Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kwetal schreef:Thais. Bij de Mandriana kan je er nog een "frontriser" onder doen en tevens wrongen onder het "zweetblad" laten zetten. Bij de Buttera kan je ook de cantle laten verhogen (of direct voor de Maxxi kiezen) waardoor je ook aan de achterkant goed gesteund bent. Wanneer je de Ghost als Barebackzadel gebruikt, heb je keuze uit 3 modellen: Mandriana (schaap) de Toscana en de Buttera
Bij de Ghost basis kan je - binnen dezelfde maatvoering - de meeste zitting omruilen. Dus je Ghost Buttera is met een kleine ingreep om te toveren tot vrijwel ieder model.
Je kunt contact opnemen met BuitenZinnig - ze heeft testmodellen van de meeste zadels en dan kan je het zelf proberen. of je laat haar langskomen.
Thais07 schreef:Door jullie fantastisch advies ben ik tot het besluit gekomen dat ik een Ghost wil, een ghost basis ipv de bbp modellen lijkt me het fijnste zodat ik alles kan aanpassen naar wens... Alleen is het een grote kost voor iets waar je niet zeker van bent wat wel voor jou is weggelegd.
DUSSSSS *TROMGEROFFEL*
Heb ik net een 2dehandsje gekocht!![]()
![]()
![]()
Ghost Veneto piccolo is het geworden![]()
Niet mijn favoriete model maar als ik het (hopelijk) goed begrepen heb kan ik daar later ook andere zittingen voor kopen?
Want ik vind de barocco,cagliara,flamengo,buttera... allemaal prachtig
400€, koopje toch?
En als het me niet bevalt kan ik hey zo weer verkopen voor dezelfde prijs, wat met een nieuw zadel moeilijker is..
@Ingrid van beterboomloos, waarschijnlijk horen we elkaar nog
Narcissa schreef:Dat zal mijn zadel zijn
Ik hoop dat hij bevalt! Vind het echt zo rot dat hij te groot is voor mijn kleine pony, is echt een heerlijk zadel...
pmarena schreef:Daar ga ik in mee
Je zou ook kunnen denken aan een maat 1 Arizona, met een verplaatsbare cantle laten maken zodat je de cantle nèt iets verder naar achteren kunt zetten.
Britt1 schreef:Hoi, ik ben me aan het oriënteren op een zadel en kijk ook naar boomloze opties. Mijn paard is nog onbeleerd en dus kan ik niet testen op hem e.d. Is iemand bekend met de Barefoot Wellington? Ik vind het een supermooi zadel om te zien. Mensen die het zadel kennen, hoe is jullie ervaring?
En zijn er meer mensen boomloos begonnen bij een jong paard?
De BF Wellington
[ [url=m/Z5zTlO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wesseltje schreef:pmarena schreef:Daar ga ik in mee
Je zou ook kunnen denken aan een maat 1 Arizona, met een verplaatsbare cantle laten maken zodat je de cantle nèt iets verder naar achteren kunt zetten.
Ik wist niet dat dat ook kon.. ga het meenemen in de overweging. Vandaag een barrydale maat 2 erop gelegd, die gemeten dezelfde afmeting heeft van de maat 2 Arizona. Naar mijn idee moet dat nog prima kunnen.
[ [url=m/8H4qED.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XEJpQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cera_D schreef:Britt1 schreef:Hoi, ik ben me aan het oriënteren op een zadel en kijk ook naar boomloze opties. Mijn paard is nog onbeleerd en dus kan ik niet testen op hem e.d. Is iemand bekend met de Barefoot Wellington? Ik vind het een supermooi zadel om te zien. Mensen die het zadel kennen, hoe is jullie ervaring?
De BF Wellington
Niet de ervaring met dit zadel specifiek, maar wel met boomloos inrijden. Ik vind het zelf ideaal aangezien het zadel mee kan groeien met het paard (mits het in het algemeen blijft passen natuurlijk) en er is veel meer contact tussen jou en je paard waardoor de zithulpen eigenlijk meteen heel makkelijk gaan en je spanning eerder op kan pikken.
Zelf de eerste keren zitten met BBP gedaan, de eerste ritjes met een BF cheyenne, daarna een paar jaar een Ghost veneto en sinds een paar maanden een Prince Orion. Het is nu zelfs zo dat paardlief geen enkel hard onderdeel meer verdraagt op zn rug
Britt1 schreef:Hoi, ik ben me aan het oriënteren op een zadel en kijk ook naar boomloze opties. Mijn paard is nog onbeleerd en dus kan ik niet testen op hem e.d. Is iemand bekend met de Barefoot Wellington? Ik vind het een supermooi zadel om te zien. Mensen die het zadel kennen, hoe is jullie ervaring?
De BF Wellington
Mandy_89 schreef:[ [url=m/nxolsi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een originele barefoot pad, toch zouden er volgens de verkoper geen inlages in kunnen?
Klopt dat wel? Vind het zo raar een barefoo pad zonder inlages. En het is zo'n mooie pad. Mja als er geen inlages in kunnen dan heb je er niks aan
Britt1 schreef:Dank je wel voor je reactie!
Het kan de ideale uitkomst zijn voor een paard in groei, en sowieso ook vriendelijk voor de rug wat ik zeker wil gaan overwegen.
Vraag me alleen af of het echt héél anders zit dan een 'gewoon' zadel. Dit zadel wat ik liet zien lijkt wat hoger te zitten, maar misschien lijkt dat zo? Ze zeggen hiervan dat het een diepere zit heeft dan menig ander boomloos zadel, maar ja, kan nu niet vergelijken natuurlijk.