Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keeyzie schreef:[ [url=m/G1nhjM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I9t7Yk.jpg]Afbeelding[/url] ]
De witte plekken krijgt ze ieder jaar opnieuw. Is over het gehele vlak waar het zadel ligt. Zelf denk ik dat dit komt door een bepaald soort dekje. Omdat ze zo gevoelig is op de rug ook de overstap gemaakt op boomloos.
Kitty_ schreef:De mono beugelriemen van Barefoot passen aan de Ghost. Ik heb nu biothane beugelriemen omdat alle leren beugel riemen op vreemde wijze enorm beschadigen icm mn Ghost...
Citaat:Oh echt? Wat stom. Heb je ook die Barefoot mono T riemen geprobeerd? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar leer namelijk. Kunststof piept vaak zo een ik vind het rot aanvoelen.
Meer Ghost eigenaren goede tips? Welke riemen gebruiken jullie, en beschadigen die snel dan?
Safiera schreef:dierfysio: Wat voor seatsaver heb je precies? Zo een met 'smal' stuk bont tussen je benen die je om je seatsaver klittenbandt of een volledige seatsaver?
Duhelo: als je zo'n dunne gelpad met gaatjes zou nemen (die heb je bovendien ook in verschillende diktes, maar ook voor of achter 1 cm dikker als de rest) en dan tussen paard & dekje of tussen dekje & zadel? Zou dat een oplossing kunnen zijn? Evt kun je die dingen ook nog op maat knippen, dus zou je de schoft er uit kunnen knippen zodat je een soort hartje aan de voorkant krijgt?
Misschien is dat net genoeg extra dikteIk heb zo'n gelletje zelf onder mijn barefoot dekje gehad bij onze oudere merrie, omdat die ondanks dikke inlages en vps wondjes kon krijgen op de schoft als het geheel eens ietsjes scheef lag of de vinger schoftvrijheid eens een dag weg/minder was.
Denk dat in jouw geval het misschien het beste niet direct op de rug kan, zeker als je de schoft er uit knipt zou je gelpad kunnen scheuren wanneer die verder uit elkaar getrokken wordt door dekje er op enz. Maar dat is ook kwestie van testen misschien?
Anders kun je ook nog BF half pad proberen, of een andere zadelonderlegger voor 'gewone' zadels die wel ruggegraatvrijheid heeft maar toch net een cm extra ophoogt. Misschien ook wel een bontje zonder dikke bontranden of zo?
Wat voor kussens er voor Hidalgo zijn weet ik niet, heb nooit zelf een Hidalgo gehad.
Kwetal schreef:Citaat:Oh echt? Wat stom. Heb je ook die Barefoot mono T riemen geprobeerd? Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar leer namelijk. Kunststof piept vaak zo een ik vind het rot aanvoelen.
Meer Ghost eigenaren goede tips? Welke riemen gebruiken jullie, en beschadigen die snel dan?
Ik heb er nog 1 gehoord in Duitsland - de meeste mensen hoor ik er niet over? BuitenZinnig???? Deze Biothane is net als leer - die piept niet. En hetzelfde spul als de singelstoten
Kwetal schreef:@Manon - haal je zadel er eens af, zet je paard 4kant - laat iemand zijn hoofd recht naar voor houden en maak dan eens een foto over de rug heen.
Doe iets soortgelijks met je zadel - leg het over een rechte balk of bok - zorg dat het ook zo recht mogelijk hangt en maak een foto waarop je kunt zien of ook het zadel symmetrisch is? Mogelijk is hij bij de vorige eigenaar door veelvuldig opstappen scheef geworden?
En - last but not least - controleer je eigen scheefheid ook even? (of laat iemand kijken) Het is nu even niet zinvol omdat op een paard te doen, want daar ga je zitten compenseren, maar bijvoorbeeld op een krukje. Een openbaring kan ook een skippy/gym bal zijn - dan kan je laten voelen aan welke kant je zitbeenknobbel het meeste drukt.
pien2010 schreef:Kom ik alweer met een vraag.. Wat vinden jullie van een lakota pad onder een barefoot? Heeft iemand daar ervaring mee? Hebben ze een goede ruggengraat vrijheid?
keeyzie schreef:Iemand een voorbeeldfoto van de gelpad waarover gesproken wordt?
Kitty_ schreef:De mono beugelriemen van Barefoot passen aan de Ghost. Ik heb nu biothane beugelriemen omdat alle leren beugel riemen op vreemde wijze enorm beschadigen icm mn Ghost...