Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:garffpamela, hoezo te los? Krijg je 2 vingers met 2e kootje minimaal rechtop eronder op het neusbot? Strakker zie ik niet in waarom. Ik denk dat je verder niet veel anders kan qua neusriem, hoger kom je in de knoop met jukbeen eb lager moet je volgens mij niet willen ook.
garffpamela schreef:Eindelijk na lang wachten mijn nieuwe hoofdstel binnen. Vanwege haar ramsneus en dan nog maat extra full viel het niet mee om een passend hoofdstel te vinden.
Deze heeft zo fijn ruimte achter de oren en trekt niet de riemen van de neusriem naar voren door haar neus.
Hoe vinden jullie dat de neusriem zit op deze gaatjes? De sperriem zat op de foto nog wat te los.
Alvast bedankt!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
darkadia schreef:garffpamela schreef:Eindelijk na lang wachten mijn nieuwe hoofdstel binnen. Vanwege haar ramsneus en dan nog maat extra full viel het niet mee om een passend hoofdstel te vinden.
Deze heeft zo fijn ruimte achter de oren en trekt niet de riemen van de neusriem naar voren door haar neus.
Hoe vinden jullie dat de neusriem zit op deze gaatjes? De sperriem zat op de foto nog wat te los.
Alvast bedankt!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind hem netjes zitten zo. En uiteindelijk belangrijk hoe je paard erop reageert.
Granoek schreef:Garffpamela, jij bent de reden dat ik me ooit geregistreerd hebt op bokt haha.
Knap paardenkind heb je!
Mijn Dex was ook een Garff Clydesdale en toen ik zijn afstamming zocht kwam ik bij een boktbericht van jou uit
Milka schreef:Ah thanks, kreeg het gisteravond niet zo snel gevonden
Ja dat dacht ik ook maar op mijn bakstukken staat dus een 2![]()
Zal dan misschien een productiefoutje zijn ofzo.
Aan de hand van de maattabel zie ik dat de bakstukken in maat full en xfull beide 24 cm zijn en in maat cob 21 cm.
Mijn andere PS hoofdstel is de Nirak en zie dat de bakstukken in maat cob daar 24 cm zijn, dus wellicht is dat dan ook de verklaring waarom die net zo goed past als de Pioneer. En dan zou mijn paard misschien toch beter weg komen met een maat full. Zijn eskadron halster maat cob zat ook wat strak
Waidida schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Rambo Micklem? Ik heb namelijk een jong paard nu die nog beleerd moet worden, dan is het wel praktisch om een bit gewend te maken. Plus dat je bij inrijden dan zowel bit als bitloos kan gebruiken.
Ik hoorde van de oude ervaringen dat dat leer niet helemaal fijn was. hoe zit da met de nieuwe?
aanvulling: is er ook een plek waar je zo'n hoofdstel kan testen om te kijken of het past en indien niet terugbrengen?