Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urbiezira schreef:100% zeker weten doe ik het dus niet, dat is het lastige. Dus wilde graag voor een fijn prijsje het testen, ipv meteen 70-90 euro neer te leggen voor een neusriem. Ik meen me dus te herinneren dat hij in de lage neusriem iets minder de neiging heeft om te hangen (of: hij heeft iets méér de neiging te hangen in de micklem in vergelijking)
Die van Passier heb ik opgezocht, denk dat die riempjes ook te kort zijn zo vanaf de foto gezien. Had er nu eentje van Collegiate via Agradi maar die was dus te kort. Kwam er net wel eentje tegen van Dy'on waarvan de riempjes langer zijn, maar die is meteen 92 euro... huilen
Die Siro heeft een mooie pasvorm! Twijfel alleen of die nou weer niet nét anders is dan enkel een lage neusriem? En ik zou even moeten zoeken naar een matte versie, ik hou niet zo van bling/glim/lak.
Wel goed punt van die druk op de neus. Zou zomaar kunnen! Had ik nog niet bij stil gestaan.
xMyrth schreef:Ik heb een rambo micklem en wil een nieuwe bestellen. Nu weet ik niet zeker of ik Full of x-Full heb. Iemand enig idee of ik dat terug kan vinden of kan meten?
emilie schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag over de presteq Fay die ik aan het testen ben.
De bakstukken liggen niet mooi plat tegen het hoofd maar steken af, de frontriem er af maakte geen verschil. Zou een grotere maat kopstuk nog verschil kunnen maken, of is het gewoon niet geschikt?
De Busse feeling had hetzelfde...
xjanabananax schreef:`Ik heb het human & horse kaptoom van de week gehaald voor mijn 2,5 jarige spruit, ik heb het vermoeden dat hij in beide maten niet helemaal goed zit, maar ik gebruik dit topic even als extra oogjes om mee te kijken.
Volgens de omschrijving van het hoofdstel:
- Pony Maat: Geschikt voor grote shetlanders tot een grote pony of kleine cob maat.
- Paarden Maat: Geschikt voor grote cob maten tot extra full, waardoor ook grotere rassen dit hoofdstel kunnen gebruiken.
Mijn pony zal dus vermoedelijk een middelmatige cob zijn![]()
Maat pony:
[ Afbeelding ]
Kopstuk op het grootst, kaakriem nog 1 gaatje speling om groter te zetten en neusriem zit ongeveer halverwege. Ik heb het idee dat zijn jukbeen hier niet helemaal fijn vrij ligt.
Maat paard:
[ Afbeelding ]
Kopstuk op het kleinst, kaakriem ongeveer halverwege, neusriem ook op het kleinst.
Olikea schreef:Ik heb ook naar deze zitten kijken, maar julius heeft ook een Xfull , grote kop![]()
Denk je dat deze ook echt xtra full is op zijn grootst? Bij van die one size spullen zit het vaak toch niet helemaal lekker voor de uiterste maten