame afgelopen weekend op de Wereldbeker in Parijs. Christian Ah.lmann reed zijn 2 paarden met een rambo micklem hoofdstel :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:26

Ik heb een maatje kleiner bestelt benieuwd hoe die gaat vallen :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:06

De cob (small horse) die ik besteld heb voor m'n draver past maar net bij de kaakriem. Blijkbaar heeft ze flinke kaken, want bij de bakstukken heb ik ruime verstelmogelijkheden en heb ik het middelste gaatje in gebruik. Een Full zou haar dus waarschijnlijk ook goed passen, terwijl dit normaal te groot voor haar is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:18

Mijn bruine is ook binnen *\o/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:21

Die kaakriem ga je over aantal weken echt op gaatje 2/3 krijgen ...
Zou m dus niet groter nemen dan

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:45

Ik denk inderdaad dat het hoofdstel zich nog wel wat gaat zetten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:08

De riempjes zijn eerder te kort Stelvio, en hij zal inderdaad nog wat ruimer worden. Had voor mijn tinker vrouwtje een cob gekocht, en die paste maar net aan. Een full was weer te groot geweest ben ik bang. Paste bij jou de frontriem wel?

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:30

De frontriem past wel, het is alleen de kaakriem die voor mijn gevoel korter is dan de rest.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:52

ze zijn inderdaad kort, geloof dat veel mensen dat probleem hebben met hun paarden :P Maar gaat helemaal goed komen! paar keer goed in het vet zetten en je hebt er een geen problemen meer mee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:22

Hoi allemaal, ik heb mijn micklem hoofdstel weer onder het stof vandaan gehaald. Ben net begonnen na een vakantie vanaf juni met mijn paard weer te longeren. Hij vind het heel moeilijk om echt volledig te ontspannen en ik zocht constant naar een oplossing. Tot ik vd week voor het eerst het micklem hoofdstel bij hem probeerde. Ge wel dig! Een wereld van verschil, volledig ontspannen in heel zijn lijf!
Dit gaan we dus voorlopig zeker niet veranderen en hopelijk kan ik dit straks doorzetten onder het zadel :)
M'n puppy kind:

Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:10

Wat fijn dat je zo'n groot verschil merkt essiesilly. Ik had hetzelfde, veel moeite met de aanleuning.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:10

Lekker he :-) Zo reageerde mijn merrie er ook op. Alles net even meer ontspannen en door het lijf. Het verdient nog steeds geen schoonheidsprijs, maar ik ben fan :-D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:40

Ja echt top!
Ik heb m wel bitloos :)

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:46

Ik heb inmiddels voor mijn 3e paard ook een micklem... Allemaal verschillende types, maar voor mij geen ander meer!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:45

hier lukt de nepmicklem niet echt. NEusriem voor het bit loopt het paard niet fijn op, als ik hem vastmaak als een hoge neusriem kruipt het onderriempje tegen haar lipplooi en haar bit aan, daar loopt ze op zich wel fijn op maar ik heb schrik voor wondjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:09

Mijn paard loopt niet anders dus dan vind ik een gecombineerde zeker op concoursen mooier.

Rijlaarsje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:32

Hallo Allemaal,

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik had toch eigenlijk wel een vraag over de rambo Micklem Bridle.
Ik heb deze onlangs gekocht, maar tsja ik weet het niet hoor. Eerst kocht een maatje te klein dus moest hij eerst omgewisseld worden. Nadat ik de goede maar had ben ik vol met enthousiasme mijn paard gaan rijden. Helaas merk ik (nog?) nauwelijks tot geen verschil. Ik dacht ach, morgen weer en dag dan proberen we het nog eens. Nog viel hij eigenlijk best tegen.

Hebben jullie misschien ervaring met paarden die echt moeten wennen aan dit hoofdstel en daar later beter (?) op gaan lopen? Of is het zo dat je bij de eerste keer rijden al echt verschil moet voelen?

Nu weet ik wel dat elk paard anders is en ik echt geen makkelijk paard heb, maar toch ben ik wel een beetje teleurgesteld..

Alvast bedankt :)
Rijlaarsje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:37

Mijn paard loopt er ook niet anders door :n

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:44

Bij mijn vorige pony was er aanzienlijk verschil in ontspanning en een stillere aanleuning te zien en te voelen, zelfs mijn niet zo'n enthousiaste instructeur werd er blij van. Mijn nieuwe jonge pony heb ik beleerd met een gewoon hoofstel, maar al snel de micklem er in gedaan, en ook zij was direct stiller met hoofd en mond. Dus ja ik ben fan!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:48

Rijlaarsje95 schreef:
Hallo Allemaal,

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen, maar ik had toch eigenlijk wel een vraag over de rambo Micklem Bridle.
Ik heb deze onlangs gekocht, maar tsja ik weet het niet hoor. Eerst kocht een maatje te klein dus moest hij eerst omgewisseld worden. Nadat ik de goede maar had ben ik vol met enthousiasme mijn paard gaan rijden. Helaas merk ik (nog?) nauwelijks tot geen verschil. Ik dacht ach, morgen weer en dag dan proberen we het nog eens. Nog viel hij eigenlijk best tegen.

Hebben jullie misschien ervaring met paarden die echt moeten wennen aan dit hoofdstel en daar later beter (?) op gaan lopen? Of is het zo dat je bij de eerste keer rijden al echt verschil moet voelen?

Nu weet ik wel dat elk paard anders is en ik echt geen makkelijk paard heb, maar toch ben ik wel een beetje teleurgesteld..

Rijlaarsje

Weet je zeker dat hij helemaal goed zit? Niet te hoog, te laag, kopstuk achterstevoren, te strak, te los..? :D

Rijlaarsje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:02

Dabo schreef:
Rijlaarsje95 schreef:
Hallo Allemaal,

Rijlaarsje

Weet je zeker dat hij helemaal goed zit? Niet te hoog, te laag, kopstuk achterstevoren, te strak, te los..? :D

Hij zit volgens het boekje, ik heb hem laten controleren door een vriendin van mij die veel ervaring heeft met dit hoofdstel. Alleen toen zat er nog geen bit in. Ik zit nog wel een beetje te kijken of hij te strak of te los is. (Maar het leer is nog wat stug door de nieuwigheid) mn intructrice dacht dat hij wel goed zat, maar gaf aan dat ze niks van dit hoofdstel af wist.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:54

Zac moest ook duidelijk wennen. Na een week was hij wel gewend, en liep ie net zo als normaal. Ik merk verder niet veel verschil dus hou ik hem gewoon lekker. Ik vind hem mooi en vind het fijn dat belangrijke punten vrij liggen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:46

Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt met longeren, en was blij verrast! Hij zat nog niet helemaal goed, vermoed dat ie iets hoger moet. Maar mijn pony liep er lekker mee weg! Ik longeerde een tijdje met stalhalster, en het verschil was best groot nu ik hem als kaptoom gebruikte.

Vooralsnog erg blij mee!