deze word niet gevet ed om dingen zoals schimmel te vermijden
als er ook schimmel op komt hebben we daar een handig middel voor
het is ook niet je leder wat schimmelt maar het vet/olie
maar in de regel dus een nieuw zadel hoofdstel wat ever
eerst beschermend behandelen, zo ver als nodig (als de 1e x het direct ingetrokken is nogmaals doen) ,
na een of twee weken nog een keer ,of iig na paar keer gebruik
dan na circa 2,2 / 3 mnd
en daarna 1 x per jaar ongeveer en evt indien nodig reinigen/verzorgen tussen door met
sponsje zeep of zo'n handige 2 in 1 spray
niet verzuipen of wekelijks willen oppoetsem , daar word je leder niet beter van
maar beetje/normaal beetje verzorgen doet wonderen

@tja duhelo , we hadden nog 1 zo'n set liggen (je hebt er immers 2 nodig) , stuk goed koper dan de chashel
als je der daar 2 van koopt ben je meer kwijt dan een nieuwe singel
maar ja , tja joh , als je niet mailt (heb het al eens eerder gemeld aan je gezegd "graag ff met de zaak mailen"
ook sommige anderen schijnen er moeite mee te hebben , mensen schijnen bv onderschriften ook niet te lezen )
word dat aan de 1e de beste in de zaak verkocht , daar kom ik niet zo vaak ..
buiten wat raad/daad/spandiensten doe ik al ruim 2 jr nihil in/met de zaak op een goede dag
en worden specifieke zaken worden bij drukte nog wel eens aan mij doorgeschoven..
die dan niet altijd direct of soms midden in de nacht oid

gezien mijn nu wel erg snel achteruitgaande gezondheid
ziet het er toch na uit dat ik boika toch maar (laat/gaat) verkopen
daar een verzorger evt bijrijder ontvindbaar blijkt en de tijd knijpt
helemaal met enige ervaring met verzorgen en die gewoon op de billen zit , een beginner rijd er zo mee weg
netjes afgebogen hals etc, (zelfs martin met zijn 7 lesjes jaaaaren terug en verder nooit gereden
rijd er zo mee weg , die heeft verder niks met rijden , ment liever)
maar een kijk mij eens recht zitten met een hollerug trek m in de krul trekkend vooruittrappend iets
maar ja .. gister arts,vandaag , en dan morgen weer mijn 3e dagje
dus ben ik iig week a 1,5 zga niet aanwezig