[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:06

Hoppit schreef:
Sorry voor het binnen vallen maar dit leek me de plek voor een snel antwoord: weet er iemand of je Trekker True Talent fenders korter kunt kopen? Ik rij altijd zonder maar dacht ze er een keer voor de leuk aan te hangen... Zijn mijn beentjes te kort

Er zijn korte fenders van Trekker, die zijn ook smaller. Maar ik weet natuurlijk niet of je die nu al hebt :)
Je kunt er ook andere fenders aan doen hoor, van bv Barefoot oid.

Hoppit

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:13

Ik heb nu de standaard die onder een True Talent horen, maar dat riempje onderaan + een beugel, daar ben ik gewoon te kort voor :') Smaller maakt me niet uit, maar wil geen knieblok of dat die riem onderaan zo breed is dat er enkel een westernbeugel aan kan. Rijdt nu met korfbeugels (en anders liefst met een simpele veiligheidsbeugel met elastiekje) en loop er een beetje tegenaan dat als ik mijn been subtieler naar achter probeer te schuiven, dat mijn stijgbeugelriem vecht met de singelstoten. Ik gok dat dat met de fenders dus beter over elkaar gaat schuiven als je snapt wat ik bedoel :') t is lastig uitleggen, doe erg mijn best om beter een eerlijker te rijden voor m'n paardje, en doordat k vaak blijf hangen schiet m'n hak weer makkelijk omhoog en is de subtiliteit weer ver te zoeken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:05

Wie heeft er ervaring met de barefoot nevada/madrid pad onder een Edix tiamo/tequiro?
( https://www.buitenzinnig.nl/shop/index. ... uct_id=231)
ik zoek een western style pad met inlagevakken en een antislip deel bovenop, en deze lijkt perfect aan mijn eisen te voldoen.
(en klopt het dat de bruine pad een ander soort anti slip heeft als de zwarte pad of is dat een andere versie ofzo?)

Vervolgvraag: wie heeft er ervaring met het "bekleden" van pads? Dus een andere kleur stof op een bestaande pad naaien? Mijn favoriete kleuren en patronen zijn eigenlijk niet te vinden als boomloze pad, en hoewel ik erg tevreden ben over mijn pad van JV Dekjes wil ik ook graag een pad die de drukverdeling nog net iets beter voor elkaar heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 07:25

Zou de Barefoot Arizona pad niet beter passen...? Of wil je graag een meer "vierkante" pad onder je zadel? :)

Het anti-slip is gewoon hetzelfde bij alle Barefoot-pads hoor :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:18

@Laurora: kun je dan niet beter een JV dekje geschikt maken voor inlages ??

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:47

@pmarena
Ik wil inderdaad graag een vierkant dekje :D

Op de foto's zijn de anti slip delen wel anders. De zwarte lijkt van neopreen en de bruine lijkt meer sympanova.

@dubbelfun
Ik heb inderdaad een pad van JV dekjes met inlagevakken, en daar ben in an sich wel blij mee, maar ik ben niet 100% tevreden met de drukverdeling. Ik wil graag een nog beter opgebouwde pad van een betrouwbaar merk erbij voor de wat langere ritten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:09

Dat is gewoon een oudere foto :)

Ze worden allemaal met een sympanova bovenkant geleverd:
Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:24

Oh, dat is jammer. Ik zocht juist eentje met neopreen bovenkant.
In dat geval, iemand enig idee waar ik een (zwarte) square pad met inlagevlakken en neopreen antislip kan vinden?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:39

Laurora schreef:
Oh, dat is jammer. Ik zocht juist eentje met neopreen bovenkant.
In dat geval, iemand enig idee waar ik een (zwarte) square pad met inlagevlakken en neopreen antislip kan vinden?

Bij grandeur laten maken naar wens.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:05

Weet of heeft iemand hier in het topic toevallig een barefoot cheyenne of arizona te koop in maat 2? Hoeft niet perse vps te hebben..
Ben al een tijdje op zoek maar tegenwoordig is maat 2 moeilijker aan te komen dan maat 1.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:34

Mandy_89 schreef:
Weet of heeft iemand hier in het topic toevallig een barefoot cheyenne of arizona te koop in maat 2? Hoeft niet perse vps te hebben..
Ben al een tijdje op zoek maar tegenwoordig is maat 2 moeilijker aan te komen dan maat 1.

Ik ben juist op zoek naar een Arizona maat 1, kaal.. Mocht je daar een nette van treffen, dan heb ik een maat 2 te koop :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:39

Mandy_89 schreef:

Ik twijfel nog of ik de cheyenne maat 2 te koop ga zetten.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:53

Hi, kom ook weer eens het topic binnenvallen, onder mn meelees-steen vandaan. Enkele jaren geleden al mn barefoot spullen verkocht omdat mn ene paard met pensioen ging en het andere na het inrijden toch beter liep met een boomzadel. Inmiddels beetje spijt van de verkoop van mn barrydale, heb weer een jonge telg staan die over een paar jaar wil gaan beleren met boomloos. Dus als iemand een barrydale maat 2 met vps te koop weet, laat maar weten ;) nog tijd zat maar ze zijn helaas niet veel te vinden :n

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 00:02

BopjeBo schreef:
Hi, kom ook weer eens het topic binnenvallen, onder mn meelees-steen vandaan. Enkele jaren geleden al mn barefoot spullen verkocht omdat mn ene paard met pensioen ging en het andere na het inrijden toch beter liep met een boomzadel. Inmiddels beetje spijt van de verkoop van mn barrydale, heb weer een jonge telg staan die over een paar jaar wil gaan beleren met boomloos. Dus als iemand een barrydale maat 2 met vps te koop weet, laat maar weten ;) nog tijd zat maar ze zijn helaas niet veel te vinden :n

Staat een maat 2 op marktplaats te koop.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:51

Mandy_89 schreef:

Je mag mij wel een mailtje sturen als je wilt :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:08

@ wesseltje, klopt had ik al gezien. Maar daar zitten ook nog extra dingen bij die ik niet nodig heb, en heb het liefst een geheel zwarte.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:53

Heeft iemand ervaring met de soft walk van Barefoot? Ik vind het een heel mooi zadel. Lijkt me super relaxt zitten. Kunnen er ook western fenders/beugels aan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:07

Ik weet eigenlijk alleen nog een maat 2 Classis Cherokee te koop die weinig gebruikt is. Ook de zadels hebben met levertijden te maken waardoor tweedehands extra goed loopt volgens mij :)

SoftWalk: in principe kunnen aan alle Barefoot westernfenders / beugels, je kan namelijk de beugelophanging desnoods verwisselen voor degene met bredere ringen, als er origineel smalle aan zitten :j

Alleen ik vind het persoonlijk niet mooi staan, die lompe brede westernfenders aan een "Engels" model, met die wat langere zweetbladen dan de westernmodellen.

De wat smallere endurance fenders staan dan een stuk mooier (vind ik) :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:11

Oh dat is ook wel interessant. Die hebben toch het model van westernfenders maar dan smaller? Ik heb een mooie sjieke aluminium westernbeugel. Die zou er dan best aan passen volgens mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:15

Ja klopt! Die zijn echt aanzienlijk minder lomp :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:24

Thanx! Ik zoek iets voor af en toe een stapritje. Dus comfortabel voor ons beiden. En voor mij wel een beugel voor eventuele schrikreacties :))
En voor de toekomst voor mijn paint. De soft walk lijkt mij daar heel geschikt voor. Maar een van de westernmodellen zou ook prima kunnen. Ik ga Fenne vragen voor een passessie. Zij zit hier redelijk in de buurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:25

Ik ben bevooroordeeld: ben helemaal wild enthousiast van die modellen van schaap met hoge cantle en dijblokken, voor mij nooit meer wat anders :+:

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:26

Ik heb de softwalk. Ik heb m nog maar twee keer uit kunnen proberen sinds ik m heb, ik vind het echt een zalig zadel! Paard liep er super onder en ik zit/zat er echt heerlijk in!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:27

Oh kak. Heeft deze dijblokken?
Dan ben ik wat minder enthousiast :o
Ik heb forse dijen, dus die blokken zitten snel in de weg zeg maar. Maar goed, dat is kwestie van proberen :D
Edit: ik zie geen dijblokken op de foto *\o/*

HorsesRhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:48

Mag ik hier ook mijn vraag stellen?
Ik heb een fijne Ghost Roma piccolo op mijn toch wel wat overbouwde tinkerdame liggen.
Het zadel schuift gelukkig niet, maar ik merk dat ik zelf gemakkelijk het gevoel heb voorover te kiepen.
Ik twijfel nu of ik het best kan kiezen voor een front riser of een setje shims van ghost? Iemand ervaring hiermee?

Oh ja, ik heb er een kifrapad met standaard inlages onder en gebruik de no3 kussens onder de ghost.