[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:43

Afbeelding
Firenze normale maat met een Christ Champ pad WB. De pony maat past onder de piccolo.

Afbeelding
Roma piccolo met een Christ basic pad maat pony. De WB maat past onder de normale maat Ghost.

De Christ modellen hebben geen passende voor onder de modellen met korte zweetbladen.

Afbeelding
Roma normale maat met Grandeur pad

Afbeelding
Veneto met dezelfde grandeur pad als hierboven. Normale maat.

Grandeur heeft ook legio mogelijkheden met wol aan onderzijde, inlagen onderop en bovenop, of alleen bovenop etc.etc.
Grandeur heeft ook pads welke mooi onder de modellen met korte zweetbladen passen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:16

En deze pads maken me nog hebberiger ...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:09

Fabster schreef:
pleiada schreef:
Dat is een infrarood rugwarmer..Het is een soort pad,dus ik gebruik hem in de winter vaak met rijden onder mijn zadel

Oh, grappig! Volgens mij heb ik die ook. Nog nieuw in de verpakking trouwens. Zitten er bij jou ook van die nopjes onder? Dat weerhield me eigenlijk om hem onder het zadel te gebruiken.

Ja hier zitten ook nopjes onder..Mijn paarden zijn best gevoelig,maar ze vinden het fijn met dat ding op hun rug en het schuurt of drukt nergens..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:21

O, dat is goed om te weten! Van de winter toch eens proberen, dan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:27

Ja de moeite waard!Het wordt er ook echt lekker warm onder en als het koud is heb ik er zelf ook profijt van..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:56

Kwetal schreef:
pmarena schreef:
Die laatste met die rimpels ;)

:') _O-
[ Afbeelding ]

Ja die _O- !
Opletten dat ie niet blaft onder je kont :roll:

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:40

hahahahahaaaahaaaaa :):)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 07:26

Heeft er iemand ervaring met de vilten inlages van Grandeur? En zouden die ook kunnen onder een Ghost zadel?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:03

Duhelo schreef:
En deze pads maken me nog hebberiger ...

Ja.... en ik heb al zoveel keuze stress.... ga ik voor een bv veneto strakd als ik er centjes voor heb, of voor het nieuwste model? .... dilemma

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:05

Sorry dames....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:22

pleiada schreef:
[ [url=m/QDckjV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het sharpei zadel :D

Ziet er leuk uit +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:22

Buitenzinnig schreef:
Sorry dames....

Ik heb gelukkig nog een jaar de tijd om te denken en straks te proberen. Wanneer zijn er trst modellen beschikbaar? En zijn dit ook weer 2 maten?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:23

Ik heb vanmorgen de Lipica en Italy besteld. Denk dus binnen een week of 6. Deze zijn in piccolo en normale maat, ik heb vooralsnog de normale maat besteld.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:45

Wat houdt over het algemeen 'piccolo' in? Ik ben wat aan het oriënteren op een ghost (en ben verliefd op de firenze <3 ). Ik zie regelmatig piccolo er achter staan, maar wat maakt het verschil?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:47

De maat :)
De piccolo gaat ongeveer tm broekmaat 38, afhankelijk van je bouw en afhankelijk van het model.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:49

En maakt dat verschil met het passen op de paardenrug? (het klinkt namelijk dat het zadel dan korter is) of is het alleen het zitvlak van de ruiter dat korter/smaller is?

Je hebt bijvoorbeeld iemand die in het zadel rijdt die broekmaat 38+ heeft, en iemand van 36, zou die persoon van maat 36 dan ook nog comfortabel in het zadel kunnen zitten (+ goede drukverdeling?)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:54

Ja, het zadel is dan ook korter.
Dat hangt weer af van je bouw. Het is belangrijk dat er niet teveel druk op de cantle komt. Heb je 42 en je bijrijder 36, dan heb je voor degene met maat 42 een normale maat nodig, en dan kan het zijn dat het zadel voor je bijrijder veel te groot is. Je kunt dan met een zitverkleiner werken. Dat maakt de normale maat net wat kleiner (plaats je tussen de zitting en de basis).
Maar het blijft een kwestie van testen/proberen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:32

Dit is een Piccolo Quilty, voor mij met 38 maar stevige bovenbenen net wat aan de krappe kant, ik kom wat teveel achterop. Op Equiday na vergelijk dan ook het advies gekregen bij Buitenzinnig voor de normale maat te gaan. Zijn inderdaad wel wat langere zadels. Ik denk dat je echt moet uitproberen wat voor jezelf prettig is, bijvoorbeeld met de boomloos zadelpasservice of met een of twee testzadels?

Afbeelding

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:39

Oh dat nieuwe Ghost dressuurmodel ziet er erg goed uit zeg! Ik vind de nieuwe kussens er ook fijner uitzien moet ik zeggen.

Caaatje schreef:
Heeft er iemand ervaring met de vilten inlages van Grandeur? En zouden die ook kunnen onder een Ghost zadel?

Ja ik. Ik heb nu een grandeur half pad met de vilten inlages onder mijn Ghost. Helaas voor mijn paard een blessure opliep maar 3x ermee kunnen rijden, maar was er erg positief over. Het is wat stugger en steviger, ik vind het fijner zitten dan de zachte inlages die standaard in bijvoorbeeld de Kifra pad zitten. Paard liep er ook fijn mee! Dus als ze weer goed is ga ik daar weer lekker mee door rijden :)

Edit: bijkomend voordeel, omdat ze wat stugger zijn kun je ze ook veeeeeel makkelijker in en uit de inlagevakken krijgen :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:04

Leo schreef:
Dit is een Piccolo Quilty, voor mij met 38 maar stevige bovenbenen net wat aan de krappe kant, ik kom wat teveel achterop. Op Equiday na vergelijk dan ook het advies gekregen bij Buitenzinnig voor de normale maat te gaan. Zijn inderdaad wel wat langere zadels. Ik denk dat je echt moet uitproberen wat voor jezelf prettig is, bijvoorbeeld met de boomloos zadelpasservice of met een of twee testzadels?

[ [url=m/fpFF4a.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb ook maat 38, maar geen kont en weinig bovenbenen :+. in de gewone maat verzoop ik, zelfs met de zitverkleiner ertussen, nu in de piccolo heb ik nog voeldoende ruimte maar zit ik veel steviger.
Zitverkleiner vond ik trouwens niet fijn, heel mijn zitting vervormde, ding zat scheef en het was gewoon niet meer mooi.
Dus inderdaad, testen! (want van barefoot bv zat ik dan weer fijner in maat 2 dan in maat 1)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:07

Kortom: testen :D ieder persoon is en zit weer anders!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:17

Dankjewel voor de info! Ik begrijp het! Hmm wordt wel lastig dan, de eigenaar heeft een normale maat nodig, maar ikzelf heb 36/38 en geen kont/bovenbenen :( Zodra het geld voor een nieuw zadel er is wou ik inderdaad testzadels proberen van buitenzinnig. Zien wat goed voor ons past etc. :) wat betreft de korte rug van de pony (arabier) neig ik persoonlijk meer naar een piccolo. We hebben nu een pfiff, maar deze vind ik eigenlijk te lang. (En hij zit voor geen meter.)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:25

Weet iemand of trekkingsaddles nog steeds testzadels heeft? (De site ziet er zo gruwelijk verouderd uit.) Of een ander adres die startrekk of Deuber voor een week uitleent?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:35

hoefijzer schreef:
Weet iemand of trekkingsaddles nog steeds testzadels heeft? (De site ziet er zo gruwelijk verouderd uit.) Of een ander adres die startrekk of Deuber voor een week uitleent?

Nee trekkingsaddles niet meer

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:15

Spoiler:
Leo schreef:

[ [url=m/fpFF4a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige boots, welk merk is dit aub?