[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:14

Als je hier foto's plaatst van het zadel kunnen we denk ik adh daarvan wel vertellen welk zadel het is etc.
Is het zadel mogelijk niet aan te passen?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:56

Trekker zadels zijn wel heel goed aan te passen. En je kunt er eventueel een pad met andere inlages onder doen?

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:28

siskeh schreef:
Als je hier foto's plaatst van het zadel kunnen we denk ik adh daarvan wel vertellen welk zadel het is etc.
Is het zadel mogelijk niet aan te passen?

Is de zit ook aan te passen? Ik heb niet echt duidelijke foto's volgensmij dus zal vanavond even wat maken.
Maar de kniestukken zijn vrij dik waardoor mijn bovenbeen als het ware naar achteren wordt gedrukt terwijl mijn billen blijven waar ze zijn. Voelt dus alsof je heel erg voorover gekanteld in het zadel zit... En daarbij dus de drukverdeling die niet klopt waardoor het zadel sowieso al een beetje kantelt, is niet prettig voor zowel paard als ruiter... We leggen hem er momenteel dus ook niet meer op. Maar ik moet even zoeken wie in de buurt een goede pas sessie kan doen, mijn zadelmaker doet geen boomloos.

Er ligt een Lemieux dekje met pads onder, maar ik las juist dat dat niet nodig zou moeten zijn voor een trekker die schijnbaar op maat gemaakt is?

Afbeelding

Ik ben verder echt een leek wat betreft zadels helaas, heb altijd de luxe van een in-house zadelmaker gehad dus bij de minste twijfel kon ik advies vragen... Dus liever even niet meer erop dan schuurplekken en discomfort meteen in haar eerste paar weken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:08

De zit is bij sommige modellen in de lengte aan te passen.
Als hij te veel over de schoft zit is het ook niet gek dat jij naar voren word gekiept.
Als je nog foto's zonder ruiter hebt?
Als het het model trekker is wat ik denk vind ik de wrongen van dat model vaker een "probleem" die liggen voor mijn gevoel wat te ver naar achteren waardoor je het "kiep-probleem" vaker hebt..

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:40

Ik heb de Barefoot Wellington gekocht en ben er echt blij mee! Hoop hier mijn paardje mee te kunnen beleren en er ook mee verder te kunnen uiteraard ;)

Heeft iemand goede tips voor stijgbeugelriemen en ook welke lengte het meest gangbaar is (ik ben 1.70)?

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:47

Dat is een heel gemiddelde lengte en normaal gesproken gebruik je daar normale riemen voor van 140 / 145 cm of mono T riemen natuurlijk :)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:39

Britt1 schreef:
Ik heb de Barefoot Wellington gekocht en ben er echt blij mee! Hoop hier mijn paardje mee te kunnen beleren en er ook mee verder te kunnen uiteraard ;)

Heeft iemand goede tips voor stijgbeugelriemen en ook welke lengte het meest gangbaar is (ik ben 1.70)?

[ [url=m/VKtezA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uBamDP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Staat hem prachtig <3

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 00:07

We willen de trekker toch weg doen, zijn allebei niet blij met de zit en hij ligt niet goed. Heb wat geprobeerd met de kussens te spelen maar dat is niet zomaar op te lossen.

Kan iemand mij vertellen welk model het is? En hoe het dan met de maatvoering zit…

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 07:15

Als ik hem vergelijk met de website van Flexible saddle zelf dan lijkt het een Trekker Pro Arte.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 08:11

Het is denk ik een wat ouder model, het exacte kan ik niet vinden, de pommel(voorkant) is in breedte te verstellen en waarschijnlijk het zitvlak in de lengte ook.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:07

siskeh schreef:
Het is denk ik een wat ouder model, het exacte kan ik niet vinden, de pommel(voorkant) is in breedte te verstellen en waarschijnlijk het zitvlak in de lengte ook.

Ja ik heb geprobeerd de kussens te verschuiven en de pommel te draaien maar hij blijft enorm op haar schoft liggen. Zeker met een ruiter erop is die druk behoorlijk...

Ik geloof dat er geen zadelmaker die Trekker doet in de buurt zit (Hoofddorp) dus ben even aan het kijken wie hier nog wel langs zou willen komen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:10

Hij staat ook behoorlijk breed. Lukte het niet smaller te verstellen?

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:20

Hannanas schreef:

We hebben al flink aan de pommel gedraaid, ik zal even checken of er nog iets meer van te maken valt!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:07

rainbowtrash schreef:
Hannanas schreef:

We hebben al flink aan de pommel gedraaid, ik zal even checken of er nog iets meer van te maken valt!

Er zijn ook merken die kussens op maat kunnen maken om zadel goed passend te krijgen. Die kunnen ook onder een trekker. Dit heb ik gedaan voor mijn hidalgo voor mijn paard met moeilijke rug.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:59

Zijn de wrongen er op genaaid of zitten die in een soort pocket? Ik heb altijd ruzie gehad met die wrongen... en bedenk dat een Trekker, net als een gewoon Engels boomzadel, ver achter het schouderblad moet liggen, want die harde pommel geeft niet mee. Het tussenkanaal lijkt inderdaad erg breed, maar dat kan het effect van de foto zijn....

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:14

Kunnen jullie me helpen? Mijn zadel lijkt toch niet goed te passen en ik ga over een kleine 2 weken al naar de Veluwe. Zou ik daar met mijn Premium Plus kunnen rijden met beugels? Is dat stabiel genoeg? Ik hoorde dat er dan een extra pad met inlages in moet, klopt dat? En qua beugelriemen zag ik al dat mijn korte riempjes veel te lang zijn voor de lage beugelophanging. :=

Dank! *\o/*

Ik heb overigens net een bestelling eruit gedaan met een Mattes singel om te kijken of die singelstoten wat beter naar achteren blijven. Na veel topics gelezen te hebben, heb ik goede hoop.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:15

Poeh, wat zijn je rijplannen?
en wat past er niet aan je zadel?
Persoonlijk zou ik het liever niet doen, tenminste veluwe klinkt als stevige buitenritten...
Mogelijk is je zadel nog beter passend te maken met een padje, of desnoods zou ik een een barefoot/ghost kopen en deze voor de vakantie 'ff' gebruiken...

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:24

Ik ben nog steeds zo blij met mijn Freemax. Ligt als een huis. Sinds een tijdje rij ik met mijn eigengemaakte twisted-slanted beugels en dat maakt het perfect. Geen geschuif van het zadel, geen enkelpijn na buitenritten. Blij ei hier *\o/*

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:26

Owww die beugels zijn gaaf! Ik ga het proberen te onthouden als ik weer western-mensjes met problemen met beugels heb!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:23

siskeh schreef:
Poeh, wat zijn je rijplannen?
en wat past er niet aan je zadel?
Persoonlijk zou ik het liever niet doen, tenminste veluwe klinkt als stevige buitenritten...
Mogelijk is je zadel nog beter passend te maken met een padje, of desnoods zou ik een een barefoot/ghost kopen en deze voor de vakantie 'ff' gebruiken...

Het ligt teveel achterover en ik krijg plekken bij de singel. De zadelmaker had er ook een boom ingezet die te klein is en die heb ik inmiddels aangepast. Ik had een dure Lemieux pad met 3 vaks inlages gehaald en daarmee ligt het zadel mooier, maar super instabiel en het trekt het dekje eronder helemaal strak op de rug. Ook niets dus. Zadelmaker heb ik al benaderd maar die geeft geen reactie dus is de juridische mail al de deur uit met nu oplossen of geld terug. Was namelijk een nieuw aangemeten Arena zadel.

Qua rijplannen.. Tja, wel 1 of 2 lange buitenritten en 2 kortere, maar voornamelijk stap. Hooguit een paar drafjes en een galopje maar dat is het wel. Zonder beugels voel ik me nog niet stabiel genoeg als ie toch een beetje gek zou doen, want ik heb er pas 3x mee geoefend nu.

Nog meer kopen nu zie ik eigenlijk niet helemaal zitten, gezien ik al opzoek moet naar een nieuw zadel waarschijnlijk. :(

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:39

@Celebi. Is er iemand in je omgeving waar je een Barefoot ofzo kan lenen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:06

Nee ik ken verder niemand met een Barefoot of soortgelijk zadel helaas. :n

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:12

Woon je in de buurt van Gorinchem? Ik heb 2 cheyennes liggen. Maat 1 en een maat 2. Met een blauwe pommel erin, maar er kan ook een normale pommel in uiteraard.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:48

blackstar schreef:
Woon je in de buurt van Gorinchem? Ik heb 2 cheyennes liggen. Maat 1 en een maat 2. Met een blauwe pommel erin, maar er kan ook een normale pommel in uiteraard.

Dat is een uurtje rijden van hier denk ik!

Toen ik mijn barebackpad kocht werd me hier wel verteld dat het met de extra onderlegger wel met beugels kon en iemand uit mijn omgeving zei me hetzelfde. Waarom zijn deze geluiden eigenlijk zo wisselend?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:59

In duitsland word/werd er wel vaak en veel gereden met de christ barebackpds met een speciale pad met goede inlages er onder met beugels. Als je maar niet uren in de beugels gaat staan zie ik het probleem niet. Ideaal is anders maar als je netjes zit hoeft het je paard geen schade te doen.