MyWishMax schreef:Nagekeken door bridlefitter is ook lastig, er zijn hele goede en er zijn dramatisch slechte. Zoals bij alles met paarden. Ik heb ze helaas gezien die hoofdstellen aanraden die precies op de verkeerde plekken vallen en echt loeistrak aangetrokken moeten worden. Of als er wondjes komen moet je maar insmeren ipv oorzaak zoeken.
Daarintegen heb ik mijn hoofdstel samengesteld met de verkoper, maar die heeft alleen naar maten gekeken en ik heb met alle onderdelen gereden en gekeken wat paard wilde.
Micklem laten controleren door een fitter is ook gewoon slim, als je ziet hoe vaak die niet past bij paarden zonder dat de ruiters het doorhebben en ze dan dus ineens druk op de plekken hebt die je juist wil voorkomen met anatomische hoofdstellen. (Niet alleen bij micklem natuurlijk, maar dat was wel de 1e en populairste haha) met goed inlezen kan je een hoop zelf ook, maar de juiste informatie vinden als leek is niet altijd makkelijk. En met de merken die standaard hele hoofdstellen en maten verkopen komt het veel krapper of het goed past of niet. Juist niet alleen of het groot genoeg is, maar alles op de juiste plek valt. Ik zou meer merken willen zien die gewoon de losse onderdelen aanbieden. Of dat je dus wel hele hoofdstel koopt, maar elk onderdeel aparte maat kan nemen.
Klopt helemaal! Anatomisch betekend niet automatisch passend natuurlijk.
Mijn bit en bridlefitter is een van de populairste in België en doet ook veel bijscholingen, dus daar heb ik wel vertrouwen in 
Met die losse onderdelen ga ik ook helemaal akkoord