Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mirjam1202 schreef:Dit klinkt misschien heel erg raar, maar ik vroeg het me toch af
Mijn Haflinger wil vaak niet draven, wanneer ik dit wil.. Dit deed ze met het Engelse zadel (die volgens mij niet helemaal goed past, en ik daarom ook de laatste tijd zonder zadel rij) en dit doet ze ook wanneer ik zonder zadel op haar zit. Zou het helpen wanneer ik er een goed passend boomloos zadel op leg?
Het maakt niet uit of ik met of zonder bit rijd... Ik ben dus veel met grondwerk bezig gegaan, en daardoor is het al wel een stuk beter geworden!
Het is geen groot probleem, als ik er heel veel geduld mee heb, lukt het wel, maar het zou toch fijn zijn!
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen?
Mirjam1202 schreef:Dit klinkt misschien heel erg raar, maar ik vroeg het me toch af
Mijn Haflinger wil vaak niet draven, wanneer ik dit wil.. Dit deed ze met het Engelse zadel (die volgens mij niet helemaal goed past, en ik daarom ook de laatste tijd zonder zadel rij) en dit doet ze ook wanneer ik zonder zadel op haar zit. Zou het helpen wanneer ik er een goed passend boomloos zadel op leg?
Het maakt niet uit of ik met of zonder bit rijd... Ik ben dus veel met grondwerk bezig gegaan, en daardoor is het al wel een stuk beter geworden!
Het is geen groot probleem, als ik er heel veel geduld mee heb, lukt het wel, maar het zou toch fijn zijn!
hannatjuh schreef:Hoi, Ik zit al heel eventjes mee te lezen en te zoeken naar een antwoord op mijn vraag, maar die kan ik niet vinden. Dus dan stel ik hem hier maar even
Sinds 3 weken heb ik een eigen paardje, Leni. Ze is een noriker en lekker rond. Sinds 2 weken rijd ik nu op haar met een barefoot cheyenne. Ik vind hem echt heerlijk zitten, hij ligt lekker stevig op haar en zoals volgens mij iedereen in het begin heeft, moet ik nogal wennen aan het zadel.
Ik zit gewoon nog niet stevig genoeg. Bij een rustige draf kan ik redelijk doorzitten maar zodra deze al wat versneld wordt hobbel ik een eind wegMet lichtrijden vind ik het gewoon gênant. Ik kan mijn benen niet stil houden, Val soms een beetje naar voren en soms plof ik zelfs
![]()
Eerlijk gezegd valt het me allemaal een beetje tegen omdat ik op andere paarden vaak zonder zadel reed en dus eigenlijk wel verwacht had dat ik een onafhankelijke zit had. Nu ik er dan achter ben dat dat niet zo is, is dat best wel vervelend![]()
Ik heb nu mijn beugels eraf gehaald zodat ik wel moet oefenen op mijn zit. Maar ik ben eigelijk opzoek naar meerdere tips. Dus hebben jullie tips of dingen die jullie gedaan hebben om meer te wennen aan het zadel?
Ik snap dat er natuurlijk ook gewoon tijd in gaat zitten, maar hoe meer ik heb om mee te oefenen, hoe beter
dorientjuh schreef:Ik heb een oud, dus zonder VPS, Cheyenne maat 1 zadel. Ik ben mijn paard nog aan het doorrijden dus dat gaat gepaard met nogal wat onbalans. Maar daardoor schuift mijn zadel best wel wat van links naar rechts en van rechts naar links. Komt ook omdat we allebei scheef zijn. Ik heb een pad met bont onderkant en ik heb deze singel:
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
Ik heb een lange singel, dus hij raakt aan beide kanten bijna de zweetbladen.
Nou wil ik over een tijd (als in: als ik weer werk heb) een nieuwe Barefoot aanschaffen, maar wat kan ik dan het beste kopen om dat schuiven tegen te gaan? Een pad met antislip? Mijn paard heeft geen gevoelige huid. En dan ook een seatsaver?
thirzanaomi schreef:Hoe lang is een barefoot madrid maat 1 eigenlijk?
Hoe stevig zitten ze?
Phillipa schreef:thirzanaomi schreef:Hoe lang is een barefoot madrid maat 1 eigenlijk?
Hoe stevig zitten ze?
Ken je dit topic al? [HAR] ervaringen barefoot madrid
Maten: http://barefoot-saddle.com/de/en/Horse/ ... adrid.html
Opzich vind ik ze qua lengte wel meevallen (maat 1 maar 1cm langer dan de london), maar volgens mij vallen ze groot?
dorientjuh schreef:Phillipa: ik heb les, maar mijn paard en ik zijn natuurlijk niet in een dag recht en bovendien is het volgens mij niet zo dat als ruiter en paard perfect recht zouden zijn, wat natuurlijk nooit zo is, dat dan het zadel niet meer horizontaal kan schuiven. Pommel past overigens.
muppetmayo schreef:Hinke schreef:Wat gek muppetmayo, dat dat ineens begonnen is na een peesblessure! Van wie heb je hulp ingeschakeld?
Overigens wel fijn dat je anderen hebt die je haf kunnen rijden nu je zelf niet kan. Toen ik in de prak lag heb ik dat niet gedaan (omdat ik eigenlijk niemand toevertrouw aan Niki)maar het longeren was ze toch wel behoorlijk zat na een tijdje! Gelukkig ging het maar om 4 weken.
Ondanks dat mijn paard gewoon een warmbloedig 'sportpaard' is is ze behoorlijk bombproofEergisteren nog op buitenrit, sprongen er 2 fazanten uit de bosjes. Het voorste paard geeft een megabok maar Niki reageerde nergens op.
Geiten en schapen, en honden die uit bosjes springen vond ze in het begin wel doodeng, maar daar is ze inmiddels overheen. De ene keer dat we een ligfiets tegen kwamen keek ze ook niet op of om
Hinke ik vind het ook erg gek dat alles vorig jaar zo is begonnen... Ik ken hem in een aantal opzichten gewoon niet terug. Hij is niet meer de relaxte pony die ik ken. Ik heb bij 2moons gevraagd of er iemand in de buurt zit die kan helpen.
Wie had trouwens gedacht dat Niki zo braaf zou zijn he een aantal jaar geleden! Ik hoor nog de verhalen van de springende jonge Niki en wat dat wel niet moest worden als ze zou worden ingereden.
Pmarena dat is ookwel heel sneu zeg, zo extreem angstig af en toe
Karev wat een verschil he kan dat zijn, alleen of met zn 2tjes. Balen van je ijzer!
pmarena schreef:Dat herken ik helemaal Sonja, ik kan me niet op mijn gemak voelen in bed en dan blijkt de TV beneden op stand-by te staan, dat soort dingen
TN: niet in een serie ofzo, maar de MyBarefoot Cherokee kan wel met knop geleverd worden en daarvan zijn er dan ook wel een paar gemaakt